Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk
Medlem

Kan ju medela att Elgiganten inte är speciellt snabba. Jag beställde telefonen i måndags och de har inte skickat den än... :'(

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

otur :/. Beställde förra torsdagen, fick på måndag då. Så för mig gick det snabbt.

Visa signatur

Mac 1: Mac Pro Dual Intel Xeon E5462 @ 2,8GHz, 6 GB FB-DIMM, Nvidia GeForce 8800GT 512 VRAM, 1x640GB, 1x320GB, 1x1,5TB
Mac 2: PowerMac MDD 2x1,8 GHz, 2 GB RAM, ATi Radeon 9000 128 MB VRAM, 1x160 GB, 1x120 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Kan ju medela att Elgiganten inte är speciellt snabba. Jag beställde telefonen i måndags och de har inte skickat den än... :'(

Hmm..ok
Antar att du beställt från internetbutiken?
Varför inte ta och avbeställa det och ta dig till den lokala Elgiganten och få en samma dag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Hmm..ok
Antar att du beställt från internetbutiken?
Varför inte ta och avbeställa det och ta dig till den lokala Elgiganten och få en samma dag?

Ringde och pratade med dom idag, tydligen så hade telefonen skickats under onsdagen men de hade inte skickat nått mail till mig om det. Förhoppningsvis så kan jag hämta den idag

Problemet med den lokala butiken är ju att den är dyrare än onlinebutiken. =/

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

var z710 jag frågade om, men har fått svar att det är hpm-61 som följer med z710. Alltså inga höjdarlurar om jag ska lyssna på musik.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min!

Gillar den skarpt.

Det dåliga är hörlurarna.

Någon som vet hur man får en stor klocka på lilla displayen? Jag får bara en mini längst ner.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Har fått min nu, är lite besviken på storleken. den är verkligen inte smidig att ha i fickan. Mest på grund av vingen på baksidan =/
Ska ta och lämna tillbaks den imorrn.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag haft lite tid över och skrivit en lite rescension om Z710i http://mobilforum.mkf.se/tests_membersread.aspx?id=74
håll till godo!

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Har fått min nu, är lite besviken på storleken. den är verkligen inte smidig att ha i fickan. Mest på grund av vingen på baksidan =/
Ska ta och lämna tillbaks den imorrn.

Det är därför man går till närmsta butik och Känner sig för innan affär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det är därför man går till närmsta butik och Känner sig för innan affär.

Eller så kan man kolla vilka mått mobilen har och jämföra med en linjal

Någon som läst min recension nu?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Jag tycker designen på Z710i håller riktigt hög klass, den ser absolut dyrare ut än vad den är. Modern men ändå stilren. Det är min melodi

Sen storleken har jag absolut inget problem med som vissa klagar på, den lite högre vikten höjer kvalitetskänslan ytterligare ett snäpp!

Det enda jag är väldigt missnöjd över är kameran. Snacka om webkamerakvalitét. Min gamla S700i knäppte betydligt bättre bilder. Kan ge er ett exempel.

Bild på min vinterbil idag, under optimala ljusförhållanden.
Den bästa bild jag knäppt med min Z710i

Ingen som vet om det finns någon slags "uppgradering" till programvaran W710i innehar?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Jag tycker designen på Z710i håller riktigt hög klass, den ser absolut dyrare ut än vad den är. Modern men ändå stilren. Det är min melodi

Sen storleken har jag absolut inget problem med som vissa klagar på, den lite högre vikten höjer kvalitetskänslan ytterligare ett snäpp!

Det enda jag är väldigt missnöjd över är kameran. Snacka om webkamerakvalitét. Min gamla S700i knäppte betydligt bättre bilder. Kan ge er ett exempel.

Bild på min vinterbil idag, under optimala ljusförhållanden.
Den bästa bild jag knäppt med min Z710i

Ingen som vet om det finns någon slags "uppgradering" till programvaran W710i innehar?

Hm att man kan uppdatera programvaran är ju numera standard på SE's mobiler . Finns ju under inställningar fliken allmänt och sedan uppdaterngstjänst på Z710i. Men du kanske tänkte på om man kan uppgradera till W710i's programvara?
Detta är jag iaf ocå mkt sugen på. Kan tänka mig att det borde vara möjligt.

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Kanske har missat det, men har w710i bättre programvara för kameran än z710i? Trodde dom va identiska iaf.
Eller så missupfattade jag Arsons fråga ovan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Kanske har missat det, men har w710i bättre programvara för kameran än z710i? Trodde dom va identiska iaf.
Eller så missupfattade jag Arsons fråga ovan?

det han menar är att byta telefonens programvara så den "blir" en W710i på insidan

Permalänk
Medlem

Ja precis, det stämmer som Applet säger.

Något luddigt formulerat av mig..

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Går det att ordna så man kan se film "på andra hållet", nu känns det som det är lite väl litet och massa yta över och under går till spillo.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Går det att ordna så man kan se film "på andra hållet", nu känns det som det är lite väl litet och massa yta över och under går till spillo.

Skulle inte tro det tyvärr men ja håller med dej om att den skärmen är onödigt stor. ja menar den kan ju inte visa så mkt information

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk

När jag trycker på min z710 nere i vänstra hörnet alldeles brevid snabbknappen för sms så åker hela plasten ner med ett högljutt klick.
Det är aningen irriterande faktiskt.

Är det nån annan som har samma sak på sin z710?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalleKuling
När jag trycker på min z710 nere i vänstra hörnet alldeles brevid snabbknappen för sms så åker hela plasten ner med ett högljutt klick.
Det är aningen irriterande faktiskt.

Är det nån annan som har samma sak på sin z710?

Nej så är det inte på min. Det måste vara ett fabriksfel med andra ord så ska du ju få en ny mobil...

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Jag har kollat runt på mobilspel till min z710i. Det som slog mig var att det är väldigt få spel som funkar till denna telefon enligt flera sidor på internet. Stämmer detta? Eller passar fler spel fast det inte står?

Finns otroligt många fler spel till T610 som är en ganska gammal telefon än vad som finns till z710i.

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalleKuling
När jag trycker på min z710 nere i vänstra hörnet alldeles brevid snabbknappen för sms så åker hela plasten ner med ett högljutt klick.
Det är aningen irriterande faktiskt.

Är det nån annan som har samma sak på sin z710?

Har precis samma sak, fast runt av/på-knappen.

Verkar dessutom vara en bugg som gör att displayen helt plötsligt stängs av när man sitter och bläddrar i menyer eller skriver sms, eller vad som helst. Någon annan som märkt det?

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pagerune
Har precis samma sak, fast runt av/på-knappen.

Verkar dessutom vara en bugg som gör att displayen helt plötsligt stängs av när man sitter och bläddrar i menyer eller skriver sms, eller vad som helst. Någon annan som märkt det?

Japp, den tror på nåt sätt att man varit inaktiv och släcker skärmen, har hänt mig många gånger, inte så pass många att det är irriterande, men ibland blir man rädd att luren pajat eller nåt
Det får de ta o fixa med en uppdatering tycker jag.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Japp, den tror på nåt sätt att man varit inaktiv och släcker skärmen, har hänt mig många gånger, inte så pass många att det är irriterande, men ibland blir man rädd att luren pajat eller nåt
Det får de ta o fixa med en uppdatering tycker jag.

Konstigt ja har inte alls haft det där problemet :S fick jag ett lyxex? jaja provade precis att uppdatera telefonen men nej det hade inte kommit några nya än

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *Redrom*
Jag har kollat runt på mobilspel till min z710i. Det som slog mig var att det är väldigt få spel som funkar till denna telefon enligt flera sidor på internet. Stämmer detta? Eller passar fler spel fast det inte står?

Finns otroligt många fler spel till T610 som är en ganska gammal telefon än vad som finns till z710i.

Beror antagligen på att telefonen är helt ny?

Permalänk
Medlem

Det jag också tänkte på^^ Men men ;D aja vi får väl se

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
Konstigt ja har inte alls haft det där problemet :S fick jag ett lyxex? jaja provade precis att uppdatera telefonen men nej det hade inte kommit några nya än

Du har inte haft det problemet ÄN heter det med Sony Ericsson.

Btw, de flesta spelen för W800/K750 osv verkar funka på Z710. Inte för jag testat så många men...

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

pagarune: Har du köpt dessa spel eller?

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *Redrom*
pagarune: Har du köpt dessa spel eller?

Ähum, nej jag har laddat ner...

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

w710

hej. undrar hur stor skärm w710 har i tum?

kan man lägga in hyfsade filmer i mobilen?

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem

Re: w710

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixiem7
hej. undrar hur stor skärm w710 har i tum?

kan man lägga in hyfsade filmer i mobilen?

ja mp4 filmer funkar iaf utmärkt

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |