Ny mobil, ska användas i flera kontinenter...

Permalänk
Medlem

Ny mobil, ska användas i flera kontinenter...

Hoi där, jag ska nu om ca 2-3 veckor flytta till USA och plugga ett år eller två på högskola där. Just nu sitter jag dock och funderar över hur jag ska lösa mobilproblemet, min nuvarande mobil saknar trippelband och är dessutom gammal och mycket slö. Den mobil jag har kollat in som skulle kunna passa mina behov är en 6103 som endast kostar 200 pix mer än föregångaren
www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=11057

Dock så har den en hel del onödiga funktioner som jag inte har behov av och så brukar det första förslaget aldrig vara det bästa. Så jag undrar om nån vet en shysst mobil, den ska helst vara vikbar med trippelband, shysst batteritid och någorlunda billig..
Tack på förhand, snoozer.

Permalänk
Medlem

Hmm, de har skrivit trippelband men anger fyra band. Du bör ha quadband alltså så den tar 850/1900 och inte enbart 1900.
Visst det fungerar med enbart 1900 men fungerar bättre med 850/1900.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Står det inte " Trippelband för fem kontinenter (GSM 850/1800/1900 och 900/1800/1900)"

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att köpa en tele när du är där över?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt så att jag fastställer vilken mobilfan jag ska ha före jag åker till USA löst baserat på priset, då jag antar att prisskillnaden mellan mobilerna iaf är någorlunda lika och köpa mobilen. Jag hade även tänkt fortsätta använda den när jag kommer tillbaks till sverige igen därav är det viktigt med trippelbandet. Skälet till att jag inte bara surfar runt på amerikanska sidor som säljer mobiler är att jag inte känner till några bra.

Permalänk
Medlem

Dem har ju andra trevliga telefoner där över, såna med inbygd chat så man kan chata med flickor på krogen...

6103 finns i två versioner, den är trippebandad.

Här i sverige 900/1800/1900
i usa 850/1800/1900

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ahh.. krogen. Tyvärr är det inte särskilt aktuellt då jag är 18. Aja, jag får väl helt enkelt spana in marknaden där borta i USA också, 6103 känns som ett ganska stabilt val ändå. Fortsatta synpunkter uppskattas.