Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det vet jag faktiskt inte exakt, det kan du kolla på Posten.se. Men jag skulle gissa på kanske en hundring.

Okej, en sista fråga då - hur gör ni om jag ångrar mitt köp när varan fortfarande finns att plocka upp på PuP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FappaR:

Hej!

Jag beställde en ny dator i delar för cirka 13.500kr den 20 Maj på avbetalning i 24 månader. Mitt köp gick igenom och efter jag gjorde kreditkollen fick en köpgräns på 20.000kr. Nu (den 29 Maj) kom jag på att jag ville ändra i beställningen och eftersom statusen inte var "plockad" så antog jag att jag kunde lägga till/ändra lite snabbt i beställningen. Till min besvikelse såg jag att det inte var fallet så jag avbeställde alla delarna för att sedan beställa dem på nytt med några ändringar. Till min förvåning kunde jag inte genomföra mitt köp för att jag inte passerade kreditkollen. Jag är mycket förvirrad eftersom jag blev tillgiven en köpgräns på 20.000kr men nu kan jag inte beställa varor för ungefär samma pris som jag kunde för cirka en vecka sedan. Någon som har en aning om varför det är så?

(jag har skickat ett mejl men tänkte att jag kanske fick ett snabbare svar här)

Det kan även vara så att Klarna som komplett använder vid faktura,avbet inte vill ge dig ett lån för att du har för många kredit upplysningar.
Vilket du får varje gång man handlar på kredit (faktura,avbet) 0och som INTE försvinner om du avbeställer heller ej slutför köpet.
Alla dessa kredit givare kollar på hur mycket du tjänar,skulder,och antal kredit upplysningar och har du för mycket,för lite så blir du nekad.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det där lät ju inte billigt alls. Vilken produkt gäller det?

Fractal design XL titanium: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648539

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det kan även vara så att Klarna som komplett använder vid faktura,avbet inte vill ge dig ett lån för att du har för många kredit upplysningar.
Vilket du får varje gång man handlar på kredit (faktura,avbet) 0och som INTE försvinner om du avbeställer heller ej slutför köpet.
Alla dessa kredit givare kollar på hur mycket du tjänar,skulder,och antal kredit upplysningar och har du för mycket,för lite så blir du nekad.

Okej, tack. Detta var första gången jag köpte något på avbetalning så det borde inte finnas några anmärkningar och jag har inga skulder. Men att det inte skulle försvinna efter att jag har avbeställt är ju helt ologiskt, jag tog ju liksom aldrig "lånet"/inget blev ju skickat till mig. Om så är fallet är jag ju helt körd.. Ingen ny dator för mig på några år.
Nu gjorde du mig orolig, men jag är alltid tacksam för extra information

Jag får hoppas att det är så som de sa på komplett's kundtjänst sa när jag ringde dem, att det kan ta ett tag innan det "släpper"

Permalänk
Medlem

Ja själva lånet kan nog ta ett tag att släppa och då syns det ju vid en eventuell sökning med tills det är släppt vill säga.
Men tyvärr så kommer alltid själva sökningen dom gör att ligga kvar i framtiden även om du tex gör en koll på en sida om du får ta nåt på avbet som är en sökning.
Och dom tycker ju att en person som söker mycket är en dålig kund.

Vilket kan leda till verkliga problem för kunden om denna tex ansöker om lån på banker och går till dom flesta så är risken stor att bara dom första kan bevilja lån för att du har för många ansökningar och då kan man således inte ansöka överallt och sen spela ut bankerna mot sig själva för att få lägre räntor.

Det verkar som att dessa ansökningar ligger kvar i systemet i 12mån se https://www.flashback.org/t1413293 för lite mer info.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Marlil:

Hej!

Tack för en bra sida och erbjudanden veckovis. Finns det något enkelt sätt att se vilka datorer som är prissänkta? Jag tänker speciellt på ASUS X53TK som nu är sänkt med 13%, men det ser man först om man klickar just på den produkten, inte när man bläddrar igenom alla bärbara datorer.

Alla prissänkta produkter ligger på vissa kampanjsidor. I menyn längst upp har du "Veckans erbjudande" som byts varje vecka. Sen kan du också gå in på de olika kategorierna. Alla aktiva kampanjer har en stor banner längst upp du kan trycka på, där ser du alla produkter. Just nu rullar "Vårens fyndveckor".

Skrivet av sirnicke:

Okej, en sista fråga då - hur gör ni om jag ångrar mitt köp när varan fortfarande finns att plocka upp på PuP?

