Permalänk

2 moderkort, vilket är bäst?

http://www.komplett.se/k/kcp.asp?sku=322111&sku=321031

Vet inte vilket moderkort som är bäst. Har hört att gigabyte är budget moderkort, stämmer d? Asus är iallafall ett bra märke, eller?

Iallafall.

Andra komponenter jag har är:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz
PowerColor Radeon X1900XT 256MB
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB
Samsung SpiniPoint 250 GB, 2 st
Hiper Nätaggregat ATX 530W
Brännare
Cooler Master Cavalier 3, Silver chassi

Men det är bara moderkortet som jag vill veta, vilket som är bäst. Inte så stor skillnad förutom på hårdvaruegenskaperna. Kan inte så mkt om sånt så vad e bäst? Priset spelar inte så stor roll om d e 1399:- eller 1349:-

Tacksam för svar...

//Markus

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på Asus kortet. Asus är väll en av de tillverkare som lyckas producera en försvinnande liten mängd måndagsexemplar. Gigabyte-kortet är inget dåligt val det heller men Asus är historiskt sett mer pålitliga.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk

så asus är att rekommendera framför gigabyte? Men stämmer d att gigabyte e budget kort?? eller d e bara bullshit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg
så asus är att rekommendera framför gigabyte? Men stämmer d att gigabyte e budget kort?? eller d e bara bullshit?

Nej då, Gigabyte gör en del server-moderkort som står sig väl i jämförelse till de stora tillverkarna inom servermarknaden så de gör inte enbart budget-kort. Till Gigabyte's försvar bör man påpeka att de har blivit betydligt bättre de senaste åren.
Asus, om man bortser från en del låg budget-kort, levererar så gott som alltid en riktigt bra produkt oavsett användningsområde. Så lägg du den där extra 50-lappen som Asus kortet kostar och köp dej fri från eventuella problem.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk

ok, thx....