Cowon / iAUDIO D2 Recension 4GB
Nu ska jag prata om min lilla pärla som jag har haft i 2 dagar ungefär.
Fakta
2.5" Skärm
16 miljoner färger
touchscreen
2/4GB i svart tillgängliga i Sverige
TV-out
Line In
UMS
SD-uttag
Mer fakta/info besök
http://www.cowonglobal.com/product/product_D2_feature.php
Första intrycket när jag öppnade spelaren var, Shit va liten den var.
Jag trodde den skulle vara mycket större och tjockare men det är den inte.
Tillbehören
Ljudet är underbart, tycker ljudet är bättre än iAUDIO U3 och ungefär som iAUDIO X5 kanske bättre beror vad man tycker själv.
Det finns EQ.
Jeteffect
Mach3bass
MP Enhance
3D Surround
Stero Enhance
Alla dessa förändra och kan förbättra ljudet om du ställer in
Bildvisning är bra, man kan fixa slideshow även zoma in, men om man har stora filer och man zomar in så blir det pixligt först men sen fixar det sig efter någon sekund, inget som stör om man inte är för petig.
Batteritiden är underbar än så länge behöver jag inte ladda och jag tror att jag inte behöver det för än många dagar.
Textvisning funkar utmärkt, stödjer ÅÄÖ bra till prov. lätt använt.
Radio funkar bra med 20 olika preset.
Videon är knivskarp, precis som brosan Cowon A2, men i mindre format. du spolar genom att tryck på det stället du vill hamna på funkar också på musik.
Album Art funkar utmärkt då jag har lyckats fixa det, bara lägga en JPEG/JPG fil med namnet Cover i samma mapp som albumet med låtarna i.
Micen funkar jättebra och är tydlig och klar, det går även bra att koppla in en extern mic för att njuta extra, för det behöver du en extern mic och en line in converter som kommer att finnas att köpa senare i Butik.
Stylus/ touchpen är liten och skön, funkar som stöd när du kollar film, passar även in i resethålen om oturen skulle vara framme.
Externt minne, du kan stoppa in SD kort i D2.an för att utöka minnet. Just nu stöds det bara upp till 4GB kort, men många hoppas och tror att den kommer att stödja SDHC i framtiden och det formatet finns i många GB, om jag inte har fel så finns det 8GB på marknaden och 16 GB som inte har släppts. Men det blir dyrt.
Den har podcast, men vette fan va det är.
Jag kollade igår på 3 avsnitt av en serie och det gick utmärkt kollade i ca 3 timmar och blev inte trött i ögona, man måste ha ett avstånd mellan ögona och spelaren.
Mjukvaran JetAudio är skitbra, du kan konvertera musik och video med den. Finns redan inställningar för alla iAUDIO spelare där. på D2 finns 2 olika format att välja på. AVI elelr WMV. Själv föredrar jag AVI för konverteringen går typ 4 gånger snabbare, och ett simpson avsnitt på en medelbra dator tar ca 3-5 minuter att konvertera.
Finns massor av olika språk från öst till väst även svenska
Sammanfattning:
Detta är den roligaste och bästa spelaren från Cowon jag har haft! jag stött på problem (Album Art) men det har löst sig.
Ljudet är perfekt, videon är knivskarp radion har hyffsad mottagning men jag användet inte den.
Textläsning ska hjälpa mig
Om du har fler frågor så fråga på eller om du vill att jag ska ta någon bild och lägga upp.
Bilder
Kommentera gärna