Permalänk
Medlem

Långsam överföring via msn.

Min kompis har inbyggd brandvägg i sitt modem som han har till sitt ADSL, men det går otroligt trögt när han ska skicka filer via msn, vi har testat med att stänga av Windows brandväggen, men det går lika trögt. Kan man göra nåt åt hastigheten ? Läste nånstans på nätet att man kunde öppna portar, men hur gör man det och vilka ska man öppna ?

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk

Saknar den tiden grymt mycket då man skickade saker hela tiden mellan polare. Musik osv. Nu krånglar det ju bara :/

Permalänk
Medlem

lär det att inte använda MSN som fildelnings protokoll det suger!

ONT: öppna portar sök göt att ta reda på vilka

Permalänk
Medlem

Vilka program rekommenderar ni att man ska använda när man skickar filer till varandra ?

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem

Från dig till han -> FulDC (En DC++ klient). Fungerar mycket bra finns säkert någon mindre och smidigare lösning men det är det bästa jag kan komma på.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Skype funkar mycket bättre än messenger för mig när det gäller att skicka filer.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!