Permalänk

rengör projektor lins

nån som vet hur man rengör projektor lins?? vad skall man ha till det??

det har kommit lite damm på insidan av linsen ser ut som små bollar när man kollar på film...

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk

Rengöring av lins

Om du knallar ner till en hyfsat välsorterad fotoaffär bör de ha optiska rengöringsdukar. På så sätt slipper du risken att linsen repas.

Visa signatur

"These piggies are for science."

Permalänk

då skall jag dra ditt and check it out men hoppas jag kommer åt på insidan av linsen.

Jag har hört att man kan använda kylluft el nåt liknande så att man kan blåsa all damm som har samlats men vet inte om det funkar?!??!

All Hjälp är välkommen )))

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk

Vad är det för en projektor du har?

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk

Det är Benq PB6210, jag är mycket nöjd med den men det enda att det kommer in damm på in sidan av linsen fattar in hur det kommer sig men...

Jag bytte mitt första jag trodde att det va nåt annat som va felet men det va samma fel som nu o dom gick på och nu händer det igen men de går inte på andra gången det ingår inte i garantin säger dom

Så jag måste fixa det själv.... har ingen anning hur men skall öppna o se

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk

Känner till att en del projektorer har en tendens att dra åt sig damm, men det skall ej vara så svårt att rengöra själv. Vet ej riktigt hur den modellen som du har fungerar, men kika i manualen för där brukar det oftast stå hur man skall gå till väga. Annars så kan du posta ett inlägg här: minhembio.com, dom är riktigt kunniga när det gäller hembio Kör själv med en sanyo z4 som är väldigt enkel att rengöra från damm.

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk

Det står inget i manualen ang hur man rengör linsen, sen jag ser ingen filter heller jag menar det borde va nån filter eller??

Men tack jag skall kolla på minhemabio.com o se vad dom har för tankar

när jag blir trött på denna då skall jag köppa nåt annat som har filter etc som är enkel att rengöra för detta va mitt första man lär sig

Annars jag är 100% nöjd med bildkvaliten...

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G