Error: D\: är inte tillgänglig. Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas.

Permalänk
Medlem

Error: D\: är inte tillgänglig. Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas.

Nu har jag ett konstigt problem med min ena hårddisk...

När jag ska gå in på den, får jag upp ett meddelande som säger: "D\: är inte tillgänglig. Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas."

Så jag gogglade lite och läste att man kunde testa detta kommando i cmd> chkdsk /R d:

Det funkade inte, denna rad radades upp i tolken> "Lägger till en indexpost i index $0 för filen 25." x100...

Sen slutligen med raden> "Det finns inte tillräckligt med diskutrymme för att infoga indexposten". Hmmm.

Kan också tillägga att jag inte quick-formatera.

Så kan jag fixa felet på något sätt eller blir jag tvungen att formatera om skiten:(? Synd isåfall för jag har en del bra saker på disken...

Permalänk
Medlem

Disken har tappat filsystemet. Utan filsystem ingen möjlighet att köra chkdsk. Du kan pröva program för dataräddning, tex getdataback.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Mja,
man skulle kunna göra ett vilt försök att återställa partitionen först. Kör Active Partition Recovery från RAM med en bootbar CD.

Visa signatur

Gudrun1