Permalänk
Medlem

Manufrog webbmail hamnar bland SPAM

Har precis fixat konto hos manufrog, men all webbmail jag skickar från cpanelen hamnar i spamkorgen automatiskt både hos gmail och hotmail. Detta suger ju, hur fixar jag så att inte mailen tolkas som spam?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem

Läste lite på ManuFrogs forum - http://forum.psychofrog.se/ - och de verkar ha haft problem med att deras tjänster missbrukas för spam vid ett par tillfällen. Det senaste fallet jag hittade var ett tag sedan, men det kanske är möjligt att gmail och hotmail har kvar någon gammal spärr för mail som skickats via ManuFrogs servrar.

Har du kontaktat ManuFrogs support?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag läste i nån tråd för länge här på swec att alla emails som skickas med php-script hamnar bland spammen p.g.a nått header-fel eller nått. Tänkte det var nått tekniskt på den nivån men det kanske det inte är då. Ska kontakta manufrogs support, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vissa domäner och nät är kända spam-källor, därav blockerat i många listor överallt.

Permalänk
Medlem

Pratade med supporten och dom gissade att det berodde på att domänen var helt nyompekad och att det förmodligen skulle lösa sig själv inom en vecka eller så. Får hoppas på det.

Visa signatur