Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk
Medlem

ja står den leveransklar så ska du ju ha fått en
annars är det illa...

jag förväntar mig en recension på W710i av någon här medans jag väntar på min Z710i

Permalänk
Medlem

En snabb fråga. Har för mig att z710i inte har autofokus stämmer detta? såg nämligen när jag på expert idag att w710i har det

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaren
En snabb fråga. Har för mig att z710i inte har autofokus stämmer detta? såg nämligen när jag på expert idag att w710i har det

va :S varken w710i eller z710i har autofokus :/
dom måste ha givit felaktiga uppgifter :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
vilken köplatts har du?
för får man mobilen samma dag som deras prelemenära datum eller kommer telefonen i lager då?

Hade köplats 90, bokade 2006-07-17.
Betalade igår men den är inte skickad ännu, står:
"Ordern mottagen av lagret. Släppt för leverans".
Kan vara pga att jag tog portering till comviq kompis (blev billigare så..).

Hur mycket har ni fått ge för er W710?
För mig blev priset:
Sony Ericsson W710i 1 817 kr
12 månaders Comviq Kompis (12x 49kr) = 588 kr
Inträdesavgift 99 kr
Summa: 2504 kr

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli en z710i, så mycket mer kul fick man inte med w förutom att den kan känna igen låtar...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

va :S varken w710i eller z710i har autofokus :/
dom måste ha givit felaktiga uppgifter :S

mjo tycker det med låter konstigt. Men dustin uppger också att det har autofokus kolla http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010095266

Såg på w710i att den hade F=4.00 mm, Vad menas med det?

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Kommer nog bli en z710i, så mycket mer kul fick man inte med w förutom att den kan känna igen låtar...

W710i är en Walkmanmobil. Mer minne, medföljande hörlurar osv.
Och träningsprogrammen...att den kan känna igen låtar är väl den mest värdelösa skillnaden imho.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

mjo tycker det med låter konstigt. Men dustin uppger också att det har autofokus kolla http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010095266

Såg på w710i att den hade F=4.00 mm, Vad menas med det?

Verkar som att Dustin uppger fel info.

från mobile-review.com:

On the front you will find a 2 Mpix camera module, encircled with a metallic ring. The camera itself is powered by CMOS technology without auto-focus capability being embedded in, and thus resides in the same class as Sony Ericsson K610i.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
W710i är en Walkmanmobil. Mer minne, medföljande hörlurar osv.
Och träningsprogrammen...att den kan känna igen låtar är väl den mest värdelösa skillnaden imho.

Men hörlurar vill jag ha mina egna, trännar gör jag inte och minne är billigare än mellanskillnaden. Vad finns det då mer som skiljer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Men hörlurar vill jag ha mina egna, trännar gör jag inte och minne är billigare än mellanskillnaden. Vad finns det då mer som skiljer?

Jag vet inte, inget uppenbart vad jag vet förutom design och mjukvara. Så det blir väl en smaksak.
Och jag gillar walkmanserien skarpt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag vet inte, inget uppenbart vad jag vet förutom design och mjukvara. Så det blir väl en smaksak.
Och jag gillar walkmanserien skarpt.

Nej walkmanserien är inget att klaga på. har man dock redan aft en walkmanbobil och redan har t.ex. lurarna så känner man inte för att köpa en walkmanmobil till om denna finns för en billigare peng och förövrigt är samma mobil. mitt val = Z710i. den tycker jag desutom är mkt snyggare. minnedkort på 512 mb kostade nästan ingenting heller så hur som helst kommer man nog bli nöjd när man har betalat runt 2300 för en så här pass bra mobil

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
Nej walkmanserien är inget att klaga på. har man dock redan aft en walkmanbobil och redan har t.ex. lurarna så känner man inte för att köpa en walkmanmobil till om denna finns för en billigare peng och förövrigt är samma mobil. mitt val = Z710i. den tycker jag desutom är mkt snyggare. minnedkort på 512 mb kostade nästan ingenting heller så hur som helst kommer man nog bli nöjd när man har betalat runt 2300 för en så här pass bra mobil

jag håller med dig visst så är track id en rolig oh smart funktion men det är den ända anledningen till att skaffa walkman versionen... och dessutom så är ju Z710i snyggare

jag håller på att dö av att vänta jag har gått utan mobil nu i 3 veckor (ja jag vet att jag är knäpp )

Permalänk
Medlem
Citat:

jag håller med dig visst så är track id en rolig oh smart funktion men det är den ända anledningen till att skaffa walkman versionen... och dessutom så är ju Z710i snyggare

http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/z710/pic02...

jag håller på att dö av att vänta jag har gått utan mobil nu i 3 veckor (ja jag vet att jag är knäpp )

Hörrödu du ska inte klaga ja har väntat i ca 3 månader :S min mobil blev stulen och sen dess har ja överlevt lite halft med en halvfungerande 6210

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Hörrödu du ska inte klaga ja har väntat i ca 3 månader :S min mobil blev stulen och sen dess har ja överlevt lite halft med en halvfungerande 6210

hehe men jag har varit UTAN mobil
min kära siemens gick sönder efter lite över ett års misshandel :/

sry för att det bliev lite off topic nu

Permalänk
Medlem

Var och kände på en w i lördags. Bra byggkvalite och inget glapp men plasten kändes lite billig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Står som nummer 106 i kön till z710i, tror ni jag får den i första vändan eller behöver jag vänta längre?

Permalänk
Medlem

Min W710 skickades idag

Permalänk
Medlem

zenus, hoppas det är bättre på Z710i :/

zajm, ja det BORDE du kunna... katshing tar in ganska stora kvantiteter och jag är på plats 77 och förväntar mig att få en på första leveransen

fraxion, få vi se en liten recension sedan då?

man känner sig som en 5 åring när man har gått och väntat på en tele en längre tid

Permalänk
Medlem

Helt OK telefon faktiskt. Många funktioner som känns rätt innovativa och smarta. Stegräknaren och dess funktioner fungerar för övrigt bra mkt bättre än i Nokias 5500. MP3-spelaren sköts smidigt med de infällda, gummerade knapparna på fronten. Får pilla lite mer på den i morgon

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Helt OK telefon faktiskt. Många funktioner som känns rätt innovativa och smarta. Stegräknaren och dess funktioner fungerar för övrigt bra mkt bättre än i Nokias 5500. MP3-spelaren sköts smidigt med de infällda, gummerade knapparna på fronten. Får pilla lite mer på den i morgon

Härligt. men vad jobbiga SE kan vara som ska lansera W550i före Z710an =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

herre gud plats 158 på katshing. Inte kul. får hoppas på att jag får den innan månadens slut. Någon som vet ungefär hur många z710i tar in vid första leveransen? 50 st eller

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Lite svårt att säga, men när det gällde W850i så bör de ha fått in 750+ telefoner med första leveransen...

Citat:

herre gud plats 158 på katshing. Inte kul. får hoppas på att jag får den innan månadens slut. Någon som vet ungefär hur många z710i tar in vid första leveransen? 50 st eller

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe nr 19 här då kan man väl känna sej lugn =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe nr 19 här då kan man väl känna sej lugn =P

plats 77 här... vad ska man tro egentligen?

Permalänk
Medlem

Hade gärna velat skriva en recension om W710i. Jag är OTROLIGT nöjd med den!

Var lite tveksam till designen, den är inte "wow"-känsla som jag fick när jag såg W850i för första gången. Men den är speciell, den utmärker sig. Och tvärtemot många andra superhäftiga mobiler med "innovativ design" så tror jag att denna står sig längre. Den är lagom diskret och lär inte vara utdöd imorrn som en del andra. Jag gillar den mer och mer. Och utséendemässigt är den snyggare än på bild, hörde någon nämna det innan jag fick se luren IRL, och jag håller verkligen med.

Var även rädd för att den skulle vara plastig, men det känner jag absolut inte. Den är kvalité. Gillar för övrigt "klickljudet" när man öppnar upp mobilens lucka helt, är det bara jag som är kinkysvag för detta? W300an saknade det...

Displayen på framsidan är stor, lagom stor (jämför nu med W300an) och har en del fördelar med att vara monokrom (lättare att se i solljus t.ex.).

Knapparna på utsidan av luckan gör att man kan styra mp3funktionerna (byta låt, spola, stoppa, playa) utan att öppna luckan. Känns proffsigt och väldigt smart!

Kameran är inte den bästa eftersom den saknar autofokus, självklart pga att SE vill att deras modeller som är äldre och har den egenskapen fortfarande ska stå sig i affärerna. Smart, men så är det. Jag överlever, tar hyfsade kort och jag är mer mån om en bra mp3funktion i luren!

Snäckorna tycker jag har lite sämre ljud än de man får till övriga walkmanmodeller, men utformningen på dom är super. De har en "hållare" som går runt örat för att snäckan ska stanna kvar, detta uppenbarligen för att telefonmodellen marknadsförs till de som sportar. Är otroligt nöjd med den funktionen, man slipper rätta till snäckorna varannan minut. En liten detalj men gör så mycket!
De tränger inte lika långt in i örat vilket säkert förhindrar en och annan hörselskada dessutom. Detta gör att basupplevelsen blir lidande, men man vänjer sig och jag klagar inte.

Stegräknaren, kanon, funkar mkt bättre än vad jag hade förväntat mig. Man kan kolla bakåt i tiden och se hur långt man gått sammanlagt under en dag tex, onödigt kul

Track ID, HELT SUPER! Jag underskattade denna roliga funktion. Spela in några sekunder av en låt på radio, skicka, 10 sek senare har man artistnamn och låttitel.
Och det sjuka är att det även går att göra med en extern ljudkälla! Dvs sätt luren nära en högtalare och spela in mha track id, skicka, få låtens namn och artist. Detta funkade varje gång jag testade, har testat fem gånger, även med grekiska låtar som den otroligt nog hittade. Jag är djupt impad!

I övrigt en riktigt bra telefon!

Nu blev detta kanske en minirecension, men, jag var tvungen att dela med mig av min upplevelse

Har för övrigt precis ägt både W300i och W800i

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det låter ju underbart... lite synd att z710i inte har track id vilket är en mycket trevlig funktion

du dödar mig i min väntan på min Z710i

Permalänk
Medlem
Citat:

det låter ju underbart... lite synd att z710i inte har track id vilket är en mycket trevlig funktion

du dödar mig i min väntan på min Z710i

men det är väl bara att sno över mjukvaran från W710i till sin Z710? det borde ju gå. så får man både walkmanplayer och tarck id:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men det är väl bara att sno över mjukvaran från W710i till sin Z710? det borde ju gå. så får man både walkmanplayer och tarck id:D

jo det blir till att göra det så snart garrantin är slut... (jag är duktig på att ha sönder mobiler :/)

men det ska ju säkert gå alldeles prima

Permalänk
Medlem

Kostar det något att använda Track ID? Typ GPRS kostnaden för att skicka förfrågan?

Permalänk
Medlem

Hur exakt funkar track ID, alltså hur kan telefonen känna igen bara en snutt av en låt?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|