Permalänk

mmorpg efter wow ?

hejsan alla.
jag har nu lirat wow sen Usa betan och jag känner att det börjar bli rätt tråkigt Detta var även mitt första mmorpg spel och jag skulle gärna vilja fortsätta lira något mmorpg men inte wow.

jag har altså tyckt wow varit vääldigt roligt och skulle gärna vilja hitta ett nytt mmorpg som kan ge mig samma glädje om inte mer. wow har varit riktigt roligt för mig och skulle gärna vilja fortsätta spela någon annat mmorpg men fortfarande ha lika kul.

så jag tänkte fråga om ni vet några bra mmorpg som håller klassen till wow och bättre som är ute nu ? det jag söker mest är pvp och lite pve för att slippa den jobbiga grinden som nu finns i wow. det får även gärna tipsa kommande mmorpg som kommer släppas inom en snar framtid.

så skriv gärna de mmorpg ni kan komma att tänka på och motivera gärna varför det är ett bra mmorpg spel. har även tittat lite på DD online men jag vet lite om det så är det någon här som testat och kan berätta lite om det? kika på deras hemsida men ja tyckte det inte gav någon riktig info.

tacksam för all hjälp vill gärna komma bort från wow och ge mig in på nya äventyr i andra mmorpg världar

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk

tack för ett väldigt utformat svar

både warhammer och darkfall var intressant för mig. jag gillar mest då att spela i fantasy värld och de såg ut att vara lockande
tänkte dock på en sak i darkfall men menar du att om jag dödar någon så kan jag plocka upp allt han har på sig? det vore rätt tråkigt om man samlat på sig bra saker och sen blir dödad och förlorar allt då

isåfall lutar det mycket till warhammer än darkfall då annars verkar darkfall vara väldigt intressant spel med deras pvp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Warhammer kommer jag sattsa på iaf när det kommer, spelar WoW för fullt sedan 1½år tillbaka.

Jag tycker inte om idén i Darkfall att man kan ta folks EQ.
Jag skulle bli galen om folk tog min EQ jag kämpat för.

Instancer is the shit ^^
Och vem kan motstå Chaos rasen, GIEF.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

tror jag håller med elyzium om att förlora sin eq faktiskt
jag har spelat wow länge nu men bara som en casual spelare och om man ska köra darkfall som casual lirare så kanske man inte kan fixa ihop en grupp med vänner och ge sig ut och slåss vilket kan bli ett jobbigt problem. sen vet jag inte nu hur systemet om hur bra saker det kommer finnas som man kan plocka på sig men jag antar det finns rätt dyra saker man inte vill bli av med ?

just nu lutar det mer åt warhammer hållet faktiskt men själva ideen i darkfall är fortfarande intressant för mig

antar att man får bara vänta tills det kommer ut då så man kan få testa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Age of Conan för hela slanten.

*Ligger djup historia i bakgrunden, "lore"
*Real time combat (!)
* Motion captured horse riding (bara en liten sidonotis som ändå är värt att nämnas)
*Stort (närmare enormt, jämfört med dagens) urval av intressanta klasser (!)
*Spännande värld, men detta är en högst subjektiv bedömning och säger egentligen inte så mycket.

Sen verkar hela spelet i sig rikta sig mot en lite äldre (eller mognare..) publik. Dels av egna bedömningar, dels av vad utvecklarna själva vill påstå. Jag personligen får bara hoppas det stämmer. Community är en viktig del i MMO:s. WoW:s community suger numera, och har länge gjort. Med det sagt menar jag inte att det finns flera undantag, för det gör det såklart. Finns även trevliga och hjälpsamma personer där med erfarenhet. Talar rent generellt. Det är dock ingen positiv dom att tycka illa om ett community rent generellt, som ni säkert förstår själva.

Jag är ett mycket gammalt WoW-fan (mao inte längre ett fan öht), men nu söker jag nya utmaningar, ny teknik, nya möjligheter och ny/annan värld. Jag har ingen större brådis, men visst är man lite sugen på att testa på AoC.

