Permalänk
Snusfri

Val av nätagg, hjälp tack

Nu sjunger mitt gamla nätagg på sista versen verkar det som..
glapp i en molex så en av chassifläktarna + en disk dog idag.

Mitt system består av följande:
Abit IC7-G
P4 2.4@2.8
4st idediskar på totalt 800gb (fler diskar skall i)
Geforce 6800GT
Tv-kort
Dubbla nic
Dubbla ljudkort
DVD-Brännare

behöver ett schysst agg för runt 600-800:-

Funderar på ett Bzerk, skulle ett sånt duga?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Hejsan, Bzerk ska man akta sig för! även om det är bra pris, mkt kräm och "snyggt" som vissa tycker. du har ju inget värsting system men det betyder inte att du behöver ett kraftigt agg. Jag behöver inte det agget jag har idag det ligger på 600w och har sjukt jämna spänningar och det köpte jag för att det går att använda i framtiden när man ar trött på sin gamla dator!

Kan rekomendera detta :HIPER 580watt black. Riktigt snyggt, hyffsat tyst och gjämna spänningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo
Hejsan, Bzerk ska man akta sig för! även om det är bra pris, mkt kräm och "snyggt" som vissa tycker. du har ju inget värsting system men det betyder inte att du behöver ett kraftigt agg. Jag behöver inte det agget jag har idag det ligger på 600w och har sjukt jämna spänningar och det köpte jag för att det går att använda i framtiden när man ar trött på sin gamla dator!

Kan rekomendera detta :HIPER 580watt black. Riktigt snyggt, hyffsat tyst och gjämna spänningar.

Ehm, näe...

Kör på Bzerk, den kommer att räcka för ditt system, och glöm allt vad Hiper heter, kolla sweclockers egna test om inte annat.

Grymt nöjd med min bzerk, och brutalt beskiven på min gamla hiper som till slut tystnade, för gott

EDIT: "Jämna utspänningar" i helv* heller, "Hyfsat Tyst" Så fasiken att det var

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Tagan gör också bra nätagg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fortron Source som "skruvis" länkar.. klart bästa jag haft. men jag har en annan modell.. tror inte att att den som "skruvis" länkar skulle vara sämmre. Fortron Source aka FSP.
Valuta för pengarna

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |