Permalänk
Medlem

Kör truck, fixar fraktsedlar o pappersnjutning. håller koll på lager, skriver reklamationer, ser till att rätt prylar hamnar där de ska, terminalarbetare skulle man kunna kalla mig när jag inte har friår ..

Permalänk
Medlem

Jobbar som programmerare på ett svenskt företags amerikanska dotterbolag. Bor och jobbar i Grand Rapids, MI, USA. Min titel är R&D Programmer och jag sysslar med programmering av basfunktionalitet och implementerar nya biblotek mm. som stöd åt våra övriga programmerare. Utbildar även nyanställda programmerare här i Grand Rapids.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

Systemkonsult, hjälper kunder inom området infrastruktur. Med huvudområde Virtualisering/Storage&Backup/Blade-servrar.

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Medlem

Jag är anställd på Volvo Cars, men går i gymnasiet. Lite ovanligt upplägg kanske..

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag är redaktör här på SweClockers (duh), och dessutom pluggar jag. Skriver exjobb i datavetenskap till hösten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jobbar i bygghandel i Vimmerby sen två månader. Ansvarig för färgavdelningen samt utegård och kallhall. Kör truck, tjafsar med kunder och slänger varor in och ut ur ställagen. Känns rätt bra.

Är utbildad byggnadsmålare, nätverkstekniker och säljare.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Arbetsledare inom gruv- och anläggningsbranschen.
Just nu i en guldgruva (dagbrott).

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk

Svetsare på Volvo Construction Equipment, lagomt tråkigt jobb och tråkiga arbetstider men rätt bra betalt...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Laboratorietekniker på Karolinska Universitetssjukhuset i solna. Ska försöka hitta något nytt efter sommaren.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

studerar till datanom tror jag

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Börjar jobba på tisdag på samma ställe Qrefta jobbar på. Men jag ska nog bygga glasfasader istället (lutar det åt).

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Datortekniker. Jag reparerar de bärbara datorer som ni hanskas så vårdslöst med! Ganska stor verkstad, ca 200 anställda och jag felsöker nog personligen drygt 100 datorer i veckan.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Egen företagare sen några veckor tillbaka, utvecklar online spel för webben. Skulle aldrig kunna tänka mig något annat, helt underbart att kunna leva på sin hobby.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jobbar i bygghandel i Vimmerby sen två månader. Ansvarig för färgavdelningen samt utegård och kallhall. Kör truck, tjafsar med kunder och slänger varor in och ut ur ställagen. Känns rätt bra.

Är utbildad byggnadsmålare, nätverkstekniker och säljare.

Hah, jag är också från Vimmerby fast jag pluggar nu i Norrköping.
Vart jobbar du?

Mvh Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Jobbar som systemutvecklare på ett mindre företag i Göteborg, gick till det för drygt en månad sen från att ha jobbat till och från som datortekniker i några år.

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk

Studerar till Automations och produktionstekniker här i Trollhättan, blir klar till sommaren.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk

jobbar som elektriker ;D svin roligt...har legat ute på trakt. i ca 6mån ..fett med cash och får vara ute i naturen o jobba hela tiden...var inte så roligt kanske e vintras -30 i en hel vecka...fyfan de var tungt

Permalänk
Inaktiv

Jobbar med mjukvaruutvekling på ett telekom-bolag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musslan
Hah, jag är också från Vimmerby fast jag pluggar nu i Norrköping.
Vart jobbar du?

Mvh Simon

Nyöppnade Jem & Fix. Ligger bredvid nyöppnade Netto

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Teflon Powdercoating (accoat A/S i Danmark). jobbar 4 nätter i veckan.

På fritiden? är man IT/SYSTEM TEKNIKER/NÄTVERKSTEKNIKER åt släckt o vänner

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jobbar som Kundtjänst / Teknisk Support på ett stort företag i Göteborg.
Skall börja plugga kvällar till hösten fär att få klart min CCNA någon gång.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Är just nu mellan 3 jobb... Får väl se vad som erbjuds... Troligtvis blir det egen anställning snart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Arbetstid, Elkonsult
Övrig tid, Elektriker/hantverkare

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk

Gymnasiet: Bygg, husbyggnad o renovering och lite betong

Permalänk
Medlem

Pluggar-

Arbetar som:
It-konsult och Excel lärare!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Har precis börjat jobba som handläggare på en faktureringavdelning efter x-antal år på Sthlms Universitet.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

låssmed/larmtekniker ganska flummigt jobb

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

Volvo, vi gör såna här. Och några andra modeller på samma plattform.
Jag jobbar som materialhanterare, vi matar svetsarna med stål. Svetsare lever nämligen på stål och blir griniga om de inte får tillräckligt stora portioner.

Permalänk
Medlem

gör lumpen in boden

Permalänk
Medlem

Tar studenten och fixar med statistik och skyltar i fyrans fotbollssändningar (pling, 1-0 till inter). Efter utbildning, många år in i framtiden, blir det väl förhoppningsvis nån slags ingenjör/programmerare/managementtyp.

Peeeercy!

Visa signatur

hmm