Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Det är en 2012 Shelby GT500

Ja de är riktigt roliga att köra, man blir aldrig trött på de.
Men ibland önskade jag att den vore automat. Hatar manuell växellåda i trafik

Jag hade en 2010 GT tidigare som var Automat. Den drog +2 Liter milen innan jag skaffade en tuner, då gick den ned till 0.9 L/Mil på E4.
Så skojigt är det inte med automat.

Tyckte mig först se Super snake-dekalen till vänster, men misstog mig.
Inga planer på att uppgradera till SS?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag hade en 2010 GT tidigare som var Automat. Den drog +2 Liter milen innan jag skaffade en tuner, då gick den ned till 0.9 L/Mil på E4.
Så skojigt är det inte med automat.

Tyckte mig först se Super snake-dekalen till vänster, men misstog mig.
Inga planer på att uppgradera till SS?

Nää inga planer på att uppgradera till SS, tror det blir att sälja bilen i år.
Är sugen prova nått annat skoj

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Ja den kräver en del underhåll och så, men gillar att mecka så brukar lösa det mesta. Vill inte tänka på hur mycket $$$ som gått under åren men älskar verkligen bilen och dess arv och historia. Sådana bilar görs inte länge helt enkelt!

Skrivet av SunQ:

Delta integrale har varit min drömbil länge
Men har inte kunskaperna (vill gärna ta hand om den..) eller platsen att ha den så kan inte köpa just nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Det är en 2012 Shelby GT500

Ja de är riktigt roliga att köra, man blir aldrig trött på de.
Men ibland önskade jag att den vore automat. Hatar manuell växellåda i trafik

Automat framför manuell! Hädelse!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Precis uthämtad från att fått den sommarfixad, trist med en halvmulen dag så orkade inte göra någon fin fotografering men det får duga.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Zemlan:

Automat framför manuell! Hädelse!

Bilåkare inom tullarna = automat. Bilförare utanför tullarna = manuell.

Permalänk
Medlem

När jag ser min egen bild ovan så blir jag osäker på om jag bör göra en ”chrome delete” eller ej. Svåra val faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

När jag ser min egen bild ovan så blir jag osäker på om jag bör göra en ”chrome delete” eller ej. Svåra val faktiskt.

Tycker den gör sig bra med lite chrome faktiskt.
Formerna som den är utformad med gör att det passar in bra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Bilåkare inom tullarna = automat. Bilförare utanför tullarna = manuell.

Hade manuell nyligen och jag bor utanför tullarna. Extrema köer där med och är otroligt tacksam för min nya automat bil Smaksak kanske men kommer personligen aldrig köra manuell igen

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Precis uthämtad från att fått den sommarfixad, trist med en halvmulen dag så orkade inte göra någon fin fotografering men det får duga.

https://i.imgur.com/1RFjWdV.jpg

Den viktiga frågan är vad du handlade på Webhallen?
Skämt åt sido, helt rätt färg på bilen! Fattas bara att färga de kromade listerna i samma färg som bilen!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men aldrig riktigt fattat varför man gör chrome delete. Ser billigt ut enligt mig.
Möjligen på en svart bil av rätt modell.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Lego Master

@glemmy:
Jag å min sida tycker det ser billigt ut med för mycket krom istället... ^^
Nummerplåtshållare från Biltema i krom? Tack, men nej tack. Mindre gläns.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@glemmy:
Jag å min sida tycker det ser billigt ut med för mycket krom istället... ^^
Nummerplåtshållare från Biltema i krom? Tack, men nej tack. Mindre gläns.

Vad menar du?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Den viktiga frågan är vad du handlade på Webhallen?
Skämt åt sido, helt rätt färg på bilen! Fattas bara att färga de kråmade listerna i samma färg som bilen!

Haha, ja loggan speglade sig bra.

Skulle nog inte ta listerna i samma färg, men svarta så de blir mer lika B-pelaren.

Skrivet av Medzii:

Tycker den gör sig bra med lite chrome faktiskt.
Formerna som den är utformad med gör att det passar in bra.

Ja det är ju inte hemskt på denna bilen men den skulle helt klart se sportigare ut om chromet var svart.

Tänker mig något sådant:

Skrivet av glemmy:

Lite off topic, men aldrig riktigt fattat varför man gör chrome delete. Ser billigt ut enligt mig.
Möjligen på en svart bil av rätt modell.

Tycker själv krom skriker tysk 50-årig direktör på många bilar så därför är jag lite anti. Tar bort en hel del av sportigheten i designen.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med, på nyare bilar ser bara krom billigt ut, blanksvart blir såå mycket snyggare

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Haha, ja loggan speglade sig bra.