Om du ringer in till kundtjänst brukar vi kunna lösa det utan några kostnader. Men du måste höra av dig, annars får du en faktura på frakten.

Skrivet av killawife:

Det beror på enligt Postens regler får ett Postpaket väga max 20 kg (Define XL väger 21 kg). Då har vi alternativen hämta i PuP, Hempaket eller Företagspaket. Med Hempaket betalar du 249 kr och får den hemkört till dörren av en trevlig postgubbe på kvällstid.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Komplett;12324121"]Alla prissänkta produkter ligger på vissa kampanjsidor. I menyn längst upp har du "Veckans erbjudande" som byts varje vecka. Sen kan du också gå in på de olika kategorierna. Alla aktiva kampanjer har en stor banner längst upp du kan trycka på, där ser du alla produkter. Just nu rullar "Vårens fyndveckor".

Det jag menade var att t.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653678 (som är prissänkt) inte finns med under "Veckans erbjudande" eller "Vårens fyndveckor". När jag bläddrar genom datorer>bärbara>datorer så finns ingen indikation (varken med röd skrift eller gul stjärna) på denna prissänkning. Det är först när jag klickar på just den produkten som det står att den är prissänkt med 17%. Därför undrar jag om det är fler produkter som inte finns med i kampanjer, men ändå är prissänkta, som man kan få en snabb överblick på utan att behöva klicka på varje produkt? Eller har ni helt enkelt råkat missa att lägga in X53TK på någon aktuell kampanj?

Permalänk
Komplett.se

[QUOTE="Marlil;12324171"]

Skrivet av Komplett:

Alla prissänkta produkter ligger på vissa kampanjsidor. I menyn längst upp har du "Veckans erbjudande" som byts varje vecka. Sen kan du också gå in på de olika kategorierna. Alla aktiva kampanjer har en stor banner längst upp du kan trycka på, där ser du alla produkter. Just nu rullar "Vårens fyndveckor".

Det jag menade var att t.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653678 (som är prissänkt) inte finns med under "Veckans erbjudande" eller "Vårens fyndveckor". När jag bläddrar genom datorer>bärbara>datorer så finns ingen indikation (varken med röd skrift eller gul stjärna) på denna prissänkning. Det är först när jag klickar på just den produkten som det står att den är prissänkt med 17%. Därför undrar jag om det är fler produkter som inte finns med i kampanjer, men ändå är prissänkta, som man kan få en snabb överblick på utan att behöva klicka på varje produkt? Eller har ni helt enkelt råkat missa att lägga in X53TK på någon aktuell kampanj?

En sådan lista finns tyvärr inte på sidan. Vissa produkter är prissänkta utan att vara med i någon kampanj, men du hittar dom inte om du inte vet om det tyvärr.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Komplett;12324293"]

Skrivet av Marlil:

En sådan lista finns tyvärr inte på sidan. Vissa produkter är prissänkta utan att vara med i någon kampanj, men du hittar dom inte om du inte vet om det tyvärr.

Låter ju smart om man inte vill sälja varorna, men vill man sälja kanske de borde vara lättare att hitta

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Komplett;12324293"]

Skrivet av Marlil:

En sådan lista finns tyvärr inte på sidan. Vissa produkter är prissänkta utan att vara med i någon kampanj, men du hittar dom inte om du inte vet om det tyvärr.

Ok, synd. Men ni kanske kunde fundera på att ha något i stil med Dustin Home där originalpris står nedanför reapriset oavsett var på sidan man är. Då får man snabbt och lätt översikt över bra erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Tja! Har två frågor.

Jag har ett presentkort som jag inte vill använda fullt ut nu. Kan jag använda det flera gånger utan strul?

Er 10w power adapter till ipad. Har den verkligen en 6m lång sladd? På apples hemsida säljs adaptern med 1,8m lång sladd. Kanske ett fel i omräkning från feet till meter.(6ft är 1,8m)

Mvh

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Skicka mejl till sponsring@komplett.se men inget svar fick svar samma dag på info@komplett.se

Mvh: Eric

Så du skrev sponsormailet till info@komplett.se istället?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av PJBu:

Tja! Har två frågor.

Jag har ett presentkort som jag inte vill använda fullt ut nu. Kan jag använda det flera gånger utan strul?

Er 10w power adapter till ipad. Har den verkligen en 6m lång sladd? På apples hemsida säljs adaptern med 1,8m lång sladd. Kanske ett fel i omräkning från feet till meter.(6ft är 1,8m)

Mvh

Du kan använda ditt presentkort flera gånger om det finns pengar kvar.

Förmodligen är det en felomräkning, men jag hittade inte det på någon sida. Har du något exempel?

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga om du fick mitt svar på ditt PM? har haft problem med Internet hela dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Du kan använda ditt presentkort flera gånger om det finns pengar kvar.

Förmodligen är det en felomräkning, men jag hittade inte det på någon sida. Har du något exempel?

Ok tack!

laddaren på apples hemsida:
http://store.apple.com/se/product/MC359ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjA

Laddaren på komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618020

Funderar nämligen att på att köpa den men 6m kändes väldigt långt.

Mvh

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FappaR:

Jag måste bara fråga om du fick mitt svar på ditt PM? har haft problem med Internet hela dagen.

Det kom fram och jag har skickat det vidare. Vi återkommer till dig så snart som möjligt.

Skrivet av PJBu:

Ok tack!

laddaren på apples hemsida:
http://store.apple.com/se/product/MC359ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjA

Laddaren på komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618020

Funderar nämligen att på att köpa den men 6m kändes väldigt långt.

Mvh

Du har självklart helt rätt, den är 1,8 meter. Tack för informationen, vi skall uppdatera så snart som möjligt.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Ett tips till Komplett är att slipa lite på sina rutiner ang. kundkontakt. Har suttit sedan den 22:a och väntat på ersättningsprodukt för min retur, fick idag veta att ni gjort en återbetalning istället och jag inte kommer få någon ersättningsprodukt trots att ni per telefon och mail meddelat att ni ska skicka en ersättningsprodukt. Enligt er hemsida är status för mitt returärende är fortfarande "under behandling". När jag ringer till er support idag så får jag inte mycket till svar om varför. Killen i supporten referera hela tiden till "dom", antar att det är returavdelningen han syftar på och samtalet avslutas i princip med "du borde ha pengarna på ditt kontot redan, så det är bara att du kör på därifrån".

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Har du ej godkänt att få pengar tillbaks så ska du ha en saken utbytt,rep alternativt en likvärdig heller bättre produkt och det är DU som bestämmer vad som är likvärdigt heller bättre INTE butiken dvs dom kan inte säga att du får den här utan att du godkäner det.
Annars kan du handla på annat ställe och få pengar för hela den summan även om det blir dyrare (så länge du inte handlar på den dyraste butiken du hittar) men finns bara ett ställe så.

Det var ju en hel del butiker som fulade sig med detta när hd priserna sköt i taket inklusive komplett.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FappaR:

Jag måste bara fråga om du fick mitt svar på ditt PM? har haft problem med Internet hela dagen.

Nu skall det vara ordnat med finansieringen, bara att handla

Skrivet av iFraja:

Ett tips till Komplett är att slipa lite på sina rutiner ang. kundkontakt. Har suttit sedan den 22:a och väntat på ersättningsprodukt för min retur, fick idag veta att ni gjort en återbetalning istället och jag inte kommer få någon ersättningsprodukt trots att ni per telefon och mail meddelat att ni ska skicka en ersättningsprodukt. Enligt er hemsida är status för mitt returärende är fortfarande "under behandling". När jag ringer till er support idag så får jag inte mycket till svar om varför. Killen i supporten referera hela tiden till "dom", antar att det är returavdelningen han syftar på och samtalet avslutas i princip med "du borde ha pengarna på ditt kontot redan, så det är bara att du kör på därifrån".

Låt mig kolla på det, vad har du för casenummer?

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nu skall det vara ordnat med finansieringen, bara att handla

Funkade utmärkt! Tusen tack!

Permalänk
Medlem

Kära komplett, har ni planer på att ta in Core i3-3225 när den släpps? så vitt jag vet enda(?) i3 med kommande hd4000?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Relel:

Kära komplett, har ni planer på att ta in Core i3-3225 när den släpps? så vitt jag vet enda(?) i3 med kommande hd4000?

Det förutsätter jag att vi kommer att göra. Du får hålla utkik på sidan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Kundnr 7020645
Ordernummer: 18753575

ingenting har kommit med posten :j`? vist var det ett brev som skulle skickas till mig ? . tycker det är lite löjligt när man ringer företaget och vill ha hjälp att returera då dem skickar telle till frabrikanten medans dem inte hjälper, återförsäljaren ska hjälpa , brukar det inte iaf i detta fallet vara " kunden har alltid rätt,?" 3 veckor har gått sedan jag fick datorskärmen och dussin gånger har man ringt hit och dit, hjälp ? vars får jag retur adressen så jag kan byta ut min fabriks defekta skärm ? och som en kille någon vecka sedan sa på tellefonen, du kan inte ångerköpa för att det har redan gått 2 veckor, jasså `? hur går det till när inget info delas ut till kunderna ? absurt, känns som detta första mötet som kund till företag ganska snabbt blir över.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ziggy_:

