Permalänk
Medlem

J-jays, eller?

Hej!

Var precis på väg att beställa ett par J-jays när jag stötte på tråden om Jays speciella marknadsföring, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... , och nu vet jag inte längre. Finns det någon som har dessa lurar och inte fått dom av jays som kan berätta hur dom låter? Har inte hittat någon oberoende recension och alla positiva användarkommentarer på diverse siter känns meningslösa nu.

Innan jag såg j-jays var jag inne på Sennheiser cx300, men eftersom dom verkar så lika creative ep630 så tvekar jag. Gillar inte ljudet i creatives lurar alls. Någon som har jämfört dessa lurar med varandra och kan berätta hur/om dom skiljer sig åt?

Annars, om det finns några "pärlor" under 500kr får ni gärna tipsa om dessa också.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Jag köpte mina för två dagar sedan men lämnade tillbaka de efter 1dag och nu har jag ep-635 mycket bättre ljud i ep-635 och mer prisvärd.

ep-635 249kr
j-jays 449kr.

Permalänk
Medlem

Recensioner på sånt som ljud är väldigt svårt i vilket fall.
En del tycker det är för lite bas, andra för mycket osv.
Ljud upplevs olika och är väldigt individuellt i tycke och smak.

Själv köpte jag hem ett par Sony MDR-EX71SL förra veckan för
339:-. Dessa har fått bra kritik så jag köpte dem och är nöjd.
Klart ljud och inte så överdriven bas som Koss the Plug.
Men framförallt var de lätta att få till så de inte ramlar ur öronen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=17508

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Recensioner på sånt som ljud är väldigt svårt i vilket fall.
En del tycker det är för lite bas, andra för mycket osv.
Ljud upplevs olika och är väldigt individuellt i tycke och smak.

Själv köpte jag hem ett par Sony MDR-EX71SL förra veckan för
339:-. Dessa har fått bra kritik så jag köpte dem och är nöjd.
Klart ljud och inte så överdriven bas som Koss the Plug.
Men framförallt var de lätta att få till så de inte ramlar ur öronen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=17508

Mina erfarenheter av Sony MDR-EX71SL är inte bra då de lider av grava kvalitets missar, om de inte har fixat det. För det första så är sladden tunn och mjuk och går sönder stup i ett (det kan vara åtgärdat delvis). Dessutom så har de ett skydd mot vax eller annat skräp som suger åt sig det som ett papper (det är nog ett pappersliknande grej) och sen går det inte att få bort, så om man nångång glömt att vaxa ur öronen på ett tag och stoppar i pluggarna kan det bli en otrevligt överraskning som inte går att åtgärda. Eller så samlas det lite vax och smuts under lång tid, och sedan hör man inte speciellt mycket.
Dessutom lider de lurarna av en ganska överdriven bas, kanske inte så överdriven som koss the plug. Men fortfarande överdriver så andra register blir lite lidande och diskanten är ofta riktigt skrikig och jobbig.

Jag skulle hellre välja några andra alternativ då som Ep-630 (fast de gillade ju inte du så) då är väl fortfarande sennheiser och jays lurarna kvar, och vilka som är bäst av de vågar jag inte säga då jag inte prova några av dem.

Jag får väl antagligen inte säga något om J-Jays då jag har blivit antagen som testare men inte fått mina lurar än. Innan jag fått dem vågar jag inte säga något heller.

Permalänk

Jag har bara hört EP-630 av de nämnda alternativen, men vad jag förstått så har CX300 och j-Jays liknande (om än kanske något mindre) basdominerade ljudbilder.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera