Permalänk
Medlem

D-link DIR-635 usb + printer?

tjo!
Är som så att jag har lite krux med min nya router. en d-link DIR-635 (köp inte denna för räckviddens skull...) men det är lite problem med den. Jag har en hp 3200 photosmart printer som är ansluten via nätverket. Men routern hittar bara printer när printern är på och routern startas om. Sätter jag på printern när routern är igång, så hittar den inte printern. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Skulle vara mkt tacksam för hjälp!
lurade på om man kunde använda USB porten som finns på routern men hur skulle man använda den till det?

snälla hjälp!

tack!

Visa signatur

Dell XPS M1710, 2.16Ghz Dual core, Nvidia GO 7900GTX 512 mb, 2 gb DDR2 667Mhz.

Permalänk
Medlem

Har du lagt till den i datorn som tcp/ip printer?

Sen det där med räckvidden. Har du ett DWA nätverkskort som använder N-standarden?

Permalänk
Medlem

installerade printern och valde Ethernet. har funkat bra med den andra routern
(nån billigare d-link). funkar att printa om jag som sagt startar om routern efter att jag satt på printern. skit konstigt. lurar på USB kontakten om det går att installera printern där?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

låter lite konstigt. Har du senaste firmware till dir:en ?

Permalänk
Medlem

ja.. eller det står att det finns en firmware updatering, men den gäller tydligen bara USA. för när jag kollar på svenska d-link finns det inga updateringar...

På Amerikanska sidan står det:
"This firmware is engineered for North American products only.
Using this firmware on a device outside of North America will void your warranty and may render the device unusable."

vet ej fan om jag vågar upgrada. men svenska d-link är fan värdelöst, finns inga manualer, inga firmware, ingen FAQ fö denna produkt.. jävla skit.

vad tycker ni jag ska göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man ska inte uppgradera med US firmwares. Kan sucka helt. kan ju vara så att den bara inte finns på hemsidan. Men ta en titt i ftp.dlink.se så borde den finnas där om det finns en

annars finns det ju ett forum på www.dlink.se sen går du till support där uppe

Permalänk
Medlem

ok, får kolla där! annars slänger jag väl iväg ett mejl till d-link. RÄknar dock med svaret "du får tala med din printer tillverkare".. fan va många idioter det finns på support avdelningar egentligen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hamtat från tekniska data:

[i]"USB 2.0-port för enkel konfiguration med Windows Connect Now"[/i]

Googla lite på den funktionen och jag skulle inte bli förvånad om du bara kan använda USB-porten till just denna funktion. Hade den gått att använda till annat som t.ex. skrivare och/eller minne/hårddisk så hade D-Link säkert skrivit ut detta då det ju är ett försäljningsrgument.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

mm, hittade det igår när jag surfade runt lite... återstår bara att försöka få kontakt med supporten...

Visa signatur