Permalänk
Medlem

Låsa upp k800i

Det verkar som jag kommer komma över en k800i via ett byte, men den är låst till 3. Efter lite googlande så verkar det vara omöjligt att låsa upp, men ändå som att det finns ett litet hopp. Kan någon förklara hur det ligger till egentligen, kan man låsa upp k800i, eller är det kört?

Sen undrar jag också hur illa det är med en k800i som är låst till 3. Förstör det mycket med en massa saker som hoppar omkring över allt och konstiga snabbmenyer? jag har aldrig haft en brandad telefon så jag vet inte riktigt hur det fungerar.

Jag undrar även hur det är med alla 3:s tjänster, msn, gprs osv om man har 3:s kontantkort. Är det gratis eller kostar det en massa?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

Den går att låsa upp. da vinci team eller nå sånt hette en sida som man kan fixa det via! Jag har en 3 brandad mobil, det enda jag irriterar mig på är att man inte kan ställa telefonen i vanligt gsm läge dvs den drar batteri som fan och får en taltid på 2h istället för 8 eller nått sånt...

Ring 3s kundtjänst och fråga hur det är med kontantkortet...

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet kan 3 låsa upp den åt dig gratis om du frågar snällt. För övrigt kan man inte använda SEUS för att updatera telefonen om den har en 3-firmware, iaf vad jag vet. Så låt 3 flasha om den så du kan uppdatera den. ^^

Visa signatur

Kan jag säga annat än att jag älskar min moddade W00i? =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Den går att låsa upp. da vinci team eller nå sånt hette en sida som man kan fixa det via! Jag har en 3 brandad mobil, det enda jag irriterar mig på är att man inte kan ställa telefonen i vanligt gsm läge dvs den drar batteri som fan och får en taltid på 2h istället för 8 eller nått sånt...

Ring 3s kundtjänst och fråga hur det är med kontantkortet...

Du får gärna uppvisa källor på det du säger. Andra jag har frågat, inkl butiker som sysslar med upplåsning säger att jag har störer chans att hacka mig in i en bankomat med hjälp av en hårtork än att låsa upp K800i. RSA kryptering + hårdvarulås ska visst vara det som gäller.

Nigzel: Jag har pratat med 3:s support, och de sa att efter 18 månader kan man köpa en kod som låser upp den. Det är alltså det vanliga. Varför skulle dom ändra sig om jag frågar snällt. Dom förlorar ju en kund och det vill dom inte.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Du får gärna uppvisa källor på det du säger. Andra jag har frågat, inkl butiker som sysslar med upplåsning säger att jag har störer chans att hacka mig in i en bankomat med hjälp av en hårtork än att låsa upp K800i. RSA kryptering + hårdvarulås ska visst vara det som gäller.

Nigzel: Jag har pratat med 3:s support, och de sa att efter 18 månader kan man köpa en kod som låser upp den. Det är alltså det vanliga. Varför skulle dom ändra sig om jag frågar snällt. Dom förlorar ju en kund och det vill dom inte.

oj fan....jag kom på att det var operatörslås. Jag tänkte på unbrand! Sorry. . . ne tyvärr är det ingen som har hackat sönder den än . . . och ingen vet när någon kommer lyckas....

Visa signatur

Sqwee