Permalänk

Hmm krashar ibland för mig... Inte en aning värför.
Nån som har samma problem?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Haha!!, vadå webbhallen? du kan endast boka atm. Ni alla e så himla "busted".. Akta piracy!.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
Haha!!, vadå webbhallen? du kan endast boka atm. Ni alla e så himla "busted".. Akta piracy!.

Ja det är ute. Kom igår.
Topic: Has TQ Hit Store Shelves in YOUR Area?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Det var i U.S.A ... det har inte släppts i Sverige ännu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
Det var i U.S.A ... det har inte släppts i Sverige ännu?

so?
Jag tror hälften av spelen jag äger är från utanför europa...
Nu lär inte TQ bli ett av dem men ändå, andra kanske också tröttnat på obegripliga och meningslösa väntetider...
Sist jag beställde från U.S.A var paketet redo för uthämtning 2 dagar efter beställning, så det behöver inte ta lång tid heller.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Sen är väl Webhallen kända för att skicka iväg paket en eller någon dag i förväg och TQ släpps väl om två tre dagar eller något?

Frågan är väl hur folk orkar bry sig vart man får tag i spelet, kanske låter drygt men skit i det och sköt erat så blir nog allting bra ska ni se. Det är ju faktiskt väldigt ofta snacket som tar upp huruvida man piratkopierat eller inte som förstör trådar, jag tror helt allvarligt moderatorerna sköter sitt "jobb" på den biten.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

vad jag vet så brukar (som KniFF sa) webhallen skicka ut i förväg, för att man ska ha spelet i handen på releasedagen. Så var det iaf med WoW för mig, fick det dagen före dom släppte det på game etc.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Ok hag och min brorsa har spelet fast efter man vart i en grotta så krashar spelet för han sen kan jag inte köra mer utan det bara krashar hela tiden under laddningen. Nån som vet vad problemet är?

Edit: Ok fixade felet.

hur fixade du de? har också fått de nu när jag gjorde en ny char.. eller de kraschar inte just vid grottan, men lite överallt.. ibland innan jag ens kommer in i gamet..

Permalänk
Medlem

Testa kör "titan quest.exe" (och asr om du använder den) i kompatibilitets läge win98.
Hört att det hjälper vissa.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Testa kör "titan quest.exe" (och asr om du använder den) i kompatibilitets läge win98.
Hört att det hjälper vissa.

testa men de hängde sig... vad är asr??

Permalänk
Medlem

asr är ett verktyg för att få igång piratkopierade spel.
Känns som den här tråden kommer att tvärlåsas snart.
När släpps spelet officellt i sverige?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

30/6 AFAIK.

Permalänk

nån som har fått sitt eller?

Permalänk
Medlem

Har läst lite recensioner och omdömen och spelet verkar ju okej så jag beställde precis ett exemplar, någon som har en bra länk till en sida där man kan läsa om de olika "klasserna" eller vad man ska kalla det.

http://www.titanquestgame.com/ hade inte precis tonvis med information.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Har läst lite recensioner och omdömen och spelet verkar ju okej så jag beställde precis ett exemplar, någon som har en bra länk till en sida där man kan läsa om de olika "klasserna" eller vad man ska kalla det.

http://www.titanquestgame.com/ hade inte precis tonvis med information.

http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=Classes.List

Permalänk
Medlem

Demot är buggat på min dator, se på bilderna vad jag menar. =/

Någon som vet vad som är problemet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Köp spelet så kommer de nog funka fint sen^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Köp spelet så kommer de nog funka fint sen^^

Det är ju demot killen snackar om.. hade förövrigt samma prob med demot, orkade dock inte söka nån lösning.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Hittat lösning på problemet.

Citat:

Go into options.txt in your My Documents\My Games\Titan Quest\Settings directory.

Make sure "Language = English" is in the file. If it is not, add it in

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Tycker dom borde fixa med tiden att man inte kan ha samma chars online som single player.. sen finns de ju inget sätt att köra duel/pvp?:/

Permalänk

A Bug's quest, hela spelet är ju en bugg. Crash efter crash.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
A Bug's quest, hela spelet är ju en bugg. Crash efter crash.

men herregud dom ska uppdatera på onsdag ta det lungt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarthChubby
men herregud dom ska uppdatera på onsdag ta det lungt

Fattar inte att du kan skriva så. Har man köpt ett spel så kan man Kunna Få spela S***** eller?! Suck på dig

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett skitkul spel, synd bara att det funkar så illa :/
Hoppas patchen fixar det, lite kul att man ska behöva patcha ett nyköpt spel för att ens kunna spela det längre än 30min i sträck. x)

Visa signatur

*-'

Permalänk

Jag satt faktiskt hela 40 min med mitt innan det krasha.. härligt..
Synd på ett sådant bra spel.
Hoppas bara patchen fixar det...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarthChubby
men herregud dom ska uppdatera på onsdag ta det lungt

Tänk på alla som är okunniga inom datorer och inte har en aning om hur man patchar ett spel, jag ver väldigt många som aldrig ens hört ordet "patch" men endå köper spel till sin PC.
Jag undrar om tillverkarna av spelet nånsin hört ordet "beta-testare"?.

Om jag själv skulle släppa ett spel, så skulle jag se till att det inte fanns en enda bugg att finna. Lösningen är ju så simpel, bara betatesta om och om igen tills det inte finns buggar.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Om jag själv skulle släppa ett spel, så skulle jag se till att det inte fanns en enda bugg att finna. Lösningen är ju så simpel, bara betatesta om och om igen tills det inte finns buggar.

Jo men lilla du så lätt är det inte.
Det finns lika många datorkonfigurationer som det finns datorägare på denna stora jord...
Hade någon tillverkare fått för sig att betatesta den tills det inte finns mer buggar kvar så hade vi aldrig fått se spelet.
På ett sätt så är bästa sättet att släppa spelet till folket så att de får feedback från hela världen.. dessvärre så har dessa människor betalat pengar för det, vilket gör det hela värre.

Men jag måste faktiskt ge dem credit. Spelet släpptes den 30/6 och de har redan en patch färdig efter 6 dagar, om den släpps idag Onsdag. Det är faktiskt beundransvärt...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Så kommer patchen idag då?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Jo men lilla du så lätt är det inte.
Det finns lika många datorkonfigurationer som det finns datorägare på denna stora jord...
Hade någon tillverkare fått för sig att betatesta den tills det inte finns mer buggar kvar så hade vi aldrig fått se spelet.
På ett sätt så är bästa sättet att släppa spelet till folket så att de får feedback från hela världen.. dessvärre så har dessa människor betalat pengar för det, vilket gör det hela värre.

Men jag måste faktiskt ge dem credit. Spelet släpptes den 30/6 och de har redan en patch färdig efter 6 dagar, om den släpps idag Onsdag. Det är faktiskt beundransvärt...

Behövs 1 betatestare och ungefär 5 minuter att upptäcka crashbuggen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Behövs 1 betatestare och ungefär 5 minuter att upptäcka crashbuggen.

Mycket möjligt, men att härleda det till vad som är fel är desto svårare. Och om man väl löser det så är det inte säkert att lösningen fungerar på nästa maskin...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....