Grafikproblem i Wold of Warcraft

Permalänk
Medlem

Grafikproblem i Wold of Warcraft

Vet inte om detta problem tagits upp tidigare, men problemet är iaf så att om jag sitter och spelar wow (i window mode), och tex drar upp ett mindre explorer fönster över wow-fönstret, så hänger sig hela "wow-bilden" tills jag återvänder till spelet igen. Har inte alltid varit så utan började för ca 3-4 månader sen...

Likaså om jag får upp ett meddelande från msn att " X har loggat in" Då Blir grafiken längs med den lilla popuprutan konstig. Hoppas ni förstår, kan ta en printscreen annars.

Hoppas ni förstår vad jag syftar på och likaså att någon har ett förslag? Tycker detta problem är mycket frustrerande

Exempelbild på problem:
http://img89.imageshack.us/my.php?image=wow6ib1.jpg

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Kanske prova nya grafikdrivrutiner, brukar lösa många problem.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det "funkade för 3-4 månader sedan" ? jag har kört Nvidia kort och wow i windowläge i 1 år och det har alltid varit så för mig att då andra fönster ligger "över" Wow så uppdateras ej grafiken i bakomliggande fönster (dvs wow grafiken).
Började med ett 6800 Gt i maj 2005 och nu har jag ett 7900 GTX

Jag kan tro att det är en inställning man kanske kan göra ,
Har osäkra minnen att då jag kört Wow på Radeon kort så har detta problem ej funnits men är ej 100% då jag är gammal och minnet e kass

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

På ATI kort uppdateras WoW ungefär 1gång/sekund om man har ett fönster framför

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Den uppdateras för mig, har 6800GT...

Permalänk

Re: Grafikproblem i Wold of Warcraft

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
Vet inte om detta problem tagits upp tidigare, men problemet är iaf så att om jag sitter och spelar wow (i window mode), och tex drar upp ett mindre explorer fönster över wow-fönstret, så hänger sig hela "wow-bilden" tills jag återvänder till spelet igen. Har inte alltid varit så utan började för ca 3-4 månader sen...

Likaså om jag får upp ett meddelande från msn att " X har loggat in" Då Blir grafiken längs med den lilla popuprutan konstig. Hoppas ni förstår, kan ta en printscreen annars.

Hoppas ni förstår vad jag syftar på och likaså att någon har ett förslag? Tycker detta problem är mycket frustrerande

Exempelbild på problem:
http://img89.imageshack.us/my.php?image=wow6ib1.jpg

OT Som fan, men kolla klockan på bilden

Permalänk
Medlem

Tänk att det skulle vara så pinsamt lätt som att bara uppdatera drivisarna. Aja, ibland är man allt bra slö. Tack för hjälpen.

EDIT: Hahah, 13:37 are the magic numbers.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Nvidia kort - alltid varit så för mig.
Andra datorn - radeon - inga problem.