Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

7900GT-problem försvunna

Skaffade ett XFX 7900GT extreme 520/1500 för runt 2 månader sen. Efter en vecka eller 2 hade jag samma problem som många andra med artifakter i 3DMark2001 Point Sprites och 3DMark06 Deep Freeze.

Hade fläktar som blåste på bak/framsidan av kortet och flänsar på de heta kretsarna på baksidan utan resultat. Klockade ner minnena till ca 1100 och problemen försvann. Gav upp, slet bort flänsarna och tänkte skicka tillbaka kortet.

Nu är problemen helt borta. Har t.o.m. gjort 1.55V spänningsmodden och kör i 670/1720 utan problem. Skummaste jag har varit med om. Är det fler som upplever att problemen med 7900GT:n försvunnit?

Permalänk
Medlem

Mjo, vad ska man säga då ? GRATTIS

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

mmm Grattis.. Kanske var lite inkörningsproblem eller något??

håll oss gärna uppdaterade... alla kort under 3 månader verkar ju fortfarande vara i riskzonen o drabbas...

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Avstängd

Hmm...jag som funderar på att sätta ett Point of View GeForce 7900GT i mitt datorpaket som jag skall beställa idag.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=179668

Visa signatur

XAMMAX
Vissa dricker Budweiser, andra dricker Besserwisser.
Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

Okej, grattis och hoppas att det fortsätter så :). väntar själv på att få ett nytt kort efter strul.

Permalänk
Medlem

Tack grabbar. Dock så är jag jäkligt tveksam till detta "mirakel" hehe. Jag kommer köra den hårt och så får vi se vad som händer.

Permalänk
Avstängd

Kan det inte bara vara så att en del kort blivit felproducerade? Elektronik brukar ha en felprocent på 6% generellt...

Visa signatur

XAMMAX
Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

Har samma kort som du med samma märkliga fenomen...misstänker att närjag klockade ner datorn i sommarvärmen så försvan problemen. Kan det vara mitt hiperR 480 w som inte levererar tillräckligt? eller att komponenterna nu är "inkokta" ? skumt

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av canvas
Kan det vara mitt hiperR 480 w som inte levererar tillräckligt?

Tror inte det då det lämnar över 30 A.

Visa signatur

XAMMAX
Gör om, gör rätt!

Permalänk

Men dem som har riktigt stabila nätagg brukar inte ha problemen, det so mär lustigt här.

Sen är det ju skillnad på A och A.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Samma här. Mitt 7900GTX hoppade igång för nån vecka sen. Helt plöttsligt. Inga fel, inga artifacter, inga hängningar.

Fattar noll men jag vågar inte pilla på något nu. Inte ens byta drivare. Har 83.91 nu och det funkar så jag vågar inte byta

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XAM
Tror inte det då det lämnar över 30 A.

Menar du m.a.o. att det är tillräckligt?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk

Korten måste nog brännas in. Precis om BH-5 minne. ^^

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

hmm, haft mitt kort några månader nu, ska voltmodda efter helgen. Hoppas man inte får problem utav det bara.

Permalänk
Medlem

Japp mina problem försvann nästan i och med att jag bytte drivrutiner ibörjan av juni, det enda felet som var kvar var att när jag avslutade FEAR och kom ut i windows så blinkade skärmen, aktivitetsfältet och jag var tvungen att reseta. 91.33 som jag kör med nu har tagit bort även det. Hade bara problem i två spel, Star Wars:Empire at War och FEAR. Märkliga var att felet inte startade med drivrutinuppgradering, jag hade kört med samma drivrutin felfritt i ca 2-3 veckor då. Funkar prima nu.

Permalänk
Medlem

jag läste på någon sida att nvidia hade satt en underdimisionerad ström regulator eller något eller så var det fel på många av kretsarna.
minns inte riktigt...

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Foetus det var en teori, dock stämde det inte

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |