Konstigt problem med Win XP SP2

Permalänk
Medlem

Konstigt problem med Win XP SP2

Har ett konstigt problem med windows service pack 2. När jag instalerar windows xp med service pack 1 så pingar alla mina datorer i nätverket runt 10 ms till www.sunet.se. Men när jag installerar service pack 2 pingar de alla 1200 ms mot www.sunet.se förstår inte vad som är fel. Har en D-link 604 router som jag har senaste firmwaren i. Är det någon som vet vad som är fel?

Visa signatur

AMD XP 2100+ (AGOIA), MSI K3 ULTRA 2, TwinMOS pc2700 512mb, Creative Geforce4 ti4600 128mb, Seagate barracuda 80gb 7200rpm och Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 7200RPM 8MB.

Permalänk
Medlem

XP SP1 är inte supporterat av Microsoft längre så SP2 är mer eller mindre ett krav.
När du säger att alla datorer pingar 1200 MS - hur kan dom göra det om du bara uppgraderar en? Kan du beskriva lite mer hur nätet ser ut och vad som händer om du kopplar in din dator dirket mot internet ist för att använda din router?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det kommer sig, men alla datorer gör det. När jag kopplar mig ensam upp emot comhem så pingar jag normalt. Det är när jag sitter i routern och har instalerat windows xp sp2 som problemet med onormalt hög ping i spel och i commandotolken mot sunet uppstår.

Visa signatur

AMD XP 2100+ (AGOIA), MSI K3 ULTRA 2, TwinMOS pc2700 512mb, Creative Geforce4 ti4600 128mb, Seagate barracuda 80gb 7200rpm och Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 7200RPM 8MB.

Permalänk
Medlem

Så om allt funkar normalt när du INTE har din router inkopplad - men det blir problem NÄR du kör den, är det inte ganska uppenbart var problemet ligger?

Permalänk
Medlem

En fräck grej på dlinksaker är att de kan börja fungera om man nedgraderar.