Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilka hörlurar/handfree som följer med när man köper Z710i?:)

Permalänk
Medlem

enligt vad jag har hört så ska der vata HPB-60 fast stereomodellen... det var dom som följde med z550 iaf

Permalänk
Medlem

Pillade på w710i idag, och blev som fast för den.
Har en k750i nu, som sett sina bästa dagar.
Må hända w710 blir ett litet nedköp mot k750 men jag är så less på "den gamle" nu.
w710:an känns ändå "fresh".
Skiljer väl inte så nämvärt mycket mot k750:n?

Om inget übernegativt skrivs om w710:an innan imorgon, så slår man nog till.

Permalänk
Medlem

det ska inte vara någon större skillnad på dom... w710i har en aning sämmre kamera tror jag (ingen autofokus iaf)... men annars är dom ganska lika skulle jag tro

Permalänk
Medlem

nu har jag beställt en W710i från elgiganten. Tänkte köpa från någon butik i stan men var lite dyrt, 3500 sek. Bor i en liten stad och typ 3 små hemelektronikbutiker, men sjukt att de tar sånt pris. Men skall bli spännande att få W710i:n. Haft SE T310 i 4 år nu så kommer bli skillnad allt

Visa signatur

Mac 1: Mac Pro Dual Intel Xeon E5462 @ 2,8GHz, 6 GB FB-DIMM, Nvidia GeForce 8800GT 512 VRAM, 1x640GB, 1x320GB, 1x1,5TB
Mac 2: PowerMac MDD 2x1,8 GHz, 2 GB RAM, ATi Radeon 9000 128 MB VRAM, 1x160 GB, 1x120 GB

Permalänk
Medlem

Ja, det är fan sjukt hur mycket priserna kan diffa även "lokalt".
Bor själv i Skellefteå och hittils har jag besökt Telia som tar ca3300:- och The Phonehouse som tar ca 3600:-.
Men det är ju på kontaktköpssidan dom verkar kunna prissätta som dom vill.
Tar man med abbonemang så är det ju lika kostnad i hela landet (skulle jag då tro!?).

Snacka med en på the Phonehouse om att köpa kontant eller ta 12 mån abb. Enligt honom så skulle jag tjäna på ta abb..
Blir isf Telia till alla (ellr vad det nu hette). Man ringer gratis till alla inom Telia. Sa ju att jag hade Halebop kontantkort nu. Då fick jag veta att man även ringer gratis till halebopfolket eftersom dom ingår i Telia.
De va ju trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Bor själv i Skellefteå och hittils har jag besökt Telia som tar ca3300:- och The Phonehouse som tar ca 3600:-.
Tar man med abbonemang så är det ju lika kostnad i hela landet (skulle jag då tro!?).

Snacka med en på the Phonehouse om att köpa kontant eller ta 12 mån abb. Enligt honom så skulle jag tjäna på ta abb..
Blir isf Telia till alla (ellr vad det nu hette). Man ringer gratis till alla inom Telia. Sa ju att jag hade Halebop kontantkort nu. Då fick jag veta att man även ringer gratis till halebopfolket eftersom dom ingår i Telia.
De va ju trevligt.

mm detta "abonemang" är mycket bra... undefär som halebops bara att man inte får ringa upp pengarna men ist så får man ju ringa gratis innom båda näten

får man Z710i telefonerna från karshing imorgon? jag räknar inte med det men på måndag så borde den ligga på posten och vänta, hoppas jag iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Kostar det något att använda Track ID? Typ GPRS kostnaden för att skicka förfrågan?

Kostar "bara" för själva informationsmängden man skickar iväg, ingen extra avgift.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hur exakt funkar track ID, alltså hur kan telefonen känna igen bara en snutt av en låt?

Vi satt också och funderade på det, det måste ju nästan vara så att den lagrar och skickar frekvenserna som i sig är unika och använder det som ett sorts fingeravtryck för att sedan hitta det som ser mest rätt ut. Otroligt dock att det bara tar några sekunder att söka igenom databasen och skicka ut ett svar!

