Permalänk

ny svensk spelhemsida

Tjenare vad tycker ni om hemsidan www.whoopee.se ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite kortfattad förfrågan kanske men jag ska säga vad jag tycker;

Färgschemat är lite halvdant komponerat och val av en mörkgrå färg för rubriker ovanpå en rätt mörk blå är inte det mest ideala, inslaget av knallrött under "nyhetsarkiv" gjorde inte mig lugn för fem öre heller. Logotypen bör inte ha ett sådant "glow" bakom sig, gör att det ser suddigt ut och man får anstränga ögonen.

Navigationen är helt okej, synlig och så men dropdown menyerna är lite jobbiga om jag får säga det själv. Viss korrekturläsning krävs även, speciellt i era recensioner. Om ni nu ska skriva saker som folk förmodligen ska läsa och bli inspirerade av borde ni väl ändå kunna stava rätt och formulera samt göra korrekta meningsuppbyggnader?

Annat än det, är det väl ett bra koncept bara att det finns ungefär 10.000 om inte fler sidor om samma ämne och troligtvis en hel del som ser likadana ut som din. Vad är det som gör just din spelsida så unik? Försök rikta in dig på en speciell nische. Något litet specialämne som inte är så sjukt populärt som en vanlig spelsida.

Edit: sidan verkar inte vara helt färdig heller, ger inte ett så bra helhetsintryck av att visa upp halvklara saker.

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem

Det är kul att plagierar andra recensioner också.

Jämför: http://www.sportgamers.se/forum/viewtopic.php?id=9947&p=1
med: http://www.whoopee.se/fifa07-recension.asp

...och se likheterna.

Permalänk
Medlem

Se gärna över svenskan på sidan.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Testpilot

Först och främst språket som många sagt, är fullt med särskrivnigar sånt som ger ett oproffsigt intryck.
Sen som valleysa så borde du/ni rikta sidan mot ett speciellt område då det redan finns jättestora sidor (FZ exempelvis) som (inte för att vara taskig) du inte har en chans att nå upp till.
Fokusera på enbart bilspel och racing kanske, det skulle jag tycka vore intressant

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Väldigt fin hemsida Men som sagt loggan ser suddig ut, fixa det och sen att hemsidan inte är klar

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Hedersmedlem

Då låser vi tråden, då.

Från reglerna:

§ 3.4 Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning).

§ 9 Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du då använda Marknad.

Du har din sida i signaturen, räcker inte det?