Permalänk
Medlem

testa nätverkskort

Finns det nåt program som man kan testa sitt nätverkskort med? (alien telesync pci kort).
Trodde först att jag hade problem med adsl linjen, vilket jag inte har (ringt till supporten). Nå, då trodde vi att de var modemet. När jag bytte modem så slapp jag ut på nätet igen (före så hittade modemet ip adress mm men jag slapp inte ut). Men sen så visade det sig att det nya drogs med samma fel. Det konstiga är att det är bara i bland som de krånglar.
Så nu tror jag att de är nätverkskortet som bråkar ibland.

Permalänk
Inaktiv

Det är klart att det kan vara nätverkskortet, men mera troligt är att det är mjukvarubaserat fel på systemet. Prova först att uppdatera nätverskortet med senaste drivrutinerna. Fungerar det inte, kolla brandväggar osv som kanske ställer till problem. Om det fortfarande inte fungerar, så låna hem en dator från nån kompis o kolla om denna fungerar bättre. Tänk då på att om din ISP bara delar ut en IP adress så kan det ta ett tag innan den kommer ut på linan överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Nu håller det på igen. Adsl linan är i skick men ändå bråkar datorn.

Emmelanåt kommer det dehär medelandet:
Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)
Fattar inte vad som krånglar, då de bara ibland bråkar. Men saken är klar att de är min dator, mjukvaru eller hårdvarufel. Nån som kan ge ledtrådar var man ska börja felsöka?
Hoppas på flera svar...