Permalänk
Medlem

Denna ser bara för jävla fin ut. Blir nog till att köpa efter födelsedagen.

Någon som känner till något test på den?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Så!! Äntligen har jag fått min. Första intrycket är mycket positivt. Vilken bild!! Lite synd att den inte är höj- och sänkbar, men annars klockren än så länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamakiriad
Så!! Äntligen har jag fått min. Första intrycket är mycket positivt. Vilken bild!! Lite synd att den inte är höj- och sänkbar, men annars klockren än så länge.

Kan du också ta lite bilder så man får sucktas lite till? Gärna många i bra upplösning

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Det snackas om på ett amerikansk forum att det är 2 olika paneler på 226BW antingen så står det S på baksidan eller ett A. verkar som S-panelen är Samsungs egna, sedan snackas det om att det ev är skillnad i bild mellan S och A panelen, men om det verkligen stämmer är väl inte helt klarlagt. Ni som har skärmen, kan ni tala om om ni har en S eller A panel. det står på klistermärket på baksidan (Model:226BW (R) A ) eller (Model:226BW (R) S )

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Jag har ett 'S' samsung panel.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

Står S på min också.

En sak som jag faktiskt inte är nöjd med är betraktningsvinkeln underifrån. Den är lika dålig som på min förra skärm (19-tums Samsung tft).

Permalänk
Medlem

Det börjar bli segt att vänta nu, vill bara beställa skärmen men det är ju inte så lätt då den inte finns i lager.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

Beställt nu

Inet har postorder lager leverans om 2 dagar så jag hoppas att se den nu till helgen hos ett postkontor nära mig.

man kanske inte ska hoppas på för mycket nu när dustin ändrat leveran datum till 2007-03-09 :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofving
Beställt nu

Inet har postorder lager leverans om 2 dagar så jag hoppas att se den nu till helgen hos ett postkontor nära mig.

man kanske inte ska hoppas på för mycket nu när dustin ändrat leveran datum till 2007-03-09 :/

beror på hur många som är före dig jag beställde min 14:e feb
du får hålla tummarna så att det som dom får in räcker även till dig med!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Medlem

jag ringde och pratade med dom och det lät som att dom skulle få in så det räcker.

får dom sin leverans om 2 dagar som det står på deras hemsida så räcker det till mig oxå. men berätta gärna när du får din skärm (får inte jag samtidigt så kanske jag skall beställa från annat ställe)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamakiriad
Står S på min också.

En sak som jag faktiskt inte är nöjd med är betraktningsvinkeln underifrån. Den är lika dålig som på min förra skärm (19-tums Samsung tft).

så går det när man inte läser på. betraktningsvinklarna är 160/160. det är inte för bättre vertikala vinklar som man köper den här skärmen.

Permalänk
Medlem

Ingen butik som får in 206BW snart?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ALE)
så går det när man inte läser på. betraktningsvinklarna är 160/160. det är inte för bättre vertikala vinklar som man köper den här skärmen.

Hehe. Jo, det kan man tycka. Hade det varit 160 grader så hade jag varit nöjd. Men det där är ju bara skyltningssiffror precis som allt annat (kontrast och responstid etc.). Det räcker att man sänker huvudet en decimeter eller så för att den övre delen av skärmen ska mörkna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamakiriad
Hehe. Jo, det kan man tycka. Hade det varit 160 grader så hade jag varit nöjd. Men det där är ju bara skyltningssiffror precis som allt annat (kontrast och responstid etc.). Det räcker att man sänker huvudet en decimeter eller så för att den övre delen av skärmen ska mörkna.

en decimeter! nu överdriver du väl? är det såpass allvarligt?
menar ni att skärmen inte är värt att köpa?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Medlem

decimeter?! Ofta, det är ju bara ett par cm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamakiriad
Hehe. Jo, det kan man tycka. Hade det varit 160 grader så hade jag varit nöjd. Men det där är ju bara skyltningssiffror precis som allt annat (kontrast och responstid etc.). Det räcker att man sänker huvudet en decimeter eller så för att den övre delen av skärmen ska mörkna.

Det är inbte skyltningssiffror. Vid 160grader så har skärmen en kontrast på 10:1. Precis som att någon annan skärm har kontrasten 10:1 vid 178grader. Det framgår ofta av specarna med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Det är inbte skyltningssiffror. Vid 160grader så har skärmen en kontrast på 10:1. Precis som att någon annan skärm har kontrasten 10:1 vid 178grader. Det framgår ofta av specarna med.

