Rollspels tips :D

Permalänk
Medlem

Rollspels tips :D

Tjoo xD

Ja letar efter lite rollspel som verkar kul att spela. Helst 3:e person samt en bra grafik.. Något i stuk med Fable the lost chapters,oblivion osv..

Kthxbye xD

Permalänk

Skulle nog tipsa om Gothik då. Ettan och tvåan är redan släppta (2:an släpptes väll ungefär när Morrowind kom) och nr3 är under utveckling och är nog inte så längt borta. Har inte provat det själv men jag tror grafiken ska vara rätt schysst - åtminstånde i 2:an då.

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights + Expansioner kanske?

NWN2 kommer ut senare i höst :> September tror jag.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Neverwinter Nights + Expansioner kanske?

NWN2 kommer ut senare i höst :> September tror jag.

20 sep, eller nått i den stilen.

Permalänk
Medlem

mjo funderare på att skaffa NWN 2 men men, började köra lite oblivion igen men
neeeeeeee så skall det börja haka upp sig. ska försöka instalera om det.. Om ingen annan vet vad som kan vara fel?

Felet: När jag går ner i Arenan (vet inte om det bara är där men det började där) så hakade hela spelet upp sig samt datorn. Allt stannar pch går inte att avsluta, inte äns med aktivitetshanteraren. När jag försöker avlsuta det med aktivitetshanteraren så stannar daton... kewl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez3
mjo funderare på att skaffa NWN 2 men men, började köra lite oblivion igen men
neeeeeeee så skall det börja haka upp sig. ska försöka instalera om det.. Om ingen annan vet vad som kan vara fel?

Felet: När jag går ner i Arenan (vet inte om det bara är där men det började där) så hakade hela spelet upp sig samt datorn. Allt stannar pch går inte att avsluta, inte äns med aktivitetshanteraren. När jag försöker avlsuta det med aktivitetshanteraren så stannar daton... kewl

Du har väll patchat?

Permalänk

Gothic III borde komma i oktober om du kan hålla dig.

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om världens bästa rollspel: Knights of the Old Republic (om du frågar mej) Utvecklat av BioWare och i starwars miljö. Även tvåan, The Sith Lords är mycket bra.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Måste tipsa om världens bästa rollspel: Knights of the Old Republic (om du frågar mej) Utvecklat av BioWare och i starwars miljö. Även tvåan, The Sith Lords är mycket bra.

Instämmer, och tipsar också om.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Mina favoriter:

Baldurs Gate 1, 2 + expansioner till båda.

KOTOR 1 och 2, (se ovan )

NeverWinter Nights + expansioner.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

även jag tipsar om neverwinter nights, med ett stort fokus på tredjepart skapade kampanjer, flera av dessa är mycket bättre än originalhistorien. Håller nu på att spela "Darkness over Daggerford" ( http://nwvault.ign.com/View.php?view=Modules.Detail&id=5122 )
skaparna hade BG2 i tankarna vilket ger en worldmap och random encounters!! mängder med sidequests som ger totalt ca 25h speltid.

Annars för att leta upp andra bra kampanjer (moduler) är denna länken bra http://nwvault.ign.com/View.php?view=Modules.HOF här listas alla de genom röstning bästa modulerna. Rekommenderar Dreamcatcher serien och The Wanderer, the HeX coda är riktigt bra!. alla finns att ladda hem gratis genom nwvault.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du har väll patchat?

Sorry no :/ kan vara de för spelet krashade igår kväll också efter 4h spelade + om instalation.

Anyway vart i så fall får jag tag på en patch som funkar? kollade lite på TES hemsida men vart för mycket text ^^

En direkt länk skulle vart bra

**Edit** jag patchar spelet nu med v1.1.511 från deras hemsida. Hoppas de ska lösa de flesta problemen. Om de finns andra mods/patcher etc som löser andra bugar eller andra fel med spelet please do tell
____

Fan va bra tips alla ger Thx