World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
den sista vet jag inte själv vad jag gjort, väntar fortfarande på mail. på senaste tyden har man iaf på frostmane fått minst 1 medelande var 5:e minut från guldköpare, klart som faan det måste gå göra mer åt det, tbh tror jag detta kommer bli wows fall, allt fler och fler köper guld priserna på servern stiger, ärliga spelare som inte köper guld blir drabbade och slutar spela. nästan var/varannan gång man är i ironforge så står det en liten dwarf som spammar /say vart man ska köpa guld m.m. inte för att jag är nån spel programerare men det borde la inte vara så jävla svårt att lägga in ett "litet" script som håller koll på om man andvänder nån tredjeparts programvara, det är väll trots allt ganska många som jobbar med spelet och några programerings kunniga lär dom ju ha.

Hur gick det med dina 3st WoW karaktärer som blev deletade och sedan fick gubbar med namn som inte stämmde alls?

Permalänk
Medlem

Jag håller på att levla upp en gubbe (38 atm), när jag är högre level typ i Outland, så hade jag tänkt mig att levla lite fortare..

Går det att jag tar en massa mobs på mig och att min kompis (70 Shaman) healar mig? Får jag bra XP utav det? Ska man vara i party / Icke party?

Eller finns det andra ideer? cheers!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför Wowtrade.org inte funkar?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hur gick det med dina 3st WoW karaktärer som blev deletade och sedan fick gubbar med namn som inte stämmde alls?

hehe det gick fin fint, alla är tillbaka med all gear och accountet är sålt, mina kompisar tyckte jag vad dum som inte sålde därför...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Vart hittar man billigast guld till WoW?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag håller på att levla upp en gubbe (38 atm), när jag är högre level typ i Outland, så hade jag tänkt mig att levla lite fortare..

Går det att jag tar en massa mobs på mig och att min kompis (70 Shaman) healar mig? Får jag bra XP utav det? Ska man vara i party / Icke party?

Eller finns det andra ideer? cheers!

Det bästa är om ni inte är i grupp för då får du XP som om att du solar. Räcker med att du tar första tag/hitten bara och shammy kompisen tar resten så får du full xp. Boost ftw!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Det bästa är om ni inte är i grupp för då får du XP som om att du solar. Räcker med att du tar första tag/hitten bara och shammy kompisen tar resten så får du full xp. Boost ftw!

Jaså? Det där låter ju kanon, tack för hjälpen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Funkar inte så, mobsen får inte vara gråa för 70 shamanen annars får du kass exp.
Gick bättre förut att boosta från 48-60 för det var rangen där mobs inte var grå. Nu är lvl 61 lägsta leveln som inte är grå för en 70.

Men det borde ändå gå fortare om han bara plöjer igenom alla quest med dig, sen kanske köra lite instances där han windfuryäger allt?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Funkar inte så, mobsen får inte vara gråa för 70 shamanen annars får du kass exp.
Gick bättre förut att boosta från 48-60 för det var rangen där mobs inte var grå. Nu är lvl 61 lägsta leveln som inte är grå för en 70.

Men det borde ändå gå fortare om han bara plöjer igenom alla quest med dig, sen kanske köra lite instances där han windfuryäger allt?

Mh okej, men om jag drar typ 65 själv då? Då är dom ju gröna iaf, de borde väl gå fortare än om jag skulle ta allt själv ändå?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Verkar som många rogues har svårt att hitta bra gear i instances. Åtminstone fram till BRD. Min rogue är 45 atm och enda instancen som har en del rogue-drops är Maraudon. Men dit är det hopplöst att hitta en grupp ändå. Andra dungeons runt min level som ZF, ST och SM har i princip nada. ST har en del leather med random enchantmet och några vapen. ZF inget alls. Tycker det är bedrövligt.

Sen hände något väldigt skumt häromdagen när jag tog mig till Outlands för första gången med min main, som jag inte spelat sen innan BC. Jag är 100% säker på att jag bara hade 25g på banken. Jag deletade några mail från guldförsäljare, gick med en grupp till The Blood furnace och när vi spelat ca. 5 min ser jag att jag har 185g. Hur kan det ha gått till?

Permalänk
Medlem

testade buggen med att simma runt i luften, kul att döda lite alliance

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Hoppas någon reporta dig och du åker på ban

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Verkar som många rogues har svårt att hitta bra gear i instances. Åtminstone fram till BRD. Min rogue är 45 atm och enda instancen som har en del rogue-drops är Maraudon. Men dit är det hopplöst att hitta en grupp ändå. Andra dungeons runt min level som ZF, ST och SM har i princip nada. ST har en del leather med random enchantmet och några vapen. ZF inget alls. Tycker det är bedrövligt.

Sen hände något väldigt skumt häromdagen när jag tog mig till Outlands för första gången med min main, som jag inte spelat sen innan BC. Jag är 100% säker på att jag bara hade 25g på banken. Jag deletade några mail från guldförsäljare, gick med en grupp till The Blood furnace och när vi spelat ca. 5 min ser jag att jag har 185g. Hur kan det ha gått till?

nån av farmarna skickade ett smakprov?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Har ett problem i WoW. Lite då så hägner hela spelet upp sig och börjar hacka fram med hack som är nästan en sekund "stora". Om man rycker till med musen lite så brukar det sluta, ja det låter skumt men så är det. Ibland blir det riktigt jävligt men då tabbar man bara ur och sen in igen så är det borta. Vad fan beror detta på? Bar precis formaterat datorn så det känns som det är nått addond som klöddar eller så är det nån hårdvara som börjar bli knas.

