Vårt shoot-em-up är nu färdigt!

Permalänk
Medlem

ni skulle inte kunna packa ihop det i något annat än zip?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsFreak
Tony Clifton:
Ja hittar du ett 80-talsspel med sådär mycket färger så vis gärna
Nä men jag förstår vad du menar...

Knapparna.. Du kan ju ställa in dom helt själv. W.A.S.D la jag till i efterhand efter att en person requestat att inte styra med piltangenterna. (eftersom piltangenterna alltid fungerar att styra med as well). Z och X är typ standard i hemmagjorda shoot'em ups ... personligen kan jag inte uttala mig om det då jag inte kan spela såna här spel med tangentbord.

Det där med att spelet kommer ihåg vilken nivå man var på senast var en bra idé! Kanske lånar det till nästa update.

Jag har skrivit rubbet.. Försökte få nån sorts ... mörk känsla över det hela.. är inte det minsta religiös så oroa dig inte

Slutsekvensen (och framförallt utro-texten) förklarar vad som egentligen pågår.

Tack får feedbacken :).

Ok, visste inte att pilarna funkade också. Då löser sig det problemet med Z, X, utan att man behöver omkonfigurera. Det där med att spelet känns 80-talsinspirerat var föresten bara en komplimang, med tanke på hur många bra spel som kom då.

Permalänk
Medlem

MooDHoods:
Vad är det för fel på zip? Men givetvis kan jag ordna något annat åt dig om du vill. Självuppackande .exe kanske är att föredra när jag tänker efter.

Tony:
Ja alltså jag tog inte illa upp

Permalänk
Medlem

Har du testat att programera småspel via XNA platformen?

Du kan ju ha en chans att tjäna pengar om det släpps på Xbox Live arcade

Permalänk
Medlem

Jo jag har funderat.. men jag gillar inte C# ... :/
Och att de måste vara hi-def etc. Men vem vet. Kanske när jag införskaffar en 360