Anzy
Nedköp blir det absolut inte, om du bortser från att kameran inte har autofokus. Har haft den i 2 dagar nu och är jättenöjd! Har ändå ägt en W800i ganska så nyligen, men denna känns absolut som ett prisvärt byte även om det inte är en utmärkande uppgradering.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Köper min w710 på stan imorgon. Orkar inte bråka med internetbeställning för att tjäna nån futtig hundring. Behöver telefonen nu och inte om en vecka...
Att man sedan har nära till service är ju inte det sämsta om något skulle va galet.
Har varit med om ett och annat helvete då det varit fel på internetbeställd vara som man ska hålla på och skicka fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

De va ju trevligt.

Missade du mitt inlägg? Jag betalade totalt ~2500 kr för en olåst, citerar mig själv:

"För mig blev priset:
Sony Ericsson W710i 1 817 kr
12 månaders Comviq Kompis (12x 49kr) = 588 kr
Inträdesavgift 99 kr
Summa: 2504 kr"

Hos www.katshing.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Missade du mitt inlägg? Jag betalade totalt ~2500 kr för en olåst, citerar mig själv:

"För mig blev priset:
Sony Ericsson W710i 1 817 kr
12 månaders Comviq Kompis (12x 49kr) = 588 kr
Inträdesavgift 99 kr
Summa: 2504 kr"

Hos www.katshing.se

Jo, men nu har inte jag den möjligheten att köra Comviq här uppe, och speciellt inte eftersom jag ofta befinner mig ännu längre norrut och innåt landet. Finns inte nog bra täckning..
Nu är inte jag hundra på det här med abb och låsta mobiler då jag alltid haft kontantkort förut. Men om du nu har 12 mån abb hos Comviq så är du väl ändå låst? Eller hur funkar sånt egentligen. Alltså är inte alla telefoner med abonemang låsta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men nu har inte jag den möjligheten att köra Comviq här uppe, och speciellt inte eftersom jag ofta befinner mig ännu längre norrut och innåt landet. Finns inte nog bra täckning..
Nu är inte jag hundra på det här med abb och låsta mobiler då jag alltid haft kontantkort förut. Men om du nu har 12 mån abb hos Comviq så är du väl ändå låst? Eller hur funkar sånt egentligen. Alltså är inte alla telefoner med abonemang låsta?

Att man köper en mobiltelefon med abonnemang betyder inte automatiskt att telefonen är låst, det måste uttryckligen stå att mobilen är låst.

Jag har inte tänkt använda abonnemanget utan låter det ligga och säger upp det när det är dags. Anslöt mig bara till abonnemanget för att få telefonen billigare.

Permalänk
Medlem

Min S700i blev stulen tidigare i somras, använder en Nokia med trasig högtalare för tillfället..

Om ni jämfört Z710 (w710) med S700, vad kommer ni fram till? Blir jag besviken om jag köper en Z710?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Datumet för Z710 har ändrats till 9okt på www.katshing.se.

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

Någon som hittar vilka yttre färgsättningsalternativ w710i kommer i?
Såg iaf en lila på Sonys hemsida, men det kanske bara blir den lite gråtrista som kommer till swe?
Eller så får man hoppas att det går byta skalet i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en W710 och är nöjd på det stora hela, har väl bara en invändning mot den, det som klickar till mellan låtarna när man lyssnar i hörlurar. Det låter som telefonens utgång för lurarna stänger av sig och startas igen när nästa låt börjar. Det verkar vara ett mjukvaruproblem som säkert kommer att fixas i nästa prg-utgåva. Någon mer med telefonen som hört detta?

Förövrigt är jag nöjd, den allt jag hoppats att den skulle vara

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk

Jag har precis varit och inhandlat en Sony Ericsson Z710i. Den verkar vara riktigt trevlig, har dock bara testat som snabbast eftersom den är på laddning just nu.

Permalänk
Medlem

Alexabder.l: Vars har du köpt den ?

