Permalänk

titan quest

nån som vet om det ska va multiplayer och sånt??

Permalänk

ja upp till 6 spelare... Men vad i censur menar du med "och sånt"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
ja upp till 6 spelare... Men vad i censur menar du med "och sånt"?

singleplayer? ;P
nä skojja bara.. En vädigt bra fråga måste jag säga, blev också lite fundersam när jag läste det. Han kanske menar olika MP spelstilar, vilket jag iofs inte vet hur det skulle funka i ett sånt spel.. de 2 man kan tänka sig är ju.. tja, "vanligt" MP och så har vi då co-op.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Det kommer finnas singel&multiplayer, samt multiplayer över gamespy tror jag att det var, lite synd att dom inte frågade om dom kunde få fixa ett nytt B-net till det

Permalänk
Medlem

B-net?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

battlenet.. ett "nätverk" blizzard använt till nästan alla sina strategi och diablo spel.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

spelade nyss demot, ska nog köpa det

Permalänk
Medlem

Fan va synd att det inte är något blod bara, känns så menlöst när man slår någon.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

tar spelet slut efter ett tag eller?? som i multiplayer kan man göra nya saker hela tiden??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarthChubby
tar spelet slut efter ett tag eller?? som i multiplayer kan man göra nya saker hela tiden??

det är ju ett singleplayer spel med multiplayer funktion så det har en början och ett slut. Det är inget äckligt MMORPG som fortsätter tills jordens undergång.

Permalänk

så det är nån max level och sånt eller?

Permalänk

Ja det borde vara en max level men nu säger du och sånt igen vad menar du med det?

Permalänk

har beställt det nu ska bli kul att lira

Permalänk
Medlem

OnT:
Detta verkar riktigt kul.. blir nog ett köp a.s.a.p tror jag

OfT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
det är ju ett singleplayer spel med multiplayer funktion så det har en början och ett slut. Det är inget äckligt MMORPG som fortsätter tills jordens undergång.

MMO's pågår inte till jordens undergång... de har slut precis som vilka andra spel som helst. Lite orättvist att skylla det faktum att spelarna är för trångsynta för att se det slutet på genren i sig ^^

Det enda mmo jag kan tänka mig som faktiskt inte har ett slut skulle väl vara EVE då...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
OnT:
Detta verkar riktigt kul.. blir nog ett köp a.s.a.p tror jag

OfT:

MMO's pågår inte till jordens undergång... de har slut precis som vilka andra spel som helst. Lite orättvist att skylla det faktum att spelarna är för trångsynta för att se det slutet på genren i sig ^^

Det enda mmo jag kan tänka mig som faktiskt inte har ett slut skulle väl vara EVE då...

MMORPG spel fortsätter så länge spelföretaget har igång sina servrar och uppdaterar dom. Jag tar Megaman som exemepel när du har spöat sista bossen så tar spelet slut om man vill köra mer får man börja om från början igen. MMO spel kan man aldrig säga att man har klarat av för det finns inget riktigt slut på dom. Jag har hört att Guild Wars ska ha en storyline som har ett slut så där kan jag väl gå med på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
MMORPG spel fortsätter så länge spelföretaget har igång sina servrar och uppdaterar dom. Jag tar Megaman som exemepel när du har spöat sista bossen så tar spelet slut om man vill köra mer får man börja om från början igen. MMO spel kan man aldrig säga att man har klarat av för det finns inget riktigt slut på dom. Jag har hört att Guild Wars ska ha en storyline som har ett slut så där kan jag väl gå med på det

Nu är det kanske bara jag... men när man kommet till maxlevel och har alla saker man vill ha, så är väl ändå ett mmo slut det med... Även om det fortfarande går att göra samma uppdrag om och om igen och repetera saker i all oändlighet, så är det ju precis det, repetitioner... Precis som att sätta sig och spela megaman en gång till... och en gång till, och en gång till, och en gång till, och en gång till och en gå... ja, du fattar poängen...

Visst kanske det kommer lite nya prylar då och då, eller kanske en ny instans nån gån per halvår eller så, men det är ju som om megaman skulle få en ny sorts fiende i slutet på sista banan... det gör inte så stor skillnad. Sen kan man ju hävda de sociala aspekterna, men spelinnehållet har ett slut så vitt jag ser det, eftersom repetitioner i iallafall min värld inte räknas som om man gör nya saker.