Skulle nog inte ta listerna i samma färg, men svarta så de blir mer lika B-pelaren.

https://i.pinimg.com/originals/61/ae/2c/61ae2c07ca7be438815ec7fb2474a128.jpg

Känner igen Webbis i B-hamra väl
Men instämmer, tycker kromade lister får bilen att tappa den "sportiga"-looken och det skulle definitivt passa med svarta till bilen så länge man gör det ordentligt och inte med nån tejp!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Automat framför manuell! Hädelse!

Det tyckte jag också tills jag började köra i rusningstrafik, höll på att få förslitningsskador i vänster ben och höger arm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Det tyckte jag också tills jag började köra i rusningstrafik, höll på att få förslitningsskador i vänster ben och höger arm.

Ok, viss förståelse på en bruksbil om man sitter i köer osv. Men förutom det då, om vi förtydligar så

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Inte kollat igenom tråden alls faktiskt, men fordonsintresserad är jag ju så jag slänger in mitt lilla fortskaffningsmedel här också. Jag hoppas det är tämligen unikt i alla fall

Vi talar alltså om en Ford Excursion med 7.3 liters diesel-V8a. Den är självklart automat med rattväxel, som en amerikansk pråm skall vara. Det låter mycket, rör sig något mindre. Den är registrerad som tung lastbil och drar väl typ 1,3 liter/milen vid långkörningar. I nuvarande utförande är den 2,3 meter hög och ca 6 meter lång. Jag tänker inte riktigt på storleken längre men som synes på sista bilden sticker den ut en aning på en parkering.

Senaste projekten har varit att lackera om "viltfångaren" i mattsvart pulverlack samt att byta ut den fula nedre LED-ramp till två stycken monterade i frontbågen istället.

Väl mött!

Visa signatur

CPU Intel Core i7-8700K - RAM Corsair 4x8GB 3000Mhz - GPU Asus GeForce RTX 3080 OC TUF - Moderkort Asus ROG STRIX Z390-F Gaming - Kylning Alphacool custom loop CPU + GPU - SSD Samsung 860 EVO 1 TB + 500 GB - Chassi Fractal Design R6 - PSU Corsair RMx V2 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

@Maildaemon: Kåseberga?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maildaemon:

Inte kollat igenom tråden alls faktiskt, men fordonsintresserad är jag ju så jag slänger in mitt lilla fortskaffningsmedel här också. Jag hoppas det är tämligen unikt i alla fall

Vi talar alltså om en Ford Excursion med 7.3 liters diesel-V8a. Den är självklart automat med rattväxel, som en amerikansk pråm skall vara. Det låter mycket, rör sig något mindre. Den är registrerad som tung lastbil och drar väl typ 1,3 liter/milen vid långkörningar. I nuvarande utförande är den 2,3 meter hög och ca 6 meter lång. Jag tänker inte riktigt på storleken längre men som synes på sista bilden sticker den ut en aning på en parkering.

Senaste projekten har varit att lackera om "viltfångaren" i mattsvart pulverlack samt att byta ut den fula nedre LED-ramp till två stycken monterade i frontbågen istället.

Väl mött!

https://i.imgur.com/aOc31jr.jpg
https://i.imgur.com/jDXtPFW.jpg
https://i.imgur.com/N9rq7EY.jpg
https://i.imgur.com/4MilU0n.jpg
https://i.imgur.com/Qja3WtM.jpg

Alla har vi olika intressen och det är okay så med all respekt frågar jag;
Varför?
Behöver du den eller vill du bara ha den?
Den är ju uppenbarligen inte ekonomisk, inte särskilt driftsäker (amerikanskt) och inte särskilt praktisk (stor och osmidig i det svenska vägnätet där en xc90 ibland är lite för stor).

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Min saab 9-5 Aero Sedan. Med lite ljud

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Precis uthämtad från att fått den sommarfixad, trist med en halvmulen dag så orkade inte göra någon fin fotografering men det får duga.

https://i.imgur.com/1RFjWdV.jpg

Nice. Har du fixat något med belysningen fram för jag har för mig att min ser lite annorlunda ut? Hade jag kört lite mer ofta än jag gör hade jag förmodligen kommit ihåg hur fronten på min egen bil ser ut

Edit:
Kom på att jag ju hade postat en bild själv här i tråden tidigare och tydligen ser min likadan ut

Permalänk

Ceed SW GT-line 2016 med 7 stegs DCT
Bild tagen med 18" vinterdäck monterat...Så jäkla sämst! Får bli några fula 16" till nästa vinter.