Det stämmer säkert som du skriver, men det framgår ju inte speciellt tydligt att kontrasten får vara så låg och ändå räknas som godkänd vinkel. Du vet ju lika väl som jag att tillverkarna gör allt för att kunna vrida till siffrorna även om kopplingen till verkligheten är långt borta. Ta bara passningstider för mobiler exempelvis. Det finns väl ingen anledning att försvara det beteendet? Samsung anger 1000:1 i kontrast för skärmen, men samtidigt en betraktningsvinkel som accepterar 10:1. Det är inte ok.

Betraktningsvinkeln blir dessutom ännu viktigare när man har en stor skärm eftersom man alltid har större vinkel till kanterna av panelen än när man sitter vid en liten skärm.

Men, som sagt, det här är en underbar skärm i alla fall. Jag blev bara lite besviken när jag insåg att den inte var bättre än min gamla i den här aspekten.

Permalänk

Hur är den dynamiska kontrasten på 3000:1, är den lika värdelös som på samsungs tvn eller går den att stänga av?

Extremt jobbigt när man tittar på något som ändrar från mörka till ljusa scener ofta och man ser att skärmen står och växlar kontrast.

Permalänk
Medlem

inet har nu 3st på lager..

så gissar på leverans fredag

Permalänk
Medlem

Tror det blir tight, men i början av nästa vecka kanske.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

"Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 16:00 så levereras Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning på ditt postkontor en eller två dagar senare."

och har man ett post kontor i närheten ( ) så kan man gå dit en lördag och hämta ut

Permalänk
Medlem

Men på lördag levereras det inte, så detta borde betyda att sakerna kommer på måndag. Hoppas de skickar den relativt snabbt.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

jag ska hämta ut min på inet om 4H ) skriver lite om den sen

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Är avis på dig, jag fick också tar i en, är packad nu och borde skickas under dagen.

Ser fram emot lite kommentarer och bilder.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

gahhH! nu höjde webhallen sitt leveransdatum till 28...finns den på lager någonstans?

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robzzi
gahhH! nu höjde webhallen sitt leveransdatum till 28...finns den på lager någonstans?

Tja

Inet har just nu! för det står att skärmen är skickad nu så jag bör få den imorgon

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamakiriad
Det stämmer säkert som du skriver, men det framgår ju inte speciellt tydligt att kontrasten får vara så låg och ändå räknas som godkänd vinkel. Du vet ju lika väl som jag att tillverkarna gör allt för att kunna vrida till siffrorna även om kopplingen till verkligheten är långt borta. Ta bara passningstider för mobiler exempelvis. Det finns väl ingen anledning att försvara det beteendet? Samsung anger 1000:1 i kontrast för skärmen, men samtidigt en betraktningsvinkel som accepterar 10:1. Det är inte ok.

Betraktningsvinkeln blir dessutom ännu viktigare när man har en stor skärm eftersom man alltid har större vinkel till kanterna av panelen än när man sitter vid en liten skärm.

Men, som sagt, det här är en underbar skärm i alla fall. Jag blev bara lite besviken när jag insåg att den inte var bättre än min gamla i den här aspekten.

Det är inte bara Samsung som skriver så. Det gäller alla märken. Skulle man skriva ut betraktningsvinklarna då kontrasten inte förändras så skulle ju detta bara vara på någon grad. Och hur ska du då som konsument kunna se skillnad på betraktningsvinklarna på en TN panel och t.ex. en MVA panel? Men jag håller med dig.. det borde framgå tydligare.

Ang. mobiltelefoners batteritid så är ju det under idyliska förhållanden där displayen inte används, inga samtal och ligger i ett rum med full täckning, därför de skriver "upp till 300h". Den informationen framgår inte heller.

Permalänk
Medlem

Beställt från inet. Kunde inte stå emot skönheten.

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt från inet, skickades idag.

Kommer bli en lång helg med mkt väntan.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk

Någon som hör om denna skärm ger något hummande eller högfrekvent ljud ifrån sig ?

Testa gärna o slå på den när inte datorn är på o hör om den låter nånting.

Någon som använder extra lång dvi kabel typ 5m eller längre till denna skärm ? Funkar det isåfall bra och utan störningar ?

Är nätadapter inbyggd i skärmen eller är det en separat del ?