Permalänk
Medlem

Pekplatta vs styrpinne

Vilket av dessa alternativ tycker ni är bäst? Är det helt enkelt en vanesak?

Jag funderar på att skaffa mig en dator med enbart en pinne. När jag är hemma lär en extern mus vara ikopplad men när jag är ute lär jag inte ha med mig någon extra mus. Tror ni det går att överleva? Det är en thinkpad R60e jag funderar på.

Permalänk
Medlem

Vanesak.

Föredrar själv pekplatta då man kan göra sjuhelsikes massa andra saker med den än att bara peka med musen. Lär man sig funktionerna så är det bra mycket smidigare med en platta än en pekpinne.

Permalänk
Medlem

pekplattan vinner lätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med! .. pekplatta! den där lilla pluppen som ibmdatorer kan vara bra klitoris träning :] Rock'n'roll

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Pekplattan är bättre tycker jag, scroll och fram/tillbaka i webläsaren är väl det största argumentet för.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jag röstar på pekpinne. Man slipper flytta på sitt finger hela tiden som när man når pekplattans kant. Sen kan visst man skrolla med en pekpinne, man håller in mittenknappen och drar pinnen upp/ner

Permalänk
Medlem

Finns det inga laptops med båda längre? Har en gammal compaq bredvid mig med både pinne och platta.

Permalänk
Hedersmedlem

Har den Dell latitude D810 som har både pekplatta och pinne.
Jag gillar att ha båda. När jag inte använder en extern mus så brukar jag väl mest köra med pekplattan, men ibland vill man ändra arbetssätt och då kör man med pinnen. Jag har testat att köra med styrpinnen som joystick (iofs mouse input men) i BF1942. Det gick lite sådär Iaf bättre än pekplattan

Jag skulle nog kunna överleva utan pekpinnen men inte utan pekplattan.

Dysso, på dells hemsida, på bilderna av både d820 och d620 såg jag en blå styrpinne mellan GHB-tangenterna.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag föredrar pinne, den känns mer precis och ergonomisk.
Kan bero på att jag är van med pekpinne (eller klitta som det borde heta ).

Permalänk
Medlem

Plattan gillar jag, speciellt den på macbook pro, den är jättefin.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
Jag röstar på pekpinne. Man slipper flytta på sitt finger hela tiden som när man når pekplattans kant. Sen kan visst man skrolla med en pekpinne, man håller in mittenknappen och drar pinnen upp/ner

Woot woot utvecklingen har gått framåt! Senaste pinnen jag kände på var när morsan fick hem sin flång nya Toshiba Satellite 486DX2 75 Mhz med 500 MB hårddisk! Den var ofantligt dyr, fin, het och lyxig. Behöver jag säga att den fortfarande fungerar efter sådär 12 år?

Aaaaanyway, jag hade nog fortfarande tagit plattan över kryckan!

Visa signatur

Stulen slö sked