SweClockers drop!

Bästa MP3-spelaren upp till 1000:-?

Permalänk
Medlem

Bästa MP3-spelaren upp till 1000:-?

Letar efter en billig bra(Motsägelsefullt?) flashspelare på 1 eller 2 Gig. Kraven är att den ska låta bra, inte behöva nån speciell programvara för att föra över musik till den.
Vad finns på marknanden för upp till 1000:- då?
Funderat på en billig Creative Zen nano för 600:-, men kan jag få bättre om jag går upp till 1000:- istället?

Permalänk
Permalänk
Medlem

danne79:
Har skickat dig ett PM.

Permalänk
Medlem

T10 är intressant för ljudkvaliten, men tycker den är lite stor för sin minnesmängd.

Hur är ljudet på Creative spelarna i förhållande till dom andra märkena på marknaden?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan rekommendera Ipod Shuffle (den nya). Köpte den och ett par Creative Ep630 lurar och är helnöjd.

Väldigt liten och smidig spelare som är enkel att ha med sig, batteritiden är oklanderlig, har aldrig ännu råkat ut för att batterierna tagit slut.

Ljudkvaliten är vad jag kan förstå helt ok, Efter att ha läst testet av den här på Swec så var jag rädd att det skulle vara högt brus i den. Men första gången jag koppla in den så hade det släpts en patch som jag installerade utan att ha testat den direkt ut ur boxen. Så jag vet inte om det är pga patchen eller om jag är okänslig för bruset, brukar dock i vanliga fall vara ganska störd av sånt.

Permalänk
Medlem

T10 är inte stor.

Snarare liten.

Annars kan du satsa på en 1 GB U10

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Jag kan rekommendera Ipod Shuffle (den nya). Köpte den och ett par Creative Ep630 lurar och är helnöjd.

Väldigt liten och smidig spelare som är enkel att ha med sig, batteritiden är oklanderlig, har aldrig ännu råkat ut för att batterierna tagit slut.

Ljudkvaliten är vad jag kan förstå helt ok, Efter att ha läst testet av den här på Swec så var jag rädd att det skulle vara högt brus i den. Men första gången jag koppla in den så hade det släpts en patch som jag installerade utan att ha testat den direkt ut ur boxen. Så jag vet inte om det är pga patchen eller om jag är okänslig för bruset, brukar dock i vanliga fall vara ganska störd av sånt.

Fast då behövs ju iTunes eller annan programvara för att peta in musiken, och det var inte var trådskaparen eftersökte.