Tar flera min att stänga av datorn

Permalänk
Medlem

Tar flera min att stänga av datorn

Hej

Jag har drabbats av ett problem som flera andra verkar ha drabbats av, jag installerade norton internet security och då vägrade ccapp.exe stänga av sig, tog flera min efter man klickat på stäng av tills alternativen kommer upp. Jag kollade på deras hemsida och försökte få till det, men det gick inte. Så jag avinstallerade norton men problemet kvarstår. Har försökt kolla om det finns kvar några rester av norton men jag hittar inga.

Har ni någon idé på hur man ska felsöka för att hitta det som är galet?

Permalänk
Glömsk

Loggas några fel i loggboken, typ "Det går inte att ta bort din registerfil från minnet." (kolla efter eventid 1000, 1517 eller 1524). Isf kan du installera UPHClean som ser till att alla filer, registernycklar etc ett program öppnar faktiskt stängs när programmet avslutas.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=1B28...

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Nu har jag laddat hem det och kört det men det verkar inte ha blivit bättre, jag hade några fel i loggboken av dom där eventidena.

Jag har testat lite olika saker i samurize men jag gillade det inte och avinstallerade det, kan det ha lämnat någonting efter sig?

Permalänk
Medlem

Kortfattad info finns här:

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrar...

Öppna Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster och leta där efter en tjänst som heter "Symantec Common Client CC App" eller något liknande. Välj startmetoden Inaktiverad. Det borde göra att ccapp.exe inte startas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Kortfattad info finns här:

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrar...

Öppna Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster och leta där efter en tjänst som heter "Symantec Common Client CC App" eller något liknande. Välj startmetoden Inaktiverad. Det borde göra att ccapp.exe inte startas.

Men då kommer inte programmet att funka som det ska. Det e inte så att du behöver tömma WINDOWS/TEMP map, den kan nämligen ställa till problem för nortons antivirus program. Det kan faktiskt va så enkelt, har själv råkat ut för det

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Aha, okej. Har tagit bort alla filer i temp nu förutom två som inte går att ta bort, står att de används av ett annat program, jag har stängt av alla program och det står så fortfarande. Filerna heter Perflib_Perfdata_224 och Perflib_Perfdata_944, vad ska man göra för att ta bort dom? Testade starta datorn i felsäkert läge men det stod samma sak då med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Men då kommer inte programmet att funka som det ska. Det e inte så att du behöver tömma WINDOWS/TEMP map, den kan nämligen ställa till problem för nortons antivirus program. Det kan faktiskt va så enkelt, har själv råkat ut för det

Tempfiler kan orsaka många konstiga fel. Perflib_Perfdata filerna kan du strunta i - de förstör inget iaf.

En annan metod att lösa problemet kan vara att försöka installera Norton på nytt. Hjälper inte det så får du väl avinstallera igen och försöka stänga av den där tjänsten om problemet kvarstår.