Permalänk
Skrivet av klirre:

Jupp, det var stora ögon på parkeringen kan jag säga. Men skylten förbjöd bara husbilar så tänkte att jag var safe

Skrivet av Litenskit:

Alla har vi olika intressen och det är okay så med all respekt frågar jag;
Varför?
Behöver du den eller vill du bara ha den?
Den är ju uppenbarligen inte ekonomisk, inte särskilt driftsäker (amerikanskt) och inte särskilt praktisk (stor och osmidig i det svenska vägnätet där en xc90 ibland är lite för stor).

Frågan kommer alltid, och det är väl en av anledningarna i sig. Men det finns väl inget egentligt behov, det är en hobby i sig. Medlem i en offroadförening så den gör sitt där. Kör egentligen aldrig den till vardags och i fasta kostnader vågar jag lova att den är väldigt ekonomisk. Sen är det ju väldigt roligt att inte vara så himla praktisk hela tiden. Det är lite som att vi bygger datorer med alldeles för mycket RGB eller vattenkylning, det är bara skoj

Visa signatur

CPU Intel Core i7-8700K - RAM Corsair 4x8GB 3000Mhz - GPU Asus GeForce RTX 3080 OC TUF - Moderkort Asus ROG STRIX Z390-F Gaming - Kylning Alphacool custom loop CPU + GPU - SSD Samsung 860 EVO 1 TB + 500 GB - Chassi Fractal Design R6 - PSU Corsair RMx V2 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

En söt liten rätt-hjulsdriven BMW m135i.
430hk och 1400kg tjänstevikt gör mycket för körglädjen. Riktigt mysig att köra med.

https://imgur.com/a/SocZ6N8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maildaemon:

Jupp, det var stora ögon på parkeringen kan jag säga. Men skylten förbjöd bara husbilar så tänkte att jag var safe

Kan tänka mig det, det går ju knappt att mötas på väg ner i vanliga bilar så de var nog rädda för att möta dig

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ny bil med än så länge mycket jobb och irritation !!!

2002 Mitsubishi Galant

Underbart snygg bil med okej kräm med sina 150 häst, kan inte klaga då jag hade en 90 hästars golf 2 innan

Jag har dock haft mycket huvudvärk. Det började dagen efter man köpt han när någon tjomme på ica-parkeringen inte kunde hålla sig borta.. smitning också

Dold text

Typ samma dag gav jag han en dänga till när man backa in i garaget o nåt verktyg stod dumt o föll över enda bakdörrn....

Och sist nu tar Skruvat tydligen 3 veckor på sig att skicka nåra skivbromsar... skrapar för fullt i där bak ..

Positivitet ändå tack vare mina planer framöver. Jag köpte nåra 18 tums fälgar med okej däck som ska på sen efter bromsbyte. Golfen hade OZ Superleggera så dessa Team Dynamics föll mina ögon direkt på.
Jag införskaffade även lite röd bromsokfärg och hade turen att hitta en begagnad frontdetalj jag saknade på höger sida.

Dold text

Så nu längtar jag tills grejerna trillar in och efter lite sundare Maj-väder!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Alla har vi olika intressen och det är okay så med all respekt frågar jag;
Varför?
Behöver du den eller vill du bara ha den?
Den är ju uppenbarligen inte ekonomisk, inte särskilt driftsäker (amerikanskt) och inte särskilt praktisk (stor och osmidig i det svenska vägnätet där en xc90 ibland är lite för stor).

Kan jag fråga dig vad som får dig att anta att en amerikanare förenas med lägre driftsäkerhet? Pendlar dagligen med en ´04 Ford Escape, som snart har gått 40 000 mil utan bekymmer. Har bytt ut bromsar någon enstaka gång samt däck och batteri, men det är allt. Familjen har även en äldre Chevrolet Colorado samt en ny F-150 som det hellre aldrig har varit större problem med. Kan tänka mig att utvecklingen mot mindre cylindervolym tillsammans med högre rpm och tryck kan leda till mer problem, än jänkarnas stora naturally aspirated V8r i längen. Bara personliga åsikter egentligen, men vad jag kunde hitta efter en snabb googling verkar det som att Ford tillhör de tillverkare med minst motorproblem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

En söt liten rätt-hjulsdriven BMW m135i.
430hk och 1400kg tjänstevikt gör mycket för körglädjen. Riktigt mysig att köra med.

https://i.imgur.com/Rb0e61G.jpg

https://imgur.com/a/SocZ6N8

Är det standard för 135i... 430 hkr? (Good joke)

Låter ju helsjukt.

Tur att den har 1400kg iaf. Herregud.