Media system. [Hjälp]

Permalänk

Media system. [Hjälp]

Jag kom precis på en galen tanke. jag har en gammal 600 mhz som står brevid datorn oinkopplad... datorn är visserligen gammal. men jag hade en tanke. datorn har ett grafikkort med en sån "rund" video kontakt som man kan koppla in till tv:n och såklart ett ljudkort.

Min tanke var att kan man inte koppla den till tvn, och "ljudsystemet" (inte så bra men ändå) och uppdatera datorn med en fjärrkontroll och dvd spelar och andvända som ett multimedia system..

Men min frågor är?
Måste man leta efter någon speciell kvalite på sladden man kopplar till tvn?
Finns det några okej fjärrkontroller ganska billigt?
vad ska man köra för operativsystem. finns det t.ex något "media center" linux som man kan andvända och som stödjer fjärrkontreoller? eller ska jag ha nån media center version på windows?
Ja ni förstår i alla fall
MVH Calle

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Medlem

Vad har du för tv? Är det en vanlig crt så kommer du få kass bild i windows oavsett kabel. Ska finnas någon mediaversion till linux, vet inte vad den heter och vet inte om den kan hantera fjärrar, det får någon linux dude svara på.

Annars kanske ett xbox med XBMC hade varit att föredra istället?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Vad har du för tv? Är det en vanlig crt så kommer du få kass bild i windows oavsett kabel. Ska finnas någon mediaversion till linux, vet inte vad den heter och vet inte om den kan hantera fjärrar, det får någon linux dude svara på.

Annars kanske ett xbox med XBMC hade varit att föredra istället?

ja det är en crt. vad är det som gör bilden så kass då? upplösningen eller. ett xbox är ju visserligen inte en så dum idee. får fundera lite :D. Tackar

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Medlem

chippat xbox med xbmc är sjukt trevligt

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av call3
ja det är en crt. vad är det som gör bilden så kass då? upplösningen eller. ett xbox är ju visserligen inte en så dum idee. får fundera lite :D. Tackar

Koppla din nuvarande burk till tven lite och försök surfa, arbeta och allmänt använda datorn så kommer du förstå. Jo, har för mig att det har att göra med crtns upplösning att göra.

Hur windows media center och liknande program komme fungera rent bildmässigt vet jag inte.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
chippat xbox med xbmc är sjukt trevligt

/Daniel

Håller med!
Streama filmer/radio/musik direkt från datorn, klarar av att läsa från rar-arkiv, hanterar DVD-menyer.
Har även inhandlat en sladd som går från xboxen till AUX:en till stereon.