Det som både är tråkigt och kul på samma gång är att det kommer flera fantasybaserade MMO:s. Finns flera fördelar och nackdelar med det. Fördelarna är väl att man helt enkelt kommer spela tillsammans med folk som verkligen tycker om samma spel, i och med utbudet, samt att man löper mindre risk för skitstövlar och fuskare. Nackdelarna blir förmodligen att spelare världen över kansker mer eller mindre kommer att splittras upp i och med alla olika (men liknande) spel som kommer finnas att välja av. Nu luktar det överanalysering, och sånt är aldrig bra. Hur som helst, jag både tror och hoppas på stor framgång med AoC. Det var det jag ville ha sagt.

Vill bara tillägga att det kommer finnas instanser i AoC med, i och med att det inte fanns med i dosmans lista.

---

Måndagsfyllesnack (say what?) - inget direkt med tråden att göra

Bara för att spinna vidare på det här med instanser. Jag tycker det är ett trevligt sätt att umgås och tagga upp sig tillsammans med kompisar (även främlingar) och utforska spännande och annorlunda miljöer. Skulle kunna jämföras med en match där man måste prata ihop sig osv. MEN, det finns en gräns. Den gränsen går vid att det tenderar att bli för allvarlig stämning. Gör man ett misstag resulterat det oftast påföljt av gnäll av hela gruppen och stämningen reduceras totalt. Skippa tidsscheman (eller håll de i alla fall inte så strikta) och all kringående stress.. Kan man bara inte se det som en intressant upplevelse utan att fokusera sig på "NU ÄR DET MIN TUR ATT VINNA LOOTEN"? Usch och fy. Instanser FTW, men gör det inte allt för fokuserat på antal spelare och vilka "spells" man linjärt tvingas använda. Kan ett spel lyckas få instanser till en trevlig miljö med variation av klasser utan denna prylbesatthet så är det faktiskt riktigt roligt. Samtidigt pirrar det lite i magen när man vet att en bra/fin/snygg/kul grej kan droppas, men ha det bara i baktanke är ni snälla och fokusera som sagt på hur kul det faktiskt kan vara istället att få spela i en instans.

Jag vet inte riktigt om det är till spelutvecklarna eller själva spelarna jag tala till. Kanske båda.. Men framförallt spelutvecklarna som faktiskt är dom som förser oss med möjligheter. Hur som helst... Jag tror dock att utvecklarna lär sig mycket av varandra och drar fördelar utav dem.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Conan låter ju skit grymmt Jag skulle vilja hitta ett mmorg spel som majoriteten är mogna och lite äldre. Vilket land folket kommer ifrån osv spelar ingen roll så länge dem kan snacka/skriva på engelska så man kan kommunicera med dom

Feltherr:

Ett exempel: Man gör en end game instance i WoW och spenderar oftast 2-5 timmars spelande, när man då har sånna där idioter som bara larvar runt osv och skiter i för 5 öre o försöka så blir man så otroligt arg när han/hon sen förstör för resten och man får börja om på nytt där man sluta vilket oftast brukar ta ett tag eftersom 20-40 personer ska samlas och buffa få upp sitt liv/mana och sen börja igen.

MEN om jag ser att en person försöker men ändå inte lyckas så försöker jag pusha/peppa på den personen att inte ge upp utan fortsätta. Det är så man ska vara i ett team man ska peppa varandra för att nå högre resultat.

Ja, det självklart det är alvar när man spelar sånna spel eftersom man lägger ner sån otrolig tid på det. Ingen människa som slänger 5 timmar av sitt liv och bara gå in och dö om och om igen utan att komma någon vart på grund av vissa personer.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Conan låter ju skit grymmt Jag skulle vilja hitta ett mmorg spel som majoriteten är mogna och lite äldre. Vilket land folket kommer ifrån osv spelar ingen roll så länge dem kan snacka/skriva på engelska så man kan kommunicera med dom

Ja, det verkar helt klart bli intressant i alla fall. Som vanligt får man hopppas på att en eventuell flopp håller sig borta. Man vet ju aldrig, men som det ser ut i dagsläget är det helt klart en storfavorit som kommer allt närmre.
Förhoppningarna är höga, men jag försöker (och lyckas ändå rätt bra) att inte tänka på spelet alls, utan låter det mer eller mindre falla i glömska och låta det ta den tid det tar. Jag följer nyheterna, men inte mer än så (plus att jag från och till vill frambringa spelet i forum också). Man vinner inget på att sitta och hypa ett spel för sig själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Feltherr:

Ett exempel: Man gör en end game instance i WoW och spenderar oftast 2-5 timmars spelande, när man då har sånna där idioter som bara larvar runt osv och skiter i för 5 öre o försöka så blir man så otroligt arg när han/hon sen förstör för resten och man får börja om på nytt där man sluta vilket oftast brukar ta ett tag eftersom 20-40 personer ska samlas och buffa få upp sitt liv/mana och sen börja igen.

