Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Litet chassi utan 3.5" och 5.25" platser?

Permalänk
Medlem

Litet chassi utan 3.5" och 5.25" platser?

Hej.

Jag har letat men kan inte hitta något mindre chassi lämpligt för Mini-ITX moderkort och som saknar 3.5" och 5.25" platser.

Det känns onödigt att köpa ett chassi med 3.5" och 5.25" platser eftersom jag inte skall använda dem, de tar ju ändå bara plats.

De få gånger jag kommer behöva använda en optisk enhet är när jag installerar om Puppy Linux, vilket inte alls lär ske särskilt ofta. Då gör jag hellre detta genom en USB-CD-läsare, eftersom moderkortet stöder boot från USB.

Några förslag på mycket små Mini-ITX kompatibla lådor (helst utan 3.5" och 5.25")? Ljud/vibrationsdämpning behövs inte, då jag ändå högst kommer ha mellan 0-2 fläktar och ingen hårddisk. Jag prioriterar en låg vikt och liten storlek mycket högre.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har surfat lite mini-itx förr o minns iaf att komplett hade små lådor men enbart plats för 2.5" drive och slim dvd. Du får själv avgöra om dem är för stora eller ej.

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=MOREX

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk

Låtter som om det nästan skulle vara läge att fixa till en låda själv, det finns nog inte många datorlådor som säljs, som inte har någon 3.5" eller 5.25" plats.
(kan ju inte vara speciellt svårt att göra heller)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Silverstone har nano-ITX-chassin som inte har plats för varken hårddisk eller optisk enhet. De är SMÅ!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.