Lagg & FPS drops CounterStrike Source

Permalänk
Medlem

Lagg & FPS drops CounterStrike Source

Till en början vill jag bara säga att jag är ledsen att jag skapar en ny tråd och jag har redan sökt aktivt i några månader nu men inte hittat något som har hjälpt.

Min dator :

P4 intel 3.0 ghz hyper threading

1024 mb ram

Ati radeon x800 256 mb

Jag har även BBB 100 mbit

Mina fps drops kommer randomly och det har ingen som helst betydelse ifall jag står i smoke eller ifall det rusar 5 pers emot mig.
När jag startar spelet och börjar så flyter det perfekt i 5 min ungefär sen kommer små lagg och fps drops.

Min fps står nästan aldrig stadigt utan rusar mellan 100 och 25 fps.
När jag lirade 1.6 tidigare så tweakade jag inte cs nånting alls och tankade en massa filmer samtidigt som en stor mängd program användes och jag hade ändå 100 fps konstant oavsett om jag stog i 100000 smokes.

Jag har nyligen formaterat.
Har rensat Datorn på spyware och liknande.
Jag har pillat på rates och config.
Provat olika drivisar,har omega nu.
Har provat stänga av vertical sync.
Jag har provat ändra en massa skit i launch options.
Jag har gett source mer "space" genom det där heapsize och provat genom att ange processortilldelning.
Jag har en massa program som "ska" hjälpa men som inte gör det t.e.x. Ati Tool och powerstrip.
Provade också att dammsuga men kanske inte var så engagerad i det,men hur noga ska man göra det ? Nåt speciellt sätt ?

Kommer inte på nåt mer nu,men som ni säkert hajjar så har jag provat det mesta .

Min dator är så pass bra att den inte ska hålla på att lagga och få fps drops,vad är det för fel ?

Jag tror att min dator väljer att spela Source med direct3d när den kanske borde välja opengl,eller är jag helt ute och cyklar ?

Är alla BIOS tweaks standard,alltså är det samma tweaks för alla eller är det skräddarsytt liksom ?
Om det är samma bios inställningar för alla,ge mig några tips hur jag trimmar intercooler o.s.v.

Alla ni som lirar cs vet själv hur jävla surt det är att förlora en round bara för att man laggade till lite precis när man har mejat ner 3 pers och precis när man ska sikta in på den 4:e när colten stannar precis efter ens knapptryck.

Tacksam för hjälp men skamliga förslag och korkade råd kan vi skippa.

/ Viggmode