Varför cpar mitt grafikkort i spel?

Permalänk
Medlem

Haha ja det kanske är dags! Har Windows XP!

Nej det har jag ej kollat, ska göra det genast!

Tack för svaret!

Visa signatur

Amd athlon64 X2 3600+ | Abit NF-M2S | Albatron 7600Gt 256Mb | Corsair valueram 2048mb |

Permalänk

hur gick de?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DhA_oNe
Nu har min dator börjat krångla igen!! Fan vad sur jag blir! Och jag kan inte ha det där "Dual Core Optimizer" på datorn, har försökt installera det ett flertal gånger nu men varje gång blir det samma, datorn bara startar om sig efter 5 sekunder när man kommit in i Windows! När jag inte har programmet installerat så är allting i spel upp "speedat", samma med filmer!
Hjälp mig, hur fan blir jag av med det!

Tips; Kolla några inlägg ner på den här tråden

Visa signatur

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Permalänk
Medlem

Detta är helt sjukt! Jag får verkligen ingen ordning på datorn!

Jag har testat massa saker nu, Tex win200launcher som Noxxer rekommenderade, det funkade ej! Dock fattar jag inte hur man låser så bara en kärna används!

Jag har testat Dual Core Optimizer, det funkar inte, datorn bara startar om sig.

Så då kollade jag upp om det fanns några uppdateringar till Biosarna som Hardware Guy sa, Det fanns det, och det stod att dom hade:

"Fixed an issue where the system may run faster with certain games."

Skitbra tänkte jag och drog ner dom och uppdaterade biosarna, tror ni problemet försvann, NÄ!

Så då testade jag win2000launcher igen med dom nya biosarna, bara för skoj skull, Funkade inte!

Så då testade jag Dual core optimizer igen, också för skoj skull men det blir precis samma som innan!

Dock har jag inte testat det som Osan hade skrivit i tråden han länkade till för jag fattade ingenting av det!

Jag blir GALEN, Snälla hjälp mig! Inga mer förslag på vad jag kan göra!??

MVH

Visa signatur

Amd athlon64 X2 3600+ | Abit NF-M2S | Albatron 7600Gt 256Mb | Corsair valueram 2048mb |