Vad finns det att spela efter wow ??

Permalänk
Medlem

Skulle vilja rekommendra EVE online, finns ingen gräns för hur bra du kan bli, och har helt annat system än de flesta MMO spel.
Sedan är det tillräckligt avancerat för att skrämma bort alla idioter, en 14-day trial finns på www.eve-online.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Jag skulle verkligen rekomendera Everquest II. Har inte spelat så många MMORPG, men EQ2 är det bästa av de jag prövat. Ska nog börja med det igen Stämmningen i det spelet är underbar och vissa uppdragsgivare har till och med röster vilket bidrar till en ännu härligare stämning. Röstskådespeleri är nått som WoW saknar stort tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Lineage 2 är absolut inte snyggare än WoW, WoW är ett av de snyggaste MMOna på marknaden idag och det är absolut inte Lineage 2! Men detta är inget faktum utan 100% subjektivt. Så tycker jag i alla fall

Knappast.
Har du ens spelat Lineage 2?

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

www.lineage2.com
www.autoassault.com

Båda spelen är snyggare än WoW, du kanske borde prova den nyaste versionen av Lineage2, inte referera till verision 1.0, som kom innan WoW

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Hur oproduktiva är era svar på en kille som säger "Men detta är inget faktum utan 100% subjektivt."

Det är som att säga "jag tycker gul är den finaste färgen" varpå någon svarar "nej det är de inte, blå är ju snyggast"

Fatta att det är W\ickerMans subjektiva bedömning... han skriver det i klartext... lika mycket som jag gör nu...

Jag Tycker att WOW är det roligaste och snyggaste onlinespelet alla kategorier...

Men det är MIN åsikt. Sen spelar det verkligen inte roll vad jag spelat eller inte... min bedömning är min egen...

Men till folk som chif och andra så är ju en subjektiv "jag älskar det bättre än de" ganska ovidkommande om man inte laborerar varför... min åsikt ovan att jag gillar WOW kommer från att det är de enda MMORPG spelet jag spelat och således är min åsikt som W\ckerMan 100% subjektiv.

Detta är ett genomgående problem i detta forum, just att folk hoppar på varandra för att de ventilerar en subjektiv åsikt, så snälla om ni ser en åsikt som inte är er egen och det inte hjälper trådskaparen med att ni flamar honom/henne så låt bli.

Finns ett bra motto om detta

”Arguing on the Internet is like competing in the special Olympics, even if you win you are still a retard”

Tack för mig

(och JA jag kan se ironin I att argumentera detta I en tråd som inte handlar om det och JA det placerar mig I kategorin mentalt handikappad)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johannisson
Hur oproduktiva är era svar på en kille som säger "Men detta är inget faktum utan 100% subjektivt."

Det är som att säga "jag tycker gul är den finaste färgen" varpå någon svarar "nej det är de inte, blå är ju snyggast"

Fatta att det är W\ickerMans subjektiva bedömning... han skriver det i klartext... lika mycket som jag gör nu...

Jag Tycker att WOW är det roligaste och snyggaste onlinespelet alla kategorier...

Men det är MIN åsikt. Sen spelar det verkligen inte roll vad jag spelat eller inte... min bedömning är min egen...

Men till folk som chif och andra så är ju en subjektiv "jag älskar det bättre än de" ganska ovidkommande om man inte laborerar varför... min åsikt ovan att jag gillar WOW kommer från att det är de enda MMORPG spelet jag spelat och således är min åsikt som W\ckerMan 100% subjektiv.

Detta är ett genomgående problem i detta forum, just att folk hoppar på varandra för att de ventilerar en subjektiv åsikt, så snälla om ni ser en åsikt som inte är er egen och det inte hjälper trådskaparen med att ni flamar honom/henne så låt bli.

Finns ett bra motto om detta

”Arguing on the Internet is like competing in the special Olympics, even if you win you are still a retard”

Tack för mig

(och JA jag kan se ironin I att argumentera detta I en tråd som inte handlar om det och JA det placerar mig I kategorin mentalt handikappad)

Ordet knappast var min åsikt, jag sa aldrig att det var ett faktum.
Mitt inlägg var knappast en flame.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga GuildWars eftersom det är PvP inriktat till 100%.. inte prövat det men har kompisar som spelar det som tokar ^^

Sen Lineage 2 är skumt roligt systemet är extremt intressant.

Sen, WoW går bara ut på att grinda när man blivit lvl 60 så om man nu gillar det ska man inte spela ett PvPspel..

Ragnarok Online kan du med pröva, har skum grafik men själv har jag spelat det i ett X antal år.. Måste dock säga att det kan bli ojämnt mellan klasserna ^^

Sen om du orkar vänta till om 1 år så kommer Ragnarok Online 2 ^^ vet inte hur PvP systemet kommer vara i det.

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Om det är riktigt PVP du är ute efter så finns det väll igentligen bara 2 MMO's ute på marknaden.

Lineage 2
Dark Age of Camelot

Rekomenderar det första själv, spelat det i nästan 2,5 år.

Ja DAoC är väldigt bra i PvP, men, ett stort men, dom som är kvar nu är bra spelare i princip hela bunten och har väldigt bra gubbar och items. Så du kommer bli ägd i början i PvP, utan tvekan. Om du inte rollar en väldigt bra gubbe, typ Warlock eller nåt... DAoC har väldigt bra grafik om du har senaste expansionen och en bra dator som klarar av all grafik. Det är väldigt krävande att köra RvR(PvP) i DAoC. Har spelat WoW och kan säga att DAoC har annorlunda grafik, enligt mig bättre än WoW. Men som sagt smaksak.

Permalänk
Medlem

spela påkemåN!

Permalänk
Avstängd

För de som spelar WoW... och sedan tröttnar på det. Prova att leva ett normalt liv utanför WoW-världen ett tag istället. Mycket bättre. Kom bort ifrån dumburkarna. Jag skaffade mig WoW för några månader sedan. Spelade upp till LvL40 på några dagar... men blä... orka samla ihop till en j-a mount! Än mindre orka levla till 60! Jag menar. Ni som sitter och levlar o levlar o har flera LvL60... har ni vuxit fast och börjat odla mossa eller?

En annan sak utanför ämnet... något jag hatar är alla nissar som så fort man gör nåt som inte passar dem skriker NOOB! Vilket är ett tecken på att man tar det hela på lite överdrivet stort allvar. Hallå det är ett SPEL! Det är sannerligen inte världens undergång eller livet som står på spel.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

CounterStrike: Source självklart. Det är ju t.o.m roligare än wow

Permalänk
Medlem

Guild Wars, utan tvekan. KÖP!

Visa signatur