ingenting har kommit med posten :j`? vist var det ett brev som skulle skickas till mig ? . tycker det är lite löjligt när man ringer företaget och vill ha hjälp att returera då dem skickar telle till frabrikanten medans dem inte hjälper, återförsäljaren ska hjälpa , brukar det inte iaf i detta fallet vara " kunden har alltid rätt,?" 3 veckor har gått sedan jag fick datorskärmen och dussin gånger har man ringt hit och dit, hjälp ? vars får jag retur adressen så jag kan byta ut min fabriks defekta skärm ? och som en kille någon vecka sedan sa på tellefonen, du kan inte ångerköpa för att det har redan gått 2 veckor, jasså `? hur går det till när inget info delas ut till kunderna ? absurt, känns som detta första mötet som kund till företag ganska snabbt blir över.

Jag vet att kundtjänst har fullt upp och ligger några dar efter, men jag har skickat en påminnelse att kontakta dig asap och lösa detta. Ber verkligen om ursäkt om det dragit ut på tiden.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att man kan få sina saker skickade även om en grej inte inte finns i lagret.. Så ni kan skicka det när det kommer in enskilt men att allt ändå ligger på samma faktura, eller att man byter till något som finns i lagret?

//Kund med dåligt tålamod som vill ha sina saker nu.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FappaR:

Finns det möjlighet att man kan få sina saker skickade även om en grej inte inte finns i lagret.. Så ni kan skicka det när det kommer in enskilt men att allt ändå ligger på samma faktura, eller att man byter till något som finns i lagret?

//Kund med dåligt tålamod som vill ha sina saker nu.

Det beror lite på hur du valt att betala, men om du ringer in till kundtjänst så kollar vi på det. 031-710 20 00

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det beror lite på hur du valt att betala, men om du ringer in till kundtjänst så kollar vi på det. 031-710 20 00

Äsch, tror inte att det går ändå.. tog på avbetalning, orkar inte ringa ok greja. Jag får helt enkelt vänta.

Permalänk
Medlem

jag har fortfarande inte fått något brev från komplett eller hört av dem genom annan väg. vad händer igentligen ? 1 månad har passerat totalt och komplett hittar på ursäkter efter varje samtal och om jag inte fått svar"brev för retur" som ingen anställd vill hjälpa till med "skicka returerings formula" så kommer jag överlåta detta ärendet till högre maktens axlar. i slutet av denna veckan ska jag ha ett brev i postlådan eller polis anmälning. man blir frustrerad att ett sådant företag med bra rykte går till väga på detta viset.
och största facepalmen när 2 veckor sedan en på komplett sade, du kan inte göra ångerköp för att det har gått för lång tid. dem 2 första veckorna fick jag ingen service så det är komplett fel. jag som kund har rätt till service.

------------------------
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:

kräva att felet avhjälps
kräva omleverans av en ny, felfri vara
få prisavdrag
få ersättning för reparation
häva köpet och få pengar tillbaka
hålla inne betalning
få skadestånd

"Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad."

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ziggy_:

jag har fortfarande inte fått något brev från komplett eller hört av dem genom annan väg. vad händer igentligen ? 1 månad har passerat totalt och komplett hittar på ursäkter efter varje samtal och om jag inte fått svar"brev för retur" som ingen anställd vill hjälpa till med "skicka returerings formula" så kommer jag överlåta detta ärendet till högre maktens axlar. i slutet av denna veckan ska jag ha ett brev i postlådan eller polis anmälning. man blir frustrerad att ett sådant företag med bra rykte går till väga på detta viset.
och största facepalmen när 2 veckor sedan en på komplett sade, du kan inte göra ångerköp för att det har gått för lång tid. dem 2 första veckorna fick jag ingen service så det är komplett fel. jag som kund har rätt till service.

------------------------
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:

kräva att felet avhjälps
kräva omleverans av en ny, felfri vara
få prisavdrag
få ersättning för reparation
häva köpet och få pengar tillbaka
hålla inne betalning
få skadestånd

"Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad."

Hej!

Jag har bett kundtjänst kontakta dig gällande denna men dom kommer inte fram på det telefonnumret du angett i din order. Kan du PM:a ett nummer som vi kan kontakta dig på?

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Vad är storleken på enterknappen på Microsoft SideWinder X4? Har precis beställt och vill ha den stora, men produktbilden på eran hemsida visar något annat.