Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Beställde en ny dator utifrån Kompletts S775 Core2 Duo den 14/1, då saknades dvd-brännaren i lager och preliminärt datum för den var då den 16:e. När fyra dagar passerat uppdaterades lagerstatusen till den 20:e och har sedan dess stannar där. Det olyckliga är dock att mellan den 16:e och 20:e försvann även moderkortet samt minnena. Moderkortet förväntas nu komma 30/1 och minnena det saftiga datumet 1/3.

Jahapp, det är väl bara att avbeställa. Hade när jag beställde hoppats få datorn till min födelsedag (21/1) men så blev inte fallet =/
Vet inte riktigt hur jag ska göra då jag behöver en ny dator, men osäker om jag kommer beställa något från komplett som inte finns på lager i framtiden =(
Edit: Kan ju säga att detta var första gången jag beställde något hos komplett efter att ha hört bra saker, detta kanske var en engångsföretelse men köpsuget är väl inte det bästa just nu :x

Permalänk
Medlem

vigge89: möjligheten finns att moderkortet och minnena blev reserverade till din order innan de tog slut, så det kanske var lite överilat att avbeställa. De gånger jag beställt något som inte funnits i lager hos Komplett så har jag fått det tidigare än väntat...

Grattis i efterskott.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk

Har gått smidigt att beställa och få de prylar jag beställt. Testade även hämtbutiken i GBG, väldigt bra initiativ, men duktigt svår att hitta. Jag körde förbi två ggr innan jag såg skylten, sedan in i hiss ut i foaje och in i korridor för att hitta rätt.

Saknar också lit moderkort och processorer till äldre standarder. Processorer till 939 ger ju t.ex inte något större utbud. Det skulle vara smart med X2 4600+ eller liknande så att alla med single core processorer har något som det känns värt att uppgradera till.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styletag
vigge89: möjligheten finns att moderkortet och minnena blev reserverade till din order innan de tog slut, så det kanske var lite överilat att avbeställa. De gånger jag beställt något som inte funnits i lager hos Komplett så har jag fått det tidigare än väntat...

Grattis i efterskott.

Jo det var något som jag hoppades på när jag första gången såg att grejerna försvann från lagret, och iom att det förväntade sänddatumet inte ändrades så verkade det så. Dock ändrades sänddatumet till den 2/3 strax efter att minnenas datum sattes till 1/3 =(
Tackar

Edit: Någon uppdatering om när http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327072 kommer in förresten?

Permalänk
Medlem

Något jag saknar på komplett är möjligheten att se snittbetyget på själva produktlistan. Istället för att behöva trycka på vardera länk för att se betyget borde man kunna se betyget bredvid t.e.x. webpriset eller något. Det vore hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

undrar om trådskaparen fortfarande läser tåden men jag provar ändå.
jag tycker att ni på komplett ska fundera på att skicka med en extra handkontroll eller en bluray film till oss som förbokat en PS3 hos er. 6595kr känns lite mycket speciellt när webhallen säljer sin PS3 för 6199 + en film

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honky
undrar om trådskaparen fortfarande läser tåden men jag provar ändå.
jag tycker att ni på komplett ska fundera på att skicka med en extra handkontroll eller en bluray film till oss som förbokat en PS3 hos er. 6595kr känns lite mycket speciellt när webhallen säljer sin PS3 för 6199 + en film

Det är väl ändå ingen nyhet att företag har olika priser på olika saker....
Du skulle bokat där istället då

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Jag undrar vad som hänt med kompletts leveranstider? Tidigare har prylarna alltid blivit skickade samma dag om man beställt på morgonen, men på senare tid har jag fått vänta både två och tre dagar innan grejorna gått iväg. Hur kan detta komma sig?

I övrigt vill jag ge en eloge för god garantihantering och det faktum att ni tagit fram lite mer entusiastprodukter, men ändå håller vettiga priser på dom.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Komplett.se

Stoffe (AMDGuru):

Det är en automatisering av lagret som just nu gjort att leveranstiden inte är riktigt som vi är vana vid. Men vi ligger fortfarande inom 1-3 dagar vad jag har erfarit. Efter ombyggnationen bör vi vara minst lika snabba som tidigare.

Alla:

Det är otroligt skoj att läsa om alla goda idéer som kommer upp här i denna tråd. Vi gjorde i december en uppsamling och gick igenom alla förslag som kommit in. En del har vi redan börjat jobba med, andra kan komma att dyka upp i framtiden.

Vi välkomnar fortfarande alla förslag, så fortsätt gärna komma med idéer. Vi läser allt och jag skall försöka vara lite flitigare i denna tråd för att kommentera era inlägg när så behövs.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Råkade beställa till hämtbutiken i Göteborg när det skulle till Stockholm pga att vill man ändra i en lagd order så får man ta bort hela den istället för att bara ta bord den vara som man vill ändra vilket jag tycker är dumt så varför inte ändra detta så man kan ändra en/flera vara(or) i en lagd order?

Sen kunde man inte få den av mig feldirigerade ordern som gick till Göteborg och inte Stockholm att skickas direkt till Stockholm utan jag fick lägga en ny order vilket iofs var snabbare för mig men nu när jag hade gjort fel så gjorde det mig inget att det tog några dagar extra så går det att ordna så man får den möjligheten att feldirigerad order skickas till rätt hämtbutik om kunden så vill?

Annars gör ni ett bra jobb och är nöjd kund hos er och kostar det någon krona mer så är det värt det när jag vet att ni lever upp till vad garanti innebär då jag fick ett ATI X800XL 256Mb bytt till ett ATI 1950 Pro 512Mb utan extra kostnad.

Gjorde visst reklam för er där men en nöjd kund gör det!

Permalänk

Förslag:
Studentrabatt/frakfritt för studenter
Fler hämtbutiker

Permalänk
Medlem

Nu tar ni väl ändå för mycket för detta grafikkort i fyndhörnan http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311930&view=detailed då detta http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=329103 är 76:- billigare och i en retailförpackning som iofs är light men ändå ;)?

Rör sig om ett Asus Radeon X850XT PE 256Mb AGP versus Sapphire Radeon X1950Pro 512Mb AGP för er som inte orkar klicka på länkarna :).

Nä 1500:- är nog ett mer rätt pris då det är bara kortet som levereras i detta fall eller?

Permalänk
Medlem

Kommer handla på datorbutiken nästa gång jag ska ha något eftersom de nästan alltid är bra mycket billigare, tills inte för så länge sedan var DB.com 1000 kr billigare på 8800GTX (billigaste på DB mot billigaste på komplett) vilket är en hel del pengar. Förvisso har komplett ett enormt sortiment men fråga är om det behövs...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

olirc: det står PCI Express på nr 1, och XT sjunger nog lite högre än Pro...

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styletag
olirc: det står PCI Express på nr 1, och XT sjunger nog lite högre än Pro...

Ja det gör det! Då blir det ju ännu sämre för det där 850 kortet då man kan få ett X1950XT för 4:- mer på http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327135 och vilket skulle du välja?

Permalänk
Medlem

Det känns som det hör hemma i en annan tråd... Men kort svarat så skulle jag inte välja nån av dem, jag kör inte ATI.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Skulle va bra om ni kunde sälja nån Linux distribution, kanske Ubuntu, Red Hat eller SUSE.

Jag tycker ni har få chassin, skulle va trevligt om ni kunde ta in mer chassin, speciallt snygga chassin som är stilrena. Ni har så mycket fula chassin. Företaget "Mode Com" gör massa snygga chassin tycker jag.

Skulle vilja kunna se på siten vilka produkter som är populärast, vilka som säljer mest.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Jobbar ni på kvällar också? Om inte vore det riktigt nice så att man kan få svar på akuta mail även efter vanliga arbetstimmar, jag jobbar från 06.30-16.30 och kan därför inte skicka förräns jag kommer hem, ärendet svaras därför inte förräns nästa dag.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
SpelClockers

Ljudkort från Auzentech vore välidigt bra om ni börjar sälja, då ni endast har Creative som leverarar högkvalitets ljudkort.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Komplett.se

olirc:

Att kunna ändra i en order på egen hand är naturligtvis en vision vi har och något som hade underlättat för både oss och våra kunder. Vi jobbar på det mao. Men bra att din order kom fram snabbt och korrekt till sist.

AtlasPatlas:

Studentrabatt har vi i dagsläget inga planer på. Vi försöker istället satsa på att alla skall få tillgång till bra priser, oavsett om de så är studenter, pensionärer, föräldrar eller forumhängare. Men jag utesluter inte att det kan komma upp något sådant i framtiden.
Fler hämtbutiker har vi inga planer på för närvarande. Men framtiden får utröna även detta.

Langos:

Vi beklagar att vi inte alltid kommer vara billigast på alla produkter, det är inte heller vårt främsta fokus. Det är mer eller mindre omöjligt att vara billigast jämt då konkurrensen är enorm och marginalerna i den här branschen mer eller mindre obefintliga. Vårt lager, som vi har i egen regi, är en av våra styrkor enligt min mening. Det gör att vi kan hålla förhållandevis snabba leveranser på en stor mängd produkter som vi lagerför.

Fred Flinta:

Linuxversioner kan vi titta på. Jag ber inköparna kontrollera efterfrågan och utbud på detta. Tack för tipset.
Om chassin är fula eller snygga varierar ju från person till person och dessvärre är det omöjligt att tillmötesgå allas önskemål. Vi försöker ha chassin som vi vet säljer och det har vi lyckats ganska bra med. Men det finns alltid utrymme för förbättringar så jag ligger på inköparna även här.

x-per:

Vi jobbar inte kvällar, men besvarar mailfrågor på helgerna (med reservation för större helgdagar). Det har mottagits positivt av de kunder som fått svar i alla fall.

xurra:

Auzentech - får vi se närmare på. Tack för tipset.

Ha det gött allihop och ta vara på solen i helgen.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag saknar ett utbud av Apple produkter hos er. Jag finner detta konstigt då alla andra som inWarehouse, Dustin och alla andra stora har det. Ska köpa en ny MacBook och hade gärna köpt den av er då jag känner mig mest trygg där.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Jag är i stort nöjd med Komplett, men som någon annan skrev, om man glömt något och vill komplettera en order så känns det lite jobbigt att behöva "kasta" den man redan gjort för att göra en ny.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Komplett.se

ilg@dd:

Om det är en enstaka produkt och man är snabb kan man ringa oss innan ordern börjat plockas. Då kan ofta vi hjälpa dig med detta byte.

rezuth:

Jag blir glad när du säger att du känner dig trygg hos oss. Men det är såklart tråkigt att inte alltid kunna erbjuda det våra kunder efterfrågar. Vi får kanske se över efterfrågan på Mac.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS

rezuth:

Jag blir glad när du säger att du känner dig trygg hos oss. Men det är såklart tråkigt att inte alltid kunna erbjuda det våra kunder efterfrågar. Vi får kanske se över efterfrågan på Mac.

Om ni gör det har ni garanterat ett till köp
Förövrigt vill jag bara säga att jag aldrig upplevt några problem och alltid haft en trevlig upplevelse.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Graded.se

Har handlat av komplett.se flertalet ggr.

Jag började handla från komplett.se för några år sedan, och har sedan dess börjat använda det mer och mer flitigt, på senare tid nästan bara af.komplett.se, men även då och då privat.

Gör som flera andra i tråden för att lätt och övergripligt se vad som är bra och dåligt..

Fördelar:
- Det otroligt stora sortimentet av det mesta! Man hitta alltid lite av varje vilket är otroligt roligt, händer ju att man snubblar över endel grejjer som man egentligen aldrig tänkt beställa!
- Den trevliga och hjälpsamma kundtjänsten. Jag beställda i början på januari ett nintendo wiii, vilket jag ännu ej fått! Men vilket fall som helst har kundtjänsten varje gång jag har ringt varit extremt hjälpsam och trevlig! den 26 är nu det senaste datumet jag hörde för nästa leverans! Så vi får väll se om det blir min tur denna gång
- In delningen med flikar, detta gör att det är så mkt lättare att hitta det man söker, istället för att ha allt under en jätte massiv rad.
- Demoprodukter, detta är något jag nog bara har sett hos er...!? Underbart när man ibland kan göra något fynd.

