Permalänk
Medlem

Fps problem i WoW

Ligger runt 20fps hela tiden och min dator är på 3ghz och 2gig i ram Radeaon x600 grafikkort. Folk med mycke äldre datorer än va jag har, har mycket mer fps.
Har testat med både verticalsync av och på vilket inte gör någon skillnad i mitt fall.

Någon som kan tipsa mig om vad ja ska göra?

Permalänk
Medlem

Hej,

Vad kör du för upplösning? Antialiasing och sådant? X600 är ju inget höjdarkort direkt så låg upplösning och så lite extra effekter som möjligt är väl att rekommendera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite..

Jag är upp för ett nytt grafikkort, och vill ha något som funkar på 1200 upplösningen (om det är 1200? Nått i den stilen iaf )

Jag har AMD 64 3200+, 2g i ram.. Har Geforce 5500FX 128mb nu, inget o hurra över Vill helst inte ha nått som är för dyrt, tänk lite ekonomiskt

Nån som har tips?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Här är print på vad jag har för inställningar:
http://img478.imageshack.us/img478/2812/fpslp3.jpg
Hänger fpsen så mycket på grafikkortet?
Radeon x600 256mb tror jag det är

Permalänk
Medlem
Citat:

Hänger fpsen så mycket på grafikkortet?

Ja, det hänger ca 99% på kortet. Din fps verkar helt normal med den hårdvara du har iaf. Tror ingenting är "trasigt" eller på annat sätt icke-fungerande iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm tror jag hittade ett av problemen iaf, sänkte en sak på Multisampling hade högsta som är x6 sänkte till x1, visst grafiken blev inte lika snygg men de glider bättre