hut gör man uphöjt + ?

Permalänk
Medlem

hut gör man uphöjt + ?

Ja.. Mamma sitter och skriver en upsats eller något och behöver skriva FE2+ fast 2+ ska vara uphöjt. Hur gör man sånna?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Det beror på vilken ordbehandlare man använder.

(MS Word: Format -> Tecken -> Upphöjt)

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

Re: hut gör man uphöjt + ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Ja.. Mamma sitter och skriver en upsats eller något och behöver skriva FE2+ fast 2+ ska vara uphöjt. Hur gör man sånna?

I Word: Markera "2+" och tryck Ctrl-+ (alltså control och plus samtidigt, inte plustecknet på numeriska tangentbordet)
För nedsänkt: Ctrl-Shift-0

Permalänk
Medlem

[Ctrl]+[F] är snabbkommando i Word till det som nämndes. Markera texten först bara och ha ett mellanslag efter så inte alla kommande text blir upphöjt.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
[Ctrl]+[F] är snabbkommando i Word till det som nämndes. Markera texten först bara och ha ett mellanslag efter så inte alla kommande text blir upphöjt.

MrRunaway

Ovanstående 'tips' ger fet text, inte vad som efterfrågades. Kanels tips är dock 'spot on'.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Ovanstående 'tips' ger fet text, inte vad som efterfrågades. Kanels tips är dock 'spot on'.

Alternativt når man sökfunktionen om jag inte har fel, ifall man kör engelskt (eller oavsett språk ifall man kör Open Office).

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren Nu är mamma klar med sin upsatts med

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Start (Start) -> Kör (Run) -> Skriv "charmap" och klicka OK.

Både på svenska och engelska och den kortaste vägen istället för att gå genom hela startmenyn

Permalänk
Medlem

inte för jag fattade de där :S _2FST_

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det innom parantes för engelskt OS. Det andra är för svenskt. Bara skriva "charmap" (utan "") i kör med andra ord.

Permalänk
Hedersmedlem

Charmap använder man för att enkelt plocka fram specialtecken, men när det gäller upphöjd text i en ordbehandlare är det inte riktigt det man behöver.

Så trådskaparen har nog mest nytta av Kanels tips ovan.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

okej då slipper jag bry mig om det tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Charmap använder man för att enkelt plocka fram specialtecken, men när det gäller upphöjd text i en ordbehandlare är det inte riktigt det man behöver.

Så trådskaparen har nog mest nytta av Kanels tips ovan.

Ja det är helt riktigt... Inser nu själv att jag skrivit i fel tråd undrar hur detta gick till

Permalänk
Medlem

Det skall gå att få fram nåt verktygsfält där man har verktyg för att skriva matematiska formler. Har nämligen använt det när jag läste en mattekurs, men jag lyckas inte få fram det nu. :/

Edit/ I Word alltså.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt var onödigt lång denna tråden blivit. Räcker det inte att hh fått de tips han behöver?

Permalänk
Medlem

Andra kommer att läsa den här tråden i framtiden och kanske har nytta av det, vad vet jag. Det är inte onödigt sålänge man tillför något. Ops, det gör vi ju inte nu. Over and out.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W