Har tänkt köpa ett chassi, då i formen stacker 831. Kommer att ha inblåset från 4in3-modulen i fram, och hade tänkt köra 1x120 utblås i bak, 1x120 utblås i taket. Mitt nätagg är ett Tagan TG480-U01 vilket innebär att det suger luft inifrån chassit och ut. I sidan tänkte jag köra 4x120 som jag styr med en kontroller.
Således min första fråga:
Vore detta bra upplägg för fläktplaceringen? Det jag oroar mig mest för är att utblåset i taket / bak skulle "sno" för mycket luft så att luftflödet i nätagget blir sämre/dåligt.
Därav min andra fråga, Vad tror ni om dessa komponenter? Något jag borde byta/tänka på? Kommer jag kunna reglera effekten på fläktarna i sidan någorlunda bra med den fläktstyrningsmodulen?
Ljudnivån är _INTE_ något jag lägger stor vikt på.
Hur mycket sämre luftflöde (ungefär) skulle jag få med dom? Kan det vara en bra idé att sätta dom som utblås (som då alltid går för fullt) medan jag kör de andra fläktarna till variabla insug?
Men kommer all differens mellan insug och utblås att gå upp i rök? Eller blir effektförlusten liten då ett övertryck i lådan borde göra att luft flödar ut ur alla passiva öppningar samt driva på alla utblåsande fläktar