F-Secure Anti-Virus + iTunes på PC blev inte bra

Permalänk

F-Secure Anti-Virus + iTunes på PC blev inte bra

Har tidgare kört CA's EZ Antivirus och allt har funkat kanon, bl a iTunes som jag använder för musik. Min gratis trial gick ut så jag avinstallerade och körde in F-Secure Antivirus 2006 och deras 6-månaders trial. Kanske man är en snåljåp ändå. Installering gick bra och första scanningen.

Däremot har jag nu helt plötsligt problem att spela musik med iTunes. 10 sek in på varje ny låt börjar låten hacka ungefär som när man har en repig CD-skiva. Det går sedan över efter 5 sek och låten är sedan ok. Såvida jag inte surfar in på Internet för då börjar det brusa och störa lite.

F-Secure är inställt på normal. Jag kör även XP's brandvägg + har en Zyxel router. Någon vet varför iTunes krånglar? Kan det ha med F-Secure och inställningarna där att göra?

/Jens

Visa signatur

Jens

Permalänk
Medlem

Om det är iTunes 7 du använder så har det en hel del problem i windows miljö för tillfället.

Ett flertal påstådda lösningar finns på apple.com och på diverse forum. Det hjälper inte alla dock.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag tror att det beror på iTunes 7, mer än att det är F-Secure. Men för att testa, stäng av F-Secure och se om samma problem uppstår. Då vet du i alla fall hur du ska börja felsöka.