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

FUCK! den e försenad X(

alexander.l, vi vill gärna hära lite mer om den och se lite fler bilder om du vill vara jättevänlig

visst är katshing snabba med leveransen så man kan vänta sig att få den på tisdag eldyl?

Permalänk

Här kommer fler bilder enligt önskemål. Hittills är jag mycket nöjd med telefonen, även om det är mycket plast tycker jag att känslan är perfekt. Funktionerna är ungefär samma som på andra Sony Ericsson, till exempel är menysystmet nästan exakt samma som på K610i. Radion fungerar bra, skärmen är bättre än hos K610i och kameran är ok med tanke på avsaknaden av autofokus. För den som har Telia eller Halebop finns stöd för snabbare dataöverföring genom EDGE.
Jag köpte min för 2600 kr i en mindre butik (som erbjuder väldigt god service). Ni som beställt från Katshing borde få den i början av veckan eftersom jag har för mig att deras telefonerna skickas direkt från leverantören till kunderna.

Permalänk
Medlem

underbart Tackar

den ser ju bara för underbar ut

edit: vilka tillbehör följde egentligen med telefonen?
visst var det ett headset, usb-kabel och ett 64mb m2 minneskort?

Permalänk
Medlem

Fina bilder Alexander:|
Hur är bilderna i jämförelse med w810i, så nämligen att en sådan låg där ^^
En fråga till, är den mkt "tjockare", klumpigare?

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

nu står jag inför ett jättesvårt beslut som jag vill ha hjälp med... jag funderar på att avbeställa min z710i och köpa en W810i istället... dom kostar ju bara 2600kr nu på katshing upptäckte jag :O...

snälla hjälp jag måste bestämma mig idag

en z710i med 512mb minne kostar 2500kr så det skiljer 200kr... är det värt det? (jag är fattig för tillfället )

alexander.l, vilken av telefonerna tycker du bäst om?

edit: blev avbokning av Z710i och köpa en W810i
nu blev jag en svikare ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
nu står jag inför ett jättesvårt beslut som jag vill ha hjälp med... jag funderar på att avbeställa min z710i och köpa en W810i istället... dom kostar ju bara 2600kr nu på katshing upptäckte jag :O...

en z710i med 512mb minne kostar 2500kr så det skiljer 200kr... är det värt det? (jag är fattig för tillfället )

jassådu? så illa

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
jassådu? så illa

lite surt är det att ha gått och väntat på en telefon som jag inte ens ska köpa x(
man känner sig inte så klyftig

Permalänk
Medlem
Citat:

lite surt är det att ha gått och väntat på en telefon som jag inte ens ska köpa x(
man känner sig inte så klyftig

idiot:D XD Z710i är värd att vänta på!:p även om nu W810i var ruskigt prisvärd...

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
idiot:D XD Z710i är värd att vänta på!:p även om nu W810i var ruskigt prisvärd...

smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Citat:

Men fan äpplet......

Nu blev jag också osäker ju

Vad fick dig att välja W810? Vilka fördelar finns med den jämfört med Z710? Vad tror ni andra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Fina bilder Alexander:|
Hur är bilderna i jämförelse med w810i, så nämligen att en sådan låg där ^^
En fråga till, är den mkt "tjockare", klumpigare?

Bilderna blir klart sämre än de man tar med W810i eftersom Z710i saknar autofokus. Dock tröttnade jag på W810i nästan direkt efter att jag köpt den, varannan människa har den och det är egentligen exakt samma telefon som K750i som funnits med ganska så länge nu. Vilken som är bäst är egentligen en smaksak, vill du ha en hopfällbar eller candybar? Om man tänker använda kameran mycket är W810i det bättre valet, och så finns dyrare alternativ som K800i och Nokia N73.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en z710 eller en W710 idag.
Men hur är ljudet när man lyssnar på mp3? har dett skett några förbättringar sen w800 som har lite störande bakgrundsbrus?
finns det någon lampa på telefonerna?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e