Någon som känner igen problemet och kanske till och med vet vad som orsakar det?

Edit: Detta händer bara i Outland, tycker det känns som att Outland är lite sämre gjort än Azeroth. Det hackar till mycket oftare och man har lägre medelfps där än i Azeroth.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
nån av farmarna skickade ett smakprov?

Det var nästan något sådant jag började undra, alternativt att man fick någon slags belöning när man tog sig till Outland första gången. Men inget av det verkade sannolikt. Hur som helst är det väldigt konstigt. 160g från ingenstans. Fast jag klagar inte.

Hur gör man föresten för att reseta en dungeon (tänkte försöka sola en rare spawn i ZF som kan droppa något jag behöver)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det var nästan något sådant jag började undra, alternativt att man fick någon slags belöning när man tog sig till Outland första gången. Men inget av det verkade sannolikt. Hur som helst är det väldigt konstigt. 160g från ingenstans. Fast jag klagar inte.

Hur gör man föresten för att reseta en dungeon (tänkte försöka sola en rare spawn i ZF som kan droppa något jag behöver)?

Högerklicka på din healthbar/portrait/whatever så ska det finnas ett alternativ kallat reset all instances någonstans.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Jag lyckades soloa hydran i zf med en 50 warlock, demonology

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Mh okej, men om jag drar typ 65 själv då? Då är dom ju gröna iaf, de borde väl gå fortare än om jag skulle ta allt själv ändå?

Tror inte de får vara för hög lvl för dig heller. Vet inte precis hur det fungerar åt det hållet dock.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Högerklicka på din healthbar/portrait/whatever så ska det finnas ett alternativ kallat reset all instances någonstans.

Ok, tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Edit: Detta händer bara i Outland, tycker det känns som att Outland är lite sämre gjort än Azeroth. Det hackar till mycket oftare och man har lägre medelfps där än i Azeroth.

Kan ju bero på att de har ökat antalet polygoner i de flesta av modellerna i hela Burning Crusade? Draenei och Blood Elves har ju t ex fler polygoner totalt än vad de andra raserna har, och de har lagt till många nya byggnader, träd, föremål, etc som har en högre polycount än vad saker och ting hade på Azeroth. De har ju också lagt till fler ljuseffekter, även om de inte påverkar prestandan särskilt mycket.

Och om du har anledning att klaga på fps:en i WoW så bör du nog se över din hårdvara Om jag inte befinner mig i en stad så funkar det till och med att lira på min laptop, och då är det ändå ett integrerat grafikkort Har till och med kört den i BWL, även om grafiken laggade röva i suppression rooms

Permalänk
Medlem

Min lillebror har gjort en paladin nu som han har fått upp i lvl 10, men jag kan inget om paladins så jag skulle uppskata om någon kunde föreslå en bra levling build.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
Min lillebror har gjort en paladin nu som han har fått upp i lvl 10, men jag kan inget om paladins så jag skulle uppskata om någon kunde föreslå en bra levling build.

Retribution vore väl det bästa. Sedan kan han väl alltid sno något extra poäng från Prot eller Holy.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Om jag craftar en Spellfire Vest innan patchen, kommer den att bli en Spellfire Robe efter patchen då? För jag vill ha en robe, inte vest. Måste jag vänta till efter patchen om jag vill ha roben?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Det är sagt att det inte kommer att vara några vestar kvar. Men för att vara säker hade jag väntat

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Det kommer att bli en robe. Du kan göra den nu.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Retribution vore väl det bästa. Sedan kan han väl alltid sno något extra poäng från Prot eller Holy.

Jo, så mycket har jag snappat upp hoppades mer att någon kunde föreslå någon build, för jag har svårt att hänga med på wow forumet om vilka talents som e lönt att sattsa på

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Vart hittar man billigast guld till WoW?

Va online i typ 1min så blir du väl spammade av nån om guld.

Btw du kan ju alltid farma lite på lagligt sätt...

Permalänk
Medlem

Nån som vet några riktiga bra ställen att farma netherweave cloth?

Måste skilla upp tailoring då jag bara har 357 i det, måste få ihop shadowweave settet asap..har bara 800 shadow damage och guildet vill att jag ska ha runt 1000-1100 så är lite pressad:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Nån som vet några riktiga bra ställen att farma netherweave cloth?

Måste skilla upp tailoring då jag bara har 357 i det, måste få ihop shadowweave settet asap..har bara 800 shadow damage och guildet vill att jag ska ha runt 1000-1100 så är lite pressad:P

Var en länk postad gällande det i tråden 1 sida bak eller två

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Nån som vet några riktiga bra ställen att farma netherweave cloth?

Måste skilla upp tailoring då jag bara har 357 i det, måste få ihop shadowweave settet asap..har bara 800 shadow damage och guildet vill att jag ska ha runt 1000-1100 så är lite pressad:P

Om du inte redan är exhalted med aldor eller scryers föreslår jag att du fixxar det, de mobsen jag grindade droppade massor med netherweave. Arklon ruins var jag i, utanför area52, vet inte vart man ska grinda som scryers dock.

Visa signatur

CCNP