Permalänk

bärbar speldator med maxat batteritid

dagens bärbara med ickeintegrerade grafikkort har ofta väldigt kort batteritid (även när man inte spelar spel utan bara surfar tex). de bärbara med långbatteritid kan man å andra sidan inte spela spel på ...

finns det nån bärbar med hyfsat grafikkort som (när man inte spelar spel utan bara surfar och lyssnar på musik och dylikt) kan klara över 4 timmar utan nätsladd?

Permalänk

Det låter lite VÄL mycket begärt, hördu du

Visa signatur

VAIO VGN-A397XP | 2,0 Ghz M | 2 gig 533 Mhz DDR2 | X600 128mb | 80 gig 5400 RPM | WLAN | Bluetooth | DVD-RW | Extern 1 TB WD MyBook USB | 17" Widescreen HD 1920x1200 | Audigy 2 THX | Samsung 32" 720p-LCD

Permalänk
Medlem

Finns ju bärbara datorer med två grafikkort (ett integrerat och ett vanligt), kanske klarar 4 timmar med en sådan

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem

Vaio SZ3 har GMA & Go7400 som du väljer mellan med en switch.

Med GMA (stamina) har jag dryga 4h vid vanligt surfande/filmtittande.

7400 är okej för spel, inte högsta inställningarna men de spel jag provat flyter bra om man ställer ner lite.

Visa signatur

Sony SZ-38G/P -T7200/Geforce 7400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsbodin
Vaio SZ3 har GMA & Go7400 som du väljer mellan med en switch.

Med GMA (stamina) har jag dryga 4h vid vanligt surfande/filmtittande.

7400 är okej för spel, inte högsta inställningarna men de spel jag provat flyter bra om man ställer ner lite.

fsbodin: hur mkt minne har du? 4 h filmtittning låter mkt. är det med nerdragen ljusläga på skärmen eller full brightness? är det via dvd-spelare eller film på hårdisken? är det standardbatteri?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfredo2001
fsbodin: hur mkt minne har du? 4 h filmtittning låter mkt. är det med nerdragen ljusläga på skärmen eller full brightness? är det via dvd-spelare eller film på hårdisken? är det standardbatteri?

alfredo2001: Ooops, missade att skriva filmtittande från HDD....sorry
Stamina-mode innebär bla neddragen ljusstyrka, det är en setting för batteridrift, går att modifiera men jag har standardsettingarna. Ljusstyrkan är fullt tillräcklig för allt utom användande utomhus då.

Jag har 1st 1GB sticka i (det är det & att jag har 120GB HDD som skiljer min asiatiska version från den svenska (förutom tangentbrdet som är engelskt & 10000 spänn i pris förstås.....)

Just det, jag har standardbatteriet.

Visa signatur

Sony SZ-38G/P -T7200/Geforce 7400