Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetsvennen
Min C2D E6600 låg på 30 grader idle med orginal kylare, nu ligger den på 27 grader med Scythe Ninja Rev B

Måste vara den sämsta förbättringen genom tiderna.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens

10% är inte fy skam Det jag undrar är varför man lägger 400kr på en cpu-kylare om man redan har låga 30 grader? Den enda förklaringen är överklockningsplaner.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens

Jag bytte främst för att intels Boxfläkt låter som ett jetplan, med denna scythe är datorn nästan helt tyst, fastän det sitter ett 8800 gts i också

Nån som vet om det är normalt att fläkten till kortet bara snurrar på i 675 låga rpm fastän man spelar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetsvennen
Jag bytte främst för att intels Boxfläkt låter som ett jetplan, med denna scythe är datorn nästan helt tyst, fastän det sitter ett 8800 gts i också

Nån som vet om det är normalt att fläkten till kortet bara snurrar på i 675 låga rpm fastän man spelar?

Javisst ja ljudnivån. Jag själv hatar högt fläktljud men jag trodde att jag tillhörde ett utdöende släkte. Den största fläktboven(ljud) brukar grafikkortet vara men boxfläktar kan låta lika illa.i

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiwJon
Ursäkta en okunnig...men vad innebär "lappning"?

Att plana, det finns redan ett bra och beskrivande ord på Svenska, så jag förstår inte varför man ska använda "lappa".

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Javisst ja ljudnivån. Jag själv hatar högt fläktljud men jag trodde att jag tillhörde ett utdöende släkte. Den största fläktboven(ljud) brukar grafikkortet vara men boxfläktar kan låta lika illa.i

OT: Ja mitt 6800 ulta jag hade innan jag bytte upp mig till 8800 gts 640 lät verkligen som ett jetplan, men nu när jag har det här kortet så snurrar fläkten bara i 675 rpm så man hör ju inte ens att det är igång, blir lite orolig faktiskt.

Det blev instabilt i Dx10 demot Lost planet och datorn frös :/
Finns inget program som funkar att styra fläkten med vad jag vet.
nån annan som kan berätta ifall den ska snurra så lågt eller om det är något fel? eller ifall den är temp styrd

Permalänk
Medlem

konstigt..jag hade 30 grader idle oklockat med min orginalkylare...sen hoppade väl tempen upp nåra steg...34-35 när jag klockade 30 %

/M

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Har en Noctua NH-U12F + arctic silver 5 som idlar min E6600 (oklockad) i 26 grader, riktigt bra om man jämför med vilka resultat andra kylare åstadkommer, och dessutom så är den väldigt tyst!

Visa signatur

GTX 770, i5 4670k, MSI Z87 G45, 16GB RAM

www.insomnium.net

Permalänk
Avstängd

Min opteron 154 @3.2 Ghz på 1.5V ligger på load 48grader med en ninja på sig.