Permalänk
Medlem

VPN Tunnel

Hejsan!

Farsan kom precis hem från jobbet lite ledsen över att han inte kan öppna sina mail. Det var ahns första dag idag på det nya stället. Han jobbar som konsult och vill därför kunna läsa sina mail överallt. I helgen fixade jag hans outlook så alla hans mail kommer direkt in dit, men för att detta skuna funka i stort ett överallt på jorden borde en VPN tunnel vara det smidigaste alternativet väl?

Så jag gick in i routern idag och kollade på inställningarna, men förstod inte mycket, så jag kollade igeom manualen noggrant, men det hjälpte inte mkt heller. Nån som vet nån guide, eller som kan hjälpa mig att sätta upp en VPN tunnel?

Router: Level 1 WBR-3404TX

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Du kan kika in på http://openvpn.se/ ett bra VPN program, både client och server.

Permalänk
Medlem

men jag har ju VPN inbyggt i routern, jag vill tunnla till hemmanätverket och ingen dator, eller det funkar kanske inte så?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
men jag har ju VPN inbyggt i routern, jag vill tunnla till hemmanätverket och ingen dator, eller det funkar kanske inte så?

Du har inte VPN inbyggt vad jag fick för uppfattning av level one´s sida, enda du kan göra är att skicka VPN Supporting IPSec, PPTP, LT2P Pass-Through. Så du får nog tyvärr hitta nån vpn lösning genom ett program eller liknande!

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Medlem

Som sagt så har din router tyvvärr ingen inbyggd VPN-server, Däremothar den VPN Pass-Through, vilket innebär att du kan ha en VPN-server/Klient innanför routern.

Permalänk
Medlem

Som sagt så har din router tyvvärr ingen inbyggd VPN-server, Däremot har den VPN Pass-Through, vilket innebär att du kan ha en VPN-server/Klient innanför routern.

Permalänk

Har inte hans jobb en vpn server då?

Permalänk
Medlem

Det är stor risk att det nätet som din pappa sitter på inte har VPN passthrough påslaget. Brukar vara vanligt att företag inte vill att folk skall koppla ihop deras nät med någon annans...