BF2 + CPU: Hjälp mig testa!

Permalänk
Relik 📜

BF2 + CPU: Hjälp mig testa!

Jag har länge dragits med dålig FPS bitvis i BF2 och nu senaste i PoE2 och BF2142-betan.
Har alltid trott att det är mitt GFX som inte orkar med 16xHQAF osv, men aldrig undersökt saken närmare.

Idag, när jag droppade under 20FPS i POE2, bestämde jag mig för att kolla upp det på ett inte-alls-vetenskapligt-vis.

Jag satte BF2 till den ENA kärnan endast, och körde med systemgraferna i bakgrunden.
Och döm av min förvåning, BF2 maxar faktiskt ur en kärna, fullkomligt!

Jag skulle vilja att fler kan testa samma sak, så jag inte lägger ut tusentals kronor på ny hårdvara omd et bara är något med tex en drivrutin som spökar.

* Fläska på fullt med ögongodis i 1280x1024, dvs full AA (samt full AF i drivrutiner).
* Sätt BF2 till endast 1 kärna (är ju singeltrådat, så).
* Hoppa in på nån intensiv bana där ni vet att ni har låg FPS.
* Kolla om ni maxar ur er CPU.

Och kom inte här och skriv "omg! Jag har alltid 100FPS i BF2 med ALLT på max!!", för det är inte sant, tro mig. Alla jag känner lider av FPS-drops i BF i vissa situvationer med de inställningar jag tidigare nämnde.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Ja, min går oxå 100% på ena kärnan, dock inga större fps drops, max 5 fps

Permalänk
Testpilot

Nästan alla spel brukar köra 100% på CPU:n. Spelen försöker ju köra med så många FPS som möjligt och tar då all kraft som går att få.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nästan alla spel brukar köra 100% på CPU:n. Spelen försöker ju köra med så många FPS som möjligt och tar då all kraft som går att få.

Jo, men eftersom jag som sagt drop:ar ner mot 20FPS så finns det ju något som begränsar, i mitt fall CPU:n, eftersom mitt GFX inte går för högvarv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S