Speldator med (nästan) allt - ~10k kr

Permalänk
Medlem

Speldator med (nästan) allt - ~10k kr

Tja,

Lite pinsamt att komma hit att fråga, efter att ha varit borta från sidan så länge... ja, tyvärr har jag inte riktigt hängt med i utvecklingen sen jag sist var aktiv, så nu måste jag ha hjälp. Jag behöver alltså en speldator för 10k-15k kr, beroende på hur mycket man tjänar i sommar, heh heh.

Jag har redan ett grymt nätagg, så den behövs inte... mus och musmatta har jag också, men inget annat. Jag har också lite krav:

Ljudet är viktigt för alla riktiga gamers. Därför vill jag ha med ett ljudkort som är lika bra som X-Fi Gamer-kortet (eller just det kortet). Högtalare och hörlurar (om ni tycker det behövs) ska förstås kunna utnyttja ljudkortet, men annars behövs det inte så bra sånna.

Skärmen... ja, vad väljer man? CRT är en allt mer distant dröm, ju längre tiden går. Jag har inte varit med i leken på minst 6 månader, ett år sådär, så vem vet. Kanske har riktigt bra TFT-skärmar uppstått. Hursomhelst vill jag ha en bra all-round skärm. Dom enda spelen jag spelar är egentligen BF2 och C&C 3... HL2 och annat kommer jag också spela på den nya datorn, men det blir också mycket MMORPG och surfning, för att inte nämna anime. Som sagt, en all-round skärm är nog vad jag behöver. Widescreen? Upp till er.

Tangentbordet? Det ska helst inte vara platt som på en bärbar... och helst (inget måste) ska den ha någon form av belysning. Det spelas mycket på natten, och det blir jobbigt att kisa varje gång man måste kolla ner och hitta rätt knapp... ni som spelar mycket BF2 vet vad jag snackar om.

Inget mer, tror jag... jag är inte insatt i om AMD eller Intel leder just nu, men jag gissar på att det fortfarande är Intel med deras Core2 Duo.

Jo, släng gärna in ett Armor chassi i paketet. Om det inte finns på sidan ni använder kan ni ta ett som ni tycker är bra. Kylningen är också en viktig punkt, så var inte rädda för att slösa här.... men överdriv inte, är ni snälla. Jag hade planerat att överklocka, men ingen vattenkylning och inga super-högljudda fläktar är nödvändiga. Och sen har vi HHDs... det var längesen jag läste om Raid, men jag TROR inte jag behöver det. Men jag vill ha minst en 36GB 10k RPM HDD iallafall.

Ursäkta för den långa postningen, men jag tyckte ni borde veta exakt vad jag var ute efter innan jag bad om hjälp. Det är iallafall en sak jag minns om det här forumet. Tack på förhand, alla.