MEN om jag ser att en person försöker men ändå inte lyckas så försöker jag pusha/peppa på den personen att inte ge upp utan fortsätta. Det är så man ska vara i ett team man ska peppa varandra för att nå högre resultat.

Ja, det självklart det är alvar när man spelar sånna spel eftersom man lägger ner sån otrolig tid på det. Ingen människa som slänger 5 timmar av sitt liv och bara gå in och dö om och om igen utan att komma någon vart på grund av vissa personer.

Ja, man har varit med i allt för gräsliga situationer allt för ofta i instanser. Man kommer nog tyvärr aldrig komma ifrån puckona helt och hållet, men jag tror det finns saker man kan förändra på för att införa mer spelglädje, vilket i sin tur förminskar antalet dumbommar.

Som du säger, att en sämre (på något vis) person ändå försöker, men inte riktigt lyckas så är inte jag den som dömmer.. utan dom är helt klart värda flera chanser.

Laganda/team spirit är skitskoj och är värt en väldans massa.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Annars vet du väl att Burning Crusade kommer innehålla minst tio gånger så mycket pvp som WoW idag ? (Fler battlegrounds, honorsystemet blir helt ändrat, lättare att få rewards, Arena-battles, MÅNGA fler rewards, osv osv)

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Problemet med Burning Crusade är väl att det fortfarande är balanserat runt PvE och att man inte kan erövra territorier? Dvs. pvpn är i princip meningslös och har ingen riktig inverkan på världen.

Kommer finnas territorier man kan ta över, till exempel i första zonen man kommer till finns en stad som man kan ta över, och får då tillgång till speciella quests osv, sen nästa vecka får varje lag chansen att ta över staden igen.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

PVP:n suger i WoW pga battlegrounds.... ÖPPEN pvp ska de vara man ska leta fram sina motståndare inte samlas o slåss utan öppen pvp var det som lockade en att spela, dagens battlegrounds e såååå tråkiga. Visst det kan vara roligt o möta varandra 15 mot 15 om man har ett lag osv men att bara pvpa där suger. MEn man måste ju nästan gå in i köer för dom olka battlegroundsen för att kunna se/döda hordes som ger dig honor.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Kolla lite närmare på Vanguard och avgör om det är intressant.

Lär komma runt januari-mars.

Var själv intresserad tills SoE köppte upp delar av det. Nerfar skiten ur det redan under betan verkar det som.

Spelet är uppbyggd på det viset att man kan knappt göra något ensam, ganska simpelt. Spelet har extremt svåra utmaningar. PvP existerar med vad jag vet iaf.

En av det större nackdelarna med spelet är att det körs på en steroid matad Unreal 2 motor som suger skiten ur din pc ( ett 7900gt/gtx klarar knappt medium grafik runt 20-25 fps vid solo ), Sen slukar spelet ca 25-30 gb hårddisk. Ser dock riktigt bra ut

Fortfarande i beta stadiet men kan vara intressant. Det är skaparna av Eq1 som gör spelet.

Dom har inte så mkt PvP info ute nu så jag kan inte svara på det. Värt att spana in dock :).

Hela spelet baserar på teamwork.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Det kommer dock finnas möjligheter att spela solo. Dock kommer du inte kunna få tag i den absolut bästa utrustningen men som det ser ut nu så kan man absolut spela solo iaf.

Sen kommer det finnas PvP server men det är absolut inget PvP spel så jag tror tyvärr inte att det kommer bli speciellt balanserad PvP

Permalänk
Medlem

Polarna spelar betan just nu. När man kommigt till lvl 10 är det inprinsip omöjligt att överleva utanför städerna ensam.

Får se om dom kommer ändra på det.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.