Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

680i "Certified for Vista"

Hittade följande länk: http://www.evga.com/vista/

Som säger att "nForce 680i SLI 775 TR Version, 122-CK-NF68-TR" är "Certified for Windows Vista hardware"

Finns det någon som sett motsvarande för ASUS moderkort?! Jag har inte sett det. Det kanske inte har någon egentlig betydelse, men ändå. Nyfiken blir man ju. Och vad betyder "TR"?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Då det är nvidia som gör drivrutinerna spelar det nog mindre roll vad som står och just drivrutinerna till 680i och vista är ingen rolig hisoria.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Jag är i princip tvungen att köpa ny dator inom kort. Familjens datorer (3 st) ballade ur inom fyra veckor - poff - poff - poff. En Vista-lösning är det enda tänkbara för mig, och då dessutom 64-bitars.

Hade, efter massor av tveksamheter, som så många andra då tänkt köpa något SLI-förberett... Men så kommer det här eländet man kunde varit utan. Tack och lov har jag ju inte köpt på mig något än.

Såg dessutom följande inlägg i en tråd på nVidias SLI-forum angående i860 och 64-bitars Vista:

"I installed the 64bit 100.54 drivers and it takes forever to load the desktop. The windows load bar must scroll 20 times, then I get a black screen for 7-10 min, then I get a green band at the top of the screen for another 10 min, then it finally loads the desktop. After that I get a BSOD that says NVKLM.sys or something caused an error."

http://forums.slizone.com/index.php?showtopic=1532

Inget som gör att jag vill gå ut och köpa ett nytt system idag precis... Jag väntar sannolikt tills fungerande 64-bitars drivrutiner finns för 8800GTX i SLI. Med lite (o)tur kanske man får vänta tills ATI:s R600 blir säljklart, i början på maj månad... Strax innan solsemestern. Suck.

Vad säger ni? Ska man välja att bli idiot som köper ett 680i-baserat SLI-kort nu? Hugaligen!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

122-CK-NF68-TR och 122-CK-NF68-AR ska vara samma kort men "AR" har lite mer kablar och extra USB-portar och sånt. Tryckt manual kanske inte heller ingår i "TR".

Visa signatur

Signatur..?