Då tycker jag det är bättre med spel som D2 och liknande, som har ett slut men som å andra sidan har ett värde i att repeteras, istället för att hymla med det och säga att det "inte finns nått slut". Titan Quest verkar ha möjlighet att vara ett riktigt bra lir ur den aspekten, vilket jag faktiskt uppskattar då det känns lite som ett steg tillbaka till spelvärlden då internet öppnade dörrar, inte bara låter en springa runt i en ändlös cirkel till korridor...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

MMOs är och förlbir spel utan slut, visst kan man få max lvl och alla items men det kommer alltid nya (om dom inte lägger ner spelet). Och det kommer mer än 1 instans per halvår till spelen och du måste räkna med expansioner osv. Det kommer alltid komma nya items, quests mm.
Och du kan inte gämföra det med spel som inte är gjorda för att under tidens gång bli större, som singelplayer spel enda gången du får nytt innehåll (finns vissa undantag D2 tex dock fick det bara items) är när det kommer expansioner medans mmos ändras och förnyas hela tiden.
För att ett spel ska ha ett slut måste det ha ett mål och en story vilket inte många mmos har, storyn brukar ju inte vara mer än "Det är ett krig mellan dessa två, välj sida!" och att vinna "kriget" är omöjligt.

Egentligen borde du inte ta upp D2 (som man kan gämföra med att springa i cirkel...) då det lika som MMO spel inte heller har ett riktigt slut, visst man dödar Bal och allt är frid och fröjd men då kommer nästa svårighetsgrad och man får spela igenom samma nivåer med samma fiender och samma bossar igen och när det är klart kommer den sista svårighetsgraden med samma skit igen.
Medans man i ett MMO rätt ofta får nya instanser som kommer med nya fiender och items med dom och det tar tid att klara dom. Sedan kör dom man om och om igen för att få alla drops man vill ha samt att det oftast blir lite tävling över det hela vilket vilket aldrig är fel, dom ser vilken som kan klara den snabbast.

Och alla multiplayer spel bygger ju på repetition, finns inget spel som slutar på multiplayer utan dom är gjorda för att köras om och om igen. Så ett slut finns ju inte egentligen...

Permalänk
Medlem

Därom tviste de lärde.
Jag vet inte jag. Har precis suttit och glott på trailers från Titan quest, verkar riktigt lovande. Ser ut som lite gammal hederligt klassiskt actionäventyr, och det kan man ju bara gilla ^^

Och de få små ben som man blir tillkastad lite då och då när man nått topen på ett mmo tycker inte jag riktigt räknas som att man kan kalla det för att det inte tar slut... Och expansioner räknas inte heller egentligen då sådana finns till singleplayer också. Likaså dyker det upp lite smått och gott i form av patchar till dem också, men ändå säger man att det ena har ett slut och det andra inte? Skillnaden är väl i så fall att det ena har en story som tar slut, medans det andra inte har nått som är värt kallas story från början. Då gillar jag utsikterna för Titan bättre. En början, ett slut, men en otvingad möjlighet för skaparna att expandera och förändra om de vill, så man slipper krystade patchar som egentligen inte gör nått. Titan verkar vara lite av ett steg bakåt, då spelglädje inte var vem som kunde spamma chatten mest eller orkade grinda längst, ungefär som Diablo-serien var från början. Vilket är någonting iallafall jag välkommnar. Ska precis sätta mig o testa, och se om vad jag tror stämmer ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

6 dagar kvar nu

Permalänk

Diablo 2 har ett slut när man har dödat sista bossen kommer inte slut credits fram precis som slutet på en film? Att säga att man ska nå max level och fått dom bästa items på ett MMO är som att säga att när man nått max level och fått dom bästa vapnen så har man klarat av spelet som jag tycker är väldigt fel för man har ju inte spöat sista bossen då.

Tillbaka till verkligheten: Jag ser fram till det här spelet väldigt mycket jag och en kompis tänkte köra igenom det om det finns CO-OP möjligheter likt Diablo

Permalänk
Medlem

mm det finns co-op och det är sanslöst roligt!

btw dual wield äger

Permalänk

co-op med 6 spelare?

Permalänk
Medlem

De har koncentrerat sig mest på singleplayer så räkna inte med ett polerat multiplayer. Stöder ej PvP.

Permalänk

PvP blir ändå bara massa skit av hela saken

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
De har koncentrerat sig mest på singleplayer så räkna inte med ett polerat multiplayer. Stöder ej PvP.

Trevligt värre då alltså ^^
Då kanske man vågar hoppas på lite spelglädje av den gammla skolan, och inte bara "man kan vara flera alltså är det kul"-varianten. ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Ok hag och min brorsa har spelet fast efter man vart i en grotta så krashar spelet för han sen kan jag inte köra mer utan det bara krashar hela tiden under laddningen. Nån som vet vad problemet är?

Edit: Ok fixade felet.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Nån som nött mycket redan? och har tips på vad man kan köra? Håller på och testar köra upp en war wind warrior nu( tror de hette så), och går kanske lite segt nu i början..
Sen vet nån om de är lätt att komma upp i högre level senare? vad är max?

edit: verkar inte va nå vidare alls med war wind:P

Permalänk
Medlem

Och vart har ni köpt spelet, hittar det inte nånstans ännu...

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk

webhallen