Nackdelar
- Mitt wiii har inte kommit än ( Inte kompletts fel, men ändå )
- Fick vid ett tillfälle en lång leverans tid, dock så var väll egentligen inte det heller kompletts fel.
- förlite produkt bilder, det är något man alltid vill se när man köper på nätet!

Ont om nackdelar, men jag är i stortsett nöjd med allt jag har köpt genom komplett, därav har det bara blivit så att jag fortsatt att handla.

Permalänk
Medlem

Sen sak som jag önskar är större produkt bilder, och producent länkar på fler produkter

Annars finns det väl inte mycket mer att önska

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Får ju passa på att fråga nu när man har chasen och kanske påverka komplett att införskaffa "be quiet" produkter, sökte nyss på komplett och hittade inget alls från dom så jag förmodar att ni inte är partner med det företaget, sitter nämligen och ska införskaffa mig ljuddämpningsmattor, hittade förvisso dämpningskit hos er men för 450kr, då jag har ett riktigt stort chassi skulle jag behövt 2 sådana och då med andra ord 900kr..
det slutade tyvärr med att jag beställde hos en konkurent och hittade bigtower kit från "be quiet" för bara 289kr.
Annars väldigt nöjd mer ert utbud och era priser, skulle dock gilla fler bilder på era varor, inte lätt att se uppbyggnaden av tex ett chassi på bara en pressbild och lite irriterande att behöva gå in på tillverkares sidor.

Tack för en bra internetbutik

Visa signatur

Asus Striker Extreme Core 2 Duo 2.4Ghz Asus Geforce 7950GT 512mb 2gb DDR2 Skärm: 20" Mirai Hdd: 6x200gb 2x250gb

Permalänk

Hej!

Köpte en htpc hos er allt funkade kanon och så... MEN..
Ni borde fixa något som gör att den preliminära levranstiden ändras som defualt när man beställer något som ska monteras. Det var lite störigt när man kollade på ordern andra dagen och så var statusen att paketet skulle skickas den dagen. När det i själva verket tog en vecka till.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Känner mig lite besviken då ni kört hårt med att varor beställda innan 10 skickas samma dag.
Beställde i torsdags kl 00.20 lite prylar som alla var i lager, dock blev min order inte släppt till plockning förrens 21.22 och blev inte plockad förrens fredag kl 19.00.
Detta innebär att prylarna inte ens är skickade än.

Visst jag vet att det står 1-3 dagar, men 4varor (3 av samma) alla i lager borde väl inte ta så lång tid?

Annars är jag nöjd med komplett, ett bra utbud, bra priser, oftast bra leveranstider och supporten är bra.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är också lite besviken över de påstådda leveranstiderna. På hemsidan finner man detta.

"Om du har gjort din beställning före kl. 13.00 en vardag och varorna finns i lager är de framme hos oss i Göteborgshämtbutiken kl 09.00 samt kl. 10.00 i Malmö- och Stockholmshämtbutiken, följande vardag."

Jag la beställningen runt 21-tiden på måndag kväll, vilket helt klart är före tisdag kl 13:00. Således borde varorna varit framme hos hämtbutiken i stockholm klockan 10 på onsdagen, men icke. 10:40 på torsdagen får jag ett sms om att jag kan hämta prylarna.
I det här fallet spelade en extra dag förvisso inte så stor roll, men jag hade faktiskt förväntat mig att få grejorna på onsdagen då det står så i klartext på hemsidan. För övrigt var alla varor i lager vid beställningstillfället så det är inte där skon klämmer.

Bortsett från detta är jag en mycket nöjd kund. Aldrig haft några problem med komplett och kommer fortsätta handla hos er.