Metroid Prime - Omega Pirate

Permalänk

Metroid Prime - Omega Pirate

Hej!

Jag har stora problem med den här bossen även fasst jag kör på normal mode. Jag försökte hitta hjälp i en guide, men den hjälpen var vag;

Really annoying boss battle. It has phazon armor on it that
will absorb all of your attacks. You want to destroy all of them while
dodging its attacks. Pretty much just hit a shield with a super
missile. Once that is through he will turn invisible so switch to the
X-RAY visor and try to find him in one of the phazon pits. Once you
find him shoot away with super missiles. He will then summon some
other space pirates. Dispatch of them and then continue with all of
this. Repeat all of this until he is dead.

Den stämmer ju inte ens eftersom rymdpiraterna kommer när Omegan gör sig osynlig. Det skulle vart så jävla mycket lättare om strategi-guiden stämde.

Den strategin jag kör hela tiden är att använda plasma beam mot omegan hela tiden för att slippa slösa missiles, sen när han är osynlig försöker jag antingen gå på honom först eller ge mig på rymdpiraterna. Jag har lyckats skjuta omegan fyra gånger i phazon zonerna. Tänkte då att nu måste det fan vara klart, men inte, han dyker upp igen och slår ihjäll mig det första han gör.

Jag har dött minst 10ggr mot honom nu och är så jävla trött på det.

Nån som har några bra strategier?

Permalänk
Medlem

hehe hallo på dig ^^

hade me stora problem med den här bossen i början ^^

men nu är han piss enkel

gör såhär :

1. när du ser han för första gången så scanar du av han precis som dom andra bossarna för att få en pirate data %

2. nu skall vi döda aset:

börja med att sikta in dig på hans sköldar dom blåa sakerna som sitter på han , det skall finnas 4 stycken och dom går knappast att missa ^^

okej nu väntar du tills han gör ground attaken på dig , när han väl gjort den skjuter du iväg en super missile bang boom hans ena sköld är nu borta shoho 1 down 3 to go

okej nu kommer han att bli osynlig för dig men du kommer ändå att höra han i bakgrunden. ändra till X-vision och leta efter han , han kommer dyka upp efter ett tag och när du väl ser han så låser du fast på han och matar iväg en super missile på han igen

nu kommer han att förlora en hel del av sitt liv gör samma sak med dom andra 3 sköldarna så kommer du till slut klara av han och till slut få den där efterlängtade svarta dräckten ^^ , en sak till , bry dig inte om dom där piraterna som hoppar runder , han kommer att ta dö på dom själv efterhand som han gör ground attaken så bara hoppa runder och cpá dig så borde du överleva ganska lätt.
kom bara ihåg att alltid låsa siktet på han när du väl har chansen

ZoulE

Permalänk
Medlem

Usch ja den bossen tog många ggr innan man klarade honom.
Nu blir jag sugen på att spela igen.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Metroid prime är lätt det finaste spelet jag vet till kuben efter Resident evil 4 då förståss ^^ 2án va bra me

Permalänk
Medlem

Sitter och betar mig igenom 2an igen nu. Är det bara jag eller saknar 2an mycket av charmen som 1an hade?

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk

Sätt en powerbomb precis vid fötterna så slår du ut alla 4 sköldar direkt. Att döda honom är inga problem då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Sätt en powerbomb precis vid fötterna så slår du ut alla 4 sköldar direkt. Att döda honom är inga problem då.

Yes!

Du är fan ett geni!!

Jag klarade det på första försöket med din taktik, tack som fan!

ZoulE: Din taktik fungerade delvis så du förtjänar också ett tack

CASE CLOSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajji
Sitter och betar mig igenom 2an igen nu. Är det bara jag eller saknar 2an mycket av charmen som 1an hade?

Nä, jag håller med. 1:an är faktiskt bra mycket bättre på alla plan.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajji
Sitter och betar mig igenom 2an igen nu. Är det bara jag eller saknar 2an mycket av charmen som 1an hade?

2an saknar mycket som 1an hade, av den anledningen så ligger 2an på hyllan oavklarad, men jag ska nångång ge mig in å spela spelet igen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

det som gör att 2án inte kännsl lika bra är just hur spelet är uppbyggt , spelet har 2 olika världar en mörk och en ljus , det gör att spelet kanske känns lite större och lite rörigare , sen hade man aldrig sett något liknande när man väl satte sig ner och spelade igenom 1án för första gånen fyfan den kännslan glömmer jag nog aldrig ^^

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag sålde min GC med Metroid Prime

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Har lite nycklar att hitta i Prime 2... ska väl ge mig på det snart igen
1:an, har jag endast sista bossen kvar, men jag blev så lack bara på att komm aupp till den fölr alla jävla metroider

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

nån som vet hur man lättast tar kol på mertroid prime steg 2 bossen han stänker ju fan sällan ner golvet med sånna där pölar som gör en till hypermode sen har man så lite energitankar kvar till den bossen med man skulle ju nästan få refill då man dödat steg 1 av boss helvetet

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Hur många timmar speltid ger MP rent storymässigt? verkar vara ett roligt spel, men är det få timmar så vet jag inte om det är värt att köpa.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tja, om du inte ska rusa igenom spelet skulle jag uppskatta det till runt 15-20 timmar. Men det är värt det hur som helst. Ett av förra generationens bästa spel och förmodligen ett av de bästa spelen som gjorts. Helt underbart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

*Spoiler varning*

http://speeddemosarchive.com/MetroidPrime.html#SS100 speedrun på Metroid prime,

Visa signatur

The secret to creativity is knowing how to hide your source!