Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Inköp av delar till bildator. (Till en smart)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Ta du din gigantiska volvo V70 och kör runt i en storstad så får du se. Så mycket smidigare med en Smart..

Inte för att jag tycker V70 är gigantisk, tycker om jag får vara ärlig att det är en riktigt liten bil. Man får ju knappt plats i dom :/

Permalänk
Medlem

off topic:

jag har sett ett krocktest med en sån liten smart vs opel corsa, kan ju säga jag vill ju inte sitta i opeln,

de körde i 70kmt rakt in i en betongmur med 45graders vinkel i opeln hade du hafft skallsador höften hade varit ur led fötterna avbrutna,, bilens A-stolpe var av på 2 ställen vilket e dååååligt

smarten´s karros var intakt givetvis deformerad men inget hade brustigt o de enda personskadorna var att han hade brutigt föttrena,,

smart e förestren byggd av mesedes o ett itföretag kommer inte håg vilket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bjonss13 Ja det var en OPEL. En fin volvo skulle klara sig lungt.
Skulle vilken dag som helst ta en stor bil före en liten bil som smart, liksom du kan knappt åka någonstanns för du får inte plats med väskor i bilen eller något sånt.
Tänk dig en resa till tyskland! Vart ska drycken få plats? En volvo V70 combi skulle funka prima

men men smart idée med datorn får visa bilder sen på hur datorn sitter i bilen etc.

Visa signatur

de du

Permalänk
Medlem

Smarten lär flyga iväg istället

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Medlem

jag skulle me ta v70 jag tillverkar fanskapet i olofström så jag vet att det e en bra bil men smarten e ingen bil man semestrar med eller åker på långturer med, ekonomis bil iallafall

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mordecaien
Se bara till att sköta hddn. Nu vill vi inte se en stötskadad stackars disk

Som det ser ut nu så är det bara hdd'n och mammabrädan som sitter ordentligt.

Här är smarten som går "in i väggen":
http://www.barbapappa.net/smart/smartcrash.wmv

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
merca > Bogseras Med Wire

Eller folk utan hjärna kör bil med stjärna.... jävligaste är att min Dodge har gamla chrysler tjosan i ratten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OwNz0R
Bjonss13 Ja det var en OPEL. En fin volvo skulle klara sig lungt.
Skulle vilken dag som helst ta en stor bil före en liten bil som smart, liksom du kan knappt åka någonstanns för du får inte plats med väskor i bilen eller något sånt.
Tänk dig en resa till tyskland! Vart ska drycken få plats? En volvo V70 combi skulle funka prima

men men smart idée med datorn får visa bilder sen på hur datorn sitter i bilen etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
jag skulle me ta v70 jag tillverkar fanskapet i olofström så jag vet att det e en bra bil men smarten e ingen bil man semestrar med eller åker på långturer med, ekonomis bil iallafall

Nu har jag varit i Prag med den lilla bilen, datorn har fungerat helt perfekt med gps, mp3, filmer osv.
I Prag har polisen Smart FourTwo som tjänstefordon (har endast kort på mobilen, skall fixa över det till datorn någon dag)
Visar några bilder om någon dag när jag hittat den förb**nade kabeln till kameran.
I genomsnitt så drog bilen 0,5l/mil.. och då var hastigheten som oftast 130-135 km/h (autobahn).
Inga problem med packning heller för den delen.

Här sitter skärmen, skulle kanske tagit en bild på hur den sitter, men den är bara fäst med medföljande "klisterplatta".

Såhär fint ligger burken under passagerarsätet..

Styr allt med detta.

En film:
http://www.barbapappa.net/smart/smart-dator.AVI
(Ljudet går ut via USB-ljudkortet till aux-ingången på stereon, en slaktad kabel för 20:- gör jobbet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser faktiskt bra ut hur stor vart budgeten?!

Permalänk
Medlem

Det hela slutade på ca 3500:-
Skärmen dyrast. Datorn fick jag.

Har inte sökt det billigaste alternativet hela tiden, hade säkert kunnat bli billigare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blev ju riktigt bra Billigt är det också om man ser vilka funktioner man får. Har du Wlan i datorn också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Det blev ju riktigt bra Billigt är det också om man ser vilka funktioner man får. Har du Wlan i datorn också?

Jomen, Wlan har jag allt.. står nere på gatan och tankar ner det jag vill ha från servern i lägenheten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrog våga sätta mig i en smart...
Men snyggt bygge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Jag skulle aldrog våga sätta mig i en smart...
Men snyggt bygge

Varför inte?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det var en smart smart

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd

Shiet, 0.5L med smart.. inte illa, dodgen drar runt 1.5L och 140:an 0.7L

Nog smartare att köpa en smart, jäkla svårt att parkera med hangarfartyget i västerås

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vad fint det blev!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Ta du din gigantiska volvo V70 och kör runt i en storstad så får du se. Så mycket smidigare med en Smart..

Inga problem i tex Stockholm. Jag vet.
Störst går först, eller hur är det?

ekstam:
Fint bygge.
Tangentbordet med styrplattan. Vad är det för smart lösning?

Permalänk

snyggt bygge måste medges. 3500:- är rikitgt billigt för dom delarna. funkar tangentbordet med styrplattan bra?

om jag skulle haft råd att köpa en bild idag skulle det blir en smart för min del med om det inte vöre för att jag är 2m lång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Inga problem i tex Stockholm. Jag vet.
Störst går först, eller hur är det?

ekstam:
Fint bygge.
Tangentbordet med styrplattan. Vad är det för smart lösning?

Det trådlösa tangentbordet är helt underbart, lite annorlunda layout (med enter-tangenten osv) men annars precis som min bärbara.
Det kan vara lite struligt att byta låtar, musikvideos osv, men gör man upp en playlist så kan man alltid byta med något tangenttryck bara.
Inköpes här bla: http://www.inet.se/Datortillbehoer/Tangentbord---Moess/Keyson...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Varför inte?

klastrofobi? (stavas det så?)

Permalänk
Medlem

Hemmabyggen is the shit, det ser ju jätte lyxigt ut det där och ändå bara 3500:-
Riktigt bra blev det + att jag gillar wlan lösningen med att stå på gatan ^^

Men ingick gps dongeln + kartor i budgeten?

Skulle du kunna göra en liten lista med allt som ingår i lösningen med priser och så?

Permalänk

Ser skitsjysst ut... registrera dig gärna på bilpc.info, håller på att pilla om den så det kommer att bli busenkelt att lägga upp byggloggar och sånt...

lite OT kanske, men tillbaka till tråden..
vad kör du med för kartprogram, frontend... jag har testat både mapmonkey, freedrive och är inne på Iguidance nu som navigering, har lite svårt att bestämma mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Hemmabyggen is the shit, det ser ju jätte lyxigt ut det där och ändå bara 3500:-
Riktigt bra blev det + att jag gillar wlan lösningen med att stå på gatan ^^

Men ingick gps dongeln + kartor i budgeten?

Skulle du kunna göra en liten lista med allt som ingår i lösningen med priser och så?

Skärm: 1600
Dator: Gratis
HDD: 500
Tangentbord: 600
GPS: 500
Nätagg: 1000

Kablar, säkringar och annat skräp har funnits hemma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naesstrom
Ser skitsjysst ut... registrera dig gärna på bilpc.info, håller på att pilla om den så det kommer att bli busenkelt att lägga upp byggloggar och sånt...

lite OT kanske, men tillbaka till tråden..
vad kör du med för kartprogram, frontend... jag har testat både mapmonkey, freedrive och är inne på Iguidance nu som navigering, har lite svårt att bestämma mig...

Kartprogram: Autoroute, suger dock.

Använder bildatorn som en vanlig PC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det enda som är kvar att fixa nu är styrning av bilen med hjälp av tangentbordet.

Upppil - Gas
högerpil - Svänga höger
Vänsterpil - Svänga vänster.
Nedpil - Backa
Space - handbroms (orka färdbroms^^)

Permalänk
Medlem

OFT: Ingen som har tänkt på att bilen blir yoghurt ifall man krockar? iofs. måste vara svårt att pricka en krock när bilen är så liten. ungefär som att kasta Dart från en bro ner till marken där tavlan ligger.

ONT: imo så tycker jag bilen är kalas ball, blir ju inte sämre om man knökar den full med godis. Hur funkar det med ifall du kör över vägbulor o dylikt i lite för hög hastighet? kan inte datorn ta skada?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Hehe, hastighetsmätaren går till 140, hur fort går en smart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
OFT: Ingen som har tänkt på att bilen blir yoghurt ifall man krockar? iofs. måste vara svårt att pricka en krock när bilen är så liten. ungefär som att kasta Dart från en bro ner till marken där tavlan ligger.

ONT: imo så tycker jag bilen är kalas ball, blir ju inte sämre om man knökar den full med godis. Hur funkar det med ifall du kör över vägbulor o dylikt i lite för hög hastighet? kan inte datorn ta skada?

Tänkte att jag skulle offra disken som jag tryckte i, men det blev aldrig så illa.
Har kört ca 300 mil med datorn i bilen nu inte haft några problem alls.
Dessutom har ca 100 av dessa milen varit på taskiga delar utav autobahn.

Här är en film på en krockad smart btw:
http://www.barbapappa.net/smart/smartcrash.wmv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Hehe, hastighetsmätaren går till 140, hur fort går en smart?

Elektroniskt spärrad vid 135, men det går att fixa sig förbi. Då blir det ca 170 i toppfart.. livsfarligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, sitter själv och funderar på att bygga bilpc i min fina passat

Dock så undrar jag vad ett 80W nätagg egentligen klarar? Låter ju väldigt klent i mina öron. Har nämligen en Duron 1300 liggande, någon som vet om det kommer funka med en IDE-disk